1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

(Positive) erfaringer med knæskader (Positive) erfaringer med knæskader

Hej

Vores hankat, Mogens, på 3½ år kom i går til skade. Han hoppede ned fra en høj hylde, men lander med det ene ben på en kasse. Bagefter kan han ikke gå på det, og vi er slet ikke i tvivl om, at den er helt galt.
Vi ringer selvfølgelig med det samme til dyrlægevagten og kommer til en halv time senere. Hun er 90 % sikker på, at han ikke har brækket noget, men frygter i stedet for, at det kan været et ledbånd i knæet, som er beskadiget.
Da det er weekend, og de alligevel ikke ville kunne operere (hvis nødvendigt), giver hun ham en masse smertestillende ved sprøjte og vi får noget metacam med hjem.
Det var meningen, at han først skulle have noget i aften, men kl. 11-12 rystede han igen og pev af smerte, så vi ringede til vagttelefonen og fik lov til at give ham det der.
Vi er selvfølgelig meget bekymret for vores lille Mogens, og vi vil gerne høre erfaringer om den type skade.

Og ellers må I gerne krydse fingre for os imorgen, når vi skal til vores egen dyrlæge med ham.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Positive) erfaringer med knæskader
  • #1   14. okt 2012 Nej, for hun sagde, at det var så dyrt pga. ekstra tillæg, at hun anbefalede, at vi får det gjort i morgen i stedet for. Hun sagde også, at han skulle være fastende fordi, at han skal bedøves, så de kan rykke i hans ben, uden at han kæmper imod. Hun kunne nemlig næsten slet ikke bøje og strække hans knæ. (forresten venstre bagben)
    Jeg synes dog, at hans pote ser "skæv" ud. Jeg ved bare ikke, om hvis den er brækket, at det er nok til at han vil spænde i hele benet?

Jeg skal nok opdatere i morgen. Jeg ringer til vores dyrlæge så snart, at deres telefontid åbner smiley

• #2   14. okt 2012 Hvad var behandlingen ved din kat?
    og ja, det er ganske forfærdeligt. Det er ikke til at holde ud, at han har ondt, og er skadet. Og så typisk, at det skete i weekenden og ikke en onsdag smiley

Lige nu ligger han ved siden af os i vores seng i soveværelset. Her er helt stille og mørkt, så han kan slappe af smiley
    Er lidt bekymret ved, at hans appetit ikke er så stor, men det er vel nok meget normalt.

• #3   14. okt 2012 Det var en forfærdelig oplevelse. smiley
    Føler med dig smiley

Ved du egentlig, om man kan søge hjælp til dyrlægeregninger i sådanne tilfælde? Eller tror du, at det er muligt at lave en afbetalingsordning?
    Vi er enige om, at vi gør ALT for Mogens, om han så skal have en operation til 10, 15 eller 20.000. Åh jeg håber på, at de kan hjælpe ham. Eller endnu bedre, at der er tale om en forstuvning, som går væk i løbet af en uge eller to.

• #4   14. okt 2012 Stakkels lille mis! smiley
    Har aldrig hørt om, at man kan søge hjælp til dyrlægeregninger. Til en anden gang, kan i overveje at dyrlæge-forsikre jeres kat. Det koster ca. 1000 kr i året, men de vil så til gengæld dække en stor del af sådan en regning.

Har kun en enkelt gang kommet hjem, hvor min kat ikke ville støtte på benet. Det var fredag eftermiddag, så huhej af sted til dyrlæge. Allerede inden vi kom derind, ville han gerne støtte på benet. Men dyrlægen mente han havde fået en let forstuvning, og han fik noget smertestillende, og et par dage efter gik han helt normal igen.

• #5   14. okt 2012 Ja, vi har bestemt også tænkt på at lave en dyrlægeforsikring, så man er sikret fremover.

Catherine B: Dejligt, at det kun var en forstuvning. Det håber vi også på, at det blot er. Min søsters kat hoppede engang ud fra et vindue på 2. sal. En anden sal, som endda ligger ret højt også. Den brækkede kun den ene "tå", og der fik de bare smertestillende, og så ville det ordne sig selv.
    Håber virkelig ikke, at han skal igennem en operation, men hvis det er det eneste, som kan hjælpe, så er det jo sådan, at det er.

Kommentér på:
(Positive) erfaringer med knæskader

Annonce