{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

hjælp min kat tisser indenfor {{forumTopicSubject}}

hej min sorte hankat på omkring 6 mdr er begyndt at tisse og ski.. indenfor han har aldrig gjort det.. altid brugt kattebakke .. men efter vi fik en hunkilling og hun gjorte det så er han også begyndt på det og vi har hende ikk mere.... hva kan man gøre ved det hvis der overhovdet er noget at gøre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min kat tisser indenfor
  • #1   18. okt 2012 Jeg tænker lidt, om han besørger der hvor hun har haft besørget, for så kan det være at du ikke har gjort ordentlig rent efter hende, så det lugter af tis og afføring, så tror han jo det er toilet, og der med at det er ok..

    En anden mulighed er at han har fået en urinvejs sygdom og forbinder kattebakken med noget ubehageligt/ noget der gør ondt, så det ville jeg måske få tjekket ved dyrlægen, det kan jo godt være blærebetændelse eller krystaller i urinen feks.

    En tredje mulighed er at den hunkat i havde har jaget ham væk fra kattebakken eller på anden måde gjort det ubehageligt for ham at gå på bakke, så han forbinder bakken med noget skræmmende eller ubehageligt..


  • #2   18. okt 2012 Er han kastreret?

  • #3   18. okt 2012 Anskaf en ekstra bakke og stil den et andet sted, og er han ikke kastreret, så er det på tide, for fertile hanner bruger tit både urin og afføring til at markere deres område.

  • #4   19. okt 2012 kw gå væk som sidste løsning

  • #6   19. okt 2012 han er ikk kastreereet smiley

  • #7   19. okt 2012 Det ville jeg nok forsøge i første omgang

    Ellers er der også at forsøge
    - En ekstra bakke
    - Feliway


  • #9   19. okt 2012 har snakket med dyrelæge og han skal til dem mandag morgen de tror han har blærebetændelse så det vil de undersøge smiley

  • #10   19. okt 2012 Det lyder som en rigtig god ide Patrick smiley

    Kom gerne med en update, når du har været ved dyrlægen mandag smiley


  • #11   19. okt 2012 Det gør han fordi han er ved at være fertil. Skynd dig at få ham kastreret, ellers risikerer du at han forsætter resten af livet. Jeg kan hilse at sige at hankattetis stinker frygteligt.

  • #12   19. okt 2012 tror altså ikke på det er blærebetændelse siden han også har afføring.

    Hvis en kat har blærebetændelse, prøver de at fortælle deres ejer det gør ondt ved at tisse steder, hvor der ejer befinder sig (sofa, seng o.l.)
    Det samme gælder hvis de er stresset eller der er noget galt generelt. Så tisser de steder, de UDEMÆRKET ved er forkert, for at få opmærksomhed.

    Det gjorde min kat, da hun var stresset over sine killinger ikke ville lade hende gå på bakke i fred. Så brugte hun min seng indtil hun fik en bakke ovenpå, hun kunne bruge, uden killingerne var der (de kunne ikke gå på trappe endnu)


  • #13   20. okt 2012 I tilfælde af at det ikke er en betændelses tilstand der gør det.
    Så er han jo i en alder hvor han er ved at være kønsmoden og hormonerne suser rundt i kroppen på ham, og det er jo ikke nogen hemmelighed at hankatte der er fertile strinter.

    Så måske du skulle overveje at kastrere ham både for hans og din egen skyld.

    En kønsmoden hankat stinker ganske forfærdeligt, og det er ikke det fedeste at ens vægge, sofa og andre ting er strintet på for det er heller ikke altid det nemmeste at fjerne lugten trods man bruger rodalon. Har en veninde der oplevede det hun måtte smide sofa og et skab ud fordi lugten bare ikke ville gå væk.

    Men efter han blev kastreret stoppede det. Så det er da værd at have i bagtankerne.


Kommentér på:
hjælp min kat tisser indenfor

Annonce