{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Mine katte kan ikke sammen {{forumTopicSubject}}

For snart 2 måneder siden forsvandt den ene af mine racekatte, og min anden kat blev trist, stoppede med at spise og fungerede slet ikke.
Efter en måned tog jeg ud og hentede en Main Coon blanding på et internat, som trøste kat. Det var ikke ubetinget lykke, men det så ud som om det nok skulle gå, men den nye er meget legesyg og meget stor, så en smule voldsom.
5 dage efter jeg hentede den nye kat kom min forsvundne kat hjem, og det går bare slet ikke i det lille hjem.
Den nye er ved at være fandet godt til, men de 2 andre bliver mere og mere bange for ham, han er slet ikke ond, men vil bare gerne lege og tumle, men da han er jo ret stor i forhold til de andre, bliver han hurtig for voldsom. Han løber efter dem når de er på gulvet, så de ender med at gemme sig under sofaen og andet. Jeg aftalte med internatet at jeg kunne aflevere ham tilbage hvis det ikke gik, men jeg magter bare ikke at han skal tilbage i et bur, da han jo er en dejlig og meget aktiv kat.

Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine katte kan ikke sammen
  • #1   21. okt 2012 Har du ikke en ven eller veninde der ønsker sig én kat?
    Der må være en eller anden i din omgangskreds/familie der ønsker sig en mis, én med et hjem der passer til lige præcis den kat smiley


  • #4   21. okt 2012 Jeg prøver at lade dem finde deres nye hirraki selv, men når det bliver for voldsomt er jeg nødt til at blande mig, så det ikke går helt galt. Jeg gør ikke noget anderledes over for mine katte, de kommer til mig når de vil snakke og ellers lader jeg dem være kat.
    Da den nye kat har så meget knald i røven, leger jeg meget med ham, for at aktivere ham. Jeg håber på at begynde at lukke ham ud i løbet af næste uge.
    Jeg har bestemt ikke lyst til at skulle af med ham, men det er jo også synd for de gamle at de ikke tør at færdes naturlig i huset.


  • #6   21. okt 2012 Ja det kan jeg godt, ham der har været væk har altid været den stærkeste, den gamle der hele tiden har været hjemme er meget venlig.
    Det skal lige siges at det ikke kun var en kat der blev væk, men faktisk 3, men der er kun en af dem der har fundet hjem igen. Så de har jo altid været vant til at være flere om opmærksomheden og der har aldrig været problemer.
    Det der er problemet som jeg ser det nu, er at den nye kat er meget aktiv, han vil rigtig gerne lege med de andre, men de er bange for ham, og de taler helt tydelig ikke samme sprog. Lige nu er det den nye der "bestemmer" da de andre løber skrigende væk, hvis de altså kan nå det.
    Den nye opsøger mig ikke på samme måde som de gamle, han vil gerne lige snakke i 5 minutter af gangen og så er han gået igen.
    Ved ikke om problemerne kan skyldes alt for meget energi og 3 mdr. i et bur på internatet?
    Jeg håber meget på at problemerne løser sig når jeg begynder at lukke ham ud.


  • #9   21. okt 2012 De to gamle er overfor hinanden som de altid har været, så ingen problemer der, de sover stadig oven i hinanden og nusser som altid.

    De eneste slagsmål der er, er mellem den nye og de 2 gamle, hvor de de gamle taber igen og igen og bliver bange
    Ja alle er neutraliserede.

    De to gamle katte er fra samme kuld og er 6½ år og den nye er omkring 1½ år.


  • #11   21. okt 2012 Lotte.
    Som skrevet har jeg tidligere haft 4 katte og har aldrig haft problemer med om de kunne enes, og har aldrig tænkt meget over hvem der bestemte, for de har kunne små skændes, men aldrig slås.
    Jeg vil være så ked af at sende den nye tilbage, da han fortjener bedre end at sidde i et bur..... Men er også bange for at de gamle drenge går hen og kommer til at mistrives.... Øv Øv


  • #13   21. okt 2012 Jeg syntes faktisk den er lidt svær, du kan vælge at melde hus forbi og aflevere katten til internatet igen, men der er jo også en chance for at tingene ændre sig når den nye begynder at komme ud, for så kan den jo brænde en masse krudt af udenfor og vil sansynligvis ikke være så aktiv inde mere, og dermed vil den ikke plage dine 2 gamle så meget for leg, men du risikere jo også nogle magtkampe udspiller sig udenfor som du på forhånd ikke ved hvordan vil ende...

    Og jeg mener altså ikke at du levere problemet vidre til andre ved at finde den et nyt hjem eller levere den tilbage, for det er jo ikke en problemkat, problemet ligger jo i husfreden blandt kattene, ikke i katten i sig selv, det er jo bare en aktiv legesyg kat.. smiley


  • #14   21. okt 2012 Otto
    Jeg købte ham som trøste kat til min kat der var tilbage der hjemme. Han holdt op med at spise og tabte sig meget da de andre blev væk. Jeg skal ærlig indrømme at jeg kun ønskede at få mine forsvundne katte hjem igen, men at der altid er plads i mit hjem og mit hjerte til en afløsning, derfor kørte jeg på dyreinternat. Ham jeg endte med at købe virkede som den helt rigtige, men jeg håber meget på at det bliver bedre, for jeg kan jo ikke forsvarre at han tryner og flår de to gamle.

    Heidi
    Nej han er ikke en problem kat, men meget anderledes end andre katte. Da jeg fik ham hjem var han så understimuleret at han bed mig nogle gange ( det var jeg blevet advaret om på internatet) og var ekstrem opmærksom på lyde og ting der bevægede sig. Han er dog ved at blive rettet op, og bider ikke så meget mere :o)
    Jeg er ret glad for ham og ville egentlig gerne have opskriften på hvordan jeg kan få det til at fungere, uden at jeg kommer til at lave rod i det hele..... Vil bare gerne at mine katte er glade og trygge ved hinanden.... Og uanset hvordan jeg ser på det er de gamle dem der betyder mest og først og fremmest skal have det godt.


  • #15   21. okt 2012 Hvor længe har du haft den nye???

  • #16   21. okt 2012 I 3 uger

  • #18   21. okt 2012 Så er du da også ved roligt at kunne lukke ham ud så han kan få brændt noget energi af og lade de gamle i fred..


  • #19   21. okt 2012 Tror jeg prøver at lukke ham ud når jeg kommer hjem fra arbejde idag, så må jeg se hvordan det kommer til at gå den næste uges tid.

  • #20   21. okt 2012 Bare husk at de første gange du lukker ud, så går du lidt med og lader døren stå åben/på klem så han kam komme ind hvis det bliver for volsom en oplevelse for ham..

  • #24   21. okt 2012 Nåå hmm luk dem en i et rum være nå du ikke er hjemme med katte mad og vand self og kattebakke og så luk ham ud så han kan lege lidt og de andre i et andet rum og så leg og sådan noget:)

  • #26   21. okt 2012 Nu skal vi lige have slået helt fast, det var IKKE en overilet beslutning eller et fejlkøb. Jeg valgte katte pga af, at da han kom ud af buret hilste han venlig og interesseret på de andre katte der ude, Jeg ledte efter en kat, der ikke var bange, virkede intereseret men ikke truende og med et venligt kropssprog. Som jeg tidligere har skrevet angriber han ikke, men bare gerne vil lege.
    At han godt kan finde på at bide lidt i mennesker, betyder ikke at det er en kat med problemer, de gør det tit hvis de er understimuleret, eller bliver overstimuleret. Jeg har tidligere ført katte sammen, uden at det er gået galt, så....

    Jeg ved jo ikke så meget om katten, da han jo er hentet på et internat, men han er en super dejlig kat, det er tydelig at han tidligere har været udekat, han reagere ikke på hverken hans navn eller stemme, så tror ikke han har fået særlig meget snak/kontakt, men han er kun 1½ år og hvis alt går godt, har jeg mange år til at rette op på det.

    Efter jeg fik fri idag havde jeg ham med i haven i en times tid, det var et hit, han løb rundt og bankede grene og blade, og havde en fest, og så gik han pænt med ind igen, da han havde tid til at få vist kattelemmen igen :o)


  • #27   21. okt 2012 Og nej jeg ville aldrig finde et hjem til ham hvor han skulle være inde kat, han er en super ernergisk kat, og hører ikke til i et hus eller en lejlighed....

  • #28   21. okt 2012 NåNå ok

  • #31   22. okt 2012 Felis.
    Nej han er ikke døv, for han reagere på lyde i huset. Men jeg tror ikke han er vant til den tætte kontakt med mennesker.

    Jeg startede tråden med at spørge om der var nogen, der havde nogle gode råd, ikke at jeg ville aflevere ham tilbage.... Så ja jeg håber jeg har mange år til at rette op på hans manglende hørelse osv.

    De andre to er Sibiriske Skovkatte.


  • #34   23. okt 2012 Som jeg skrev tidligere. Ham jeg har haft hjemme hele tiden stoppede med at spise da den anden blev væk, og ham der har været væk i en måned har bestemt ikke levet af fløde og bøffer, så de begge ligger lige nu ret langt under deres normalvægt. Den nye er ret stor af hans alder, han har en lille fin kampvægt på 8kg. Og er kun 1,5år .
    Så nej mine gamle katte er normalt nogle der kan klare hvad som helst, og har aldrig været bange for noget, men tror de syntes den nye er lidt en stor mundfuld, når de selv er lidt svækkede.

    Hvis jeg vælger at komme af med den nye, er det fordi jeg ikke har noget valg, jeg er ikke typen der køber for at smide ud igen. Men det er efter min mening ikke forsvarlig at gå at vente til de skader hinanden slemt.
    Jeg har tidligere aflivet en kat der havde fået bank af en kat der kom forbi. Han var blevet så skadet, at dyrlægen ikke mente vi kunne få kat ud af ham igen. Så jeg mener bare at jeg ikke vil gå og vente på at det går helt halv. Men er sket ikke klar til at give op endnu.


  • ophra
    ophra Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #35   23. okt 2012 Hej Maj S.
    Jeg synes det er alt for tidligt at give op nu. Tålmodighed belønner sig har jeg erfaring med.Jeg har i mange år sat voksne katte sammen. har altid mellem 4 og 7 katte. Hver gang der er kommet en ny kat i huset går der ged i flokkens hereki,og de skal omorganisere det. Nogen gange er det sket forholdsvist hurtigt og uden den store larm. Andre gange har det taget flere måneder og der har været en råben og skrigen, men det er altid lykkedes. og nej, man skal ikke blande sig medmindre det er meget voldsomt.
    Her i år har jeg fået 2 nye 1 årige katte. Den første var en stor skovkatte blanding. De første 2 døgn gik han i et værelse for sig selv med døren så meget åben så kattene kunne se og snuse til hinanden.. Da han blev lukket ud var det som om han altid har været her. Først i juli fik jeg så en hvid norsk skovkat. Hun gik 4 døgn på væerelset og knurrede som en løve når der var nogen der kiggede på hende og der blev knurret igen. Da hun blev lukket ud til de andre mente hun at hun havde ret til at være nr.1 fordi hun var "hvid og lækker".. De andre katte flygtede fra hende. Hun knurrer som en løve. Det er først inden for den sidste måneds tid at der er blevet ro og først efter at den ene af de andre katte fik nok og trængte hende op i en krog og hun fik lige smæk.
    Så fat mod Maj. det skal nok komme. Det ville være synd at levere ham tilbage til dyre internatet.




  • #36   23. okt 2012 Ophra
    Tror helt sikkert at du har ret, og idag har den nye for første gange gået ud og ind som han vil, og der har ikke været så meget som et lille skænderi, heller ikke selv om de alle 3 er i haven.
    Han kommer løbende når jeg kalder på ham (det er aldrig sket før) og han nyder åbenbart bare at ligge ude og kigge.
    Er helt sikker på at han nok skal rette sig nu, hvor han har fået sin frihed :o)
    Jeg er glad og optimistisk.


  • #37   23. okt 2012 Hvor er det godt at høre smiley

Kommentér på:
Mine katte kan ikke sammen

Annonce