{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.328 visninger | Oprettet:

Mine katte kan ikke enes:( {{forumTopicSubject}}

Hej
Har brug for gode råd, mine to katte er simpelthen så uvenner!
Bufas, stor hankat på 4 år, har haft ham siden han var killing, fik for 1 1/2 år siden en legekammerat, Sigurd. Sigurd er en tilløber-kat, som pludselig opholdt sig meget i vores have. De var venner med det samme, lå sammen og puttede ude i haven og legede godt. Selvom det ikke var meningen, at vi skulle have to katte, kunne vi ik lade være, nu hvor de så ud til at være så gode venner. Så vi tog ham til os og fik ham kastreret ligesom Bufas.
Det gik egentlig fint nok med de to herhjemme, men så begyndte det at gå ned af bakke, og nu er den helt gal. Det er især Bufas, som har set sig sur på Sigurd. Ligeså snart Sigurd kommer ind, er Bufas på vagt og springer på ham, så totterne flyver rundt og jager ham ud.
Da Sigurd kom, var han den sødeste, mest kælne og sociale kat, men nu kommer han knap nok ind, og når han kommer ind, skynder han sig ind og spise og kravler enten under sengen eller går ud igen. Det er simpelthen så synd for ham, mit hjerte bløder! Vi giver ham en masse opmærksomhed, når han kommer ind for at han skal føle sig tryg igen, men han gider os ikke rigtigt og har bare travlt med at komme ud igen. Vi har forsøgt at lege med dem samtidig osv., men Bufas er en tikkende bombe overfor ham. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor Bufas pludselig er så gal på Sigurd. -Bufas får simpelthen så meget opmærksomhed, så det kan ikke være det. Måske han er kommet i tanke om, at han altså boede her først og gerne vil være "enebarn" igen! Don´t know, Men for søren, hvor er det svært. Vil bare så gerne, at det skal fungere med dem, men kan samtidig ikke holde ud at se Sigurd have det sådan. Det er ikke fair!
Håber at nogen kan komme med nogle gode råd og erfaringer.
Vh. Lisa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine katte kan ikke enes:(
  • #2   20. nov 2010 det kunne have noget og gøre med dominans , men er ikke sikker da de er kastreret begge to . jeg tror nu også jeg ville forsøge med en hun kat i flokken for og bryde deres mønster

  • #3   20. nov 2010 Det kan være dominans, men der kan osse være sket noget kattene imellem i ikke har observeret. Det er en rigtig trist situation og jeg kan sørme godt forstå at i er kede af det. Havde du haft indekatte, kunne Feliway måske have været en løsning og det er da osse muligt at det kunne hjælpe hos jer, jeg ville i hvert fald vove forsøget. Ellers er der osse den mulighed Lisbeth foreslår med en hunkat. Det kan osse være den ene er syg og på den måde er kommet til at dufte anderledes, det kunne måske osse være værd at få undersøgt.
    En kastrat kan sagtens være meget dominant, min ene er den der styrer huset her. Tæsker den fertile, men det er osse den der ligger inde ved mine plejekillinger og lader dem "die".
    Held og lykke med dem.


  • #5   20. nov 2010 Der er aldrig dumme spørgsmål. kun dumme svar smiley
    Feliway er et syntetisk duftstof (feromon) som kattene selv udskiller. Det kan have en positiv effekt hos nervøse katte eller som her, hvor der er opstået uro i flokken. Det hjælper ikke hos mig, men andre siger de har haft stor glæde af det.


Kommentér på:
Mine katte kan ikke enes:(

Annonce