2.998 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
main coon hun killing ændre adfærd main coon hun killing ændre adfærd
har den skønneste chili på snart 7 mdr men her på det sidste har hun ændret adfærd. hun er blevet sur på mig når jeg har skældt hende ud og hoppet op i ansigte på mig og min søn. hun har været vand til fra killing at ilias min søn på 2 har leget med hende self med opsynd fra mig af. og vi er begyndt at bruge vand flaske når der noget hun ikk må. men stadig hun er begyndt at trække sig fra os og virker meget sur ikke ret kælene mere. det bekymrere mig meget........... nogle af jer der ved hvorfor
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis ikke så er det jo nu hun bliver kønsmoden og det kan forklare den ændrede adfærd, det kan også være fordi hun har en masse energi hun ikke rigtig kan få afløb for, så vil lige høre om hun er indekat uden adgang til udeareal eller kommer hun ud i snor eller lign.??
jan 2012
Jeg håber du har læst på hvad det er for en kat du har anskaffet dig (ser at det er din første Maine Coon) de kan altså godt finde på ikke at ville gøre som du mener de skal, min søster havde en MCO i 14 år, når hun "skældte" ham ud så væltede han til gengæld noget, ofte var det en potteplante han bevidst skubbede ned af vindueskarmen, så tro ikke at en MCO er en føjelig kat..
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
jan 2012
Og ja jeg vil fraråde dig at råbe af hende, men istedet for bruge et bestemt nej (altså bestemt i tonelaget) råben fører ikke til noget, kan godt forstå din fusteration, men katten forstår det ikke, så snart du begynder at råbe så har du forskrækket katten og så har den glemt hvad det var den lavede, ergo den ved ikke hvorfor du råber af den..
jun 2012
jan 2012
jun 2012
jan 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det eneste du opnår ved at skælde ud og råbe, er at hun bliver bange for dig, og det gælder for ALLE katte. Personligt er jeg stor modstander af at bruge afstraffelsesmetoder og især vand.
Der kunne komme den situation, at katten skal vaskes og så er det ikke godt, den er bange for vand.
PS: Opdrager du dit barn på samme måde? - Forhåbentlig ikke!
Hvad angår p-piller så kender du sikkert konsekvenserne af at bruge dem, og inden du overvejer at få killinger på en kat uden stamtavle, så kig rundt på de forskellige salgssteder for killinger.
jun 2012
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 169
Og nej, hun bliver ikke roligere af at få killinger, hun bliver roligere af at blive steriliseret. Katte kan blive rigtig stresset og utilpasse når de er kønsmodne og bare går. Du risikere også at hun begynder at hyle og strinte - Det er jo heller ikke fedt (;
Jeg synes du skulle få den sterilseret - Det er vel heller ikke fedt for din søn hvis han begynder at få et dårligt forhold til katte generelt fordi din egen kat har været utilpas?
jun 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 50
Ikke mange af medlemmerne her på KG kan forstå lysten til at få killinger på katte uden stamtavle.
jan 2012
Men vil lige slå et slag for at det med at hunkatten skulle bliver roligere af at få killinger er noget vås, hun bliver roligere af at bliver steriliseret.
Men syntes da du måske kan starte med at prøve p-piller, og se om det har en ændring, bare husk p-piller kun må bruges som midlertidig løsning..
Lige et par ekstra spørgsmål, har du et kradsetræ fra gulv til loft til hende?? Må hun være i vindueskarmen?? Det er meget vigtigt for MCO at kunne kradse, klatre og komme op i højden og iaktage udendørs livet..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Endvidere er din kats forældres tavler lukkede, dvs de er ikke egnet til avl. det kan der være mange grunde til, en af dem kan altså være arvelige sygdomme, eller at deres gener er så brugt i DK at man risikerer indavl og i den forbindelse problemer med killingernes helbred. Jeg ville ikke avle på en kat der kommer fra to racekatte med lukket tavle, det er ganske enkelt for risikabelt når du ikke kender grund til den lukkede tavle.
Ro på derhjemme, neutraliser den dejlige missepige, så du kan få din glade og rolige kat tilbage og sikre din søn mod den store sure kat du vil have indtil hun bliver klar til killinger om mindst 6 måneder endnu.
jun 2012
maj 2012
dit kradsetræ kan stå et forkert sted, hvis det ikke bliver brugt, min erfaring er at mine katte foretrækker der er noget at kradse i, ved vinduer og døre+ gerne tæt på der hvor du er meget, de behøver ikke at være med hylder, hvis du i forvegen har mange steder hvor din kat kan komme op i højden ( hylder, skabe og vinduskarme)
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
Nu er der ingen der lige har reageret på det med at hunden sku blive rolig.. Det er en skrøne, som den med katten. Hunden bliver IKKE rolig fordi den får et kuld hvalpe. Har du en urolig, bange, reserveret hund eller den døjer med andet psykisk, så er sansynligheden for at hunden giver det videre til hvalperne ret stor og du skal være noget af en hundehvisker hvis du skal rette op på disse hunde så ik det bliver arvet videre....
Hvis du har lyst til at prøve kræfter med at kuld INDEN du selv prøver, så kan du søge om at blive plejemor for et kuld killinger gennem internater eller katteværn. (Har jeg selv lige gjort i dag
Jeg står nemlig i samme situation som dig (næsten) at jeg også¨godt ku tænke mig at avle på mco, men inden jeg beslutter mig for om jeg vil avle eller bare ha kastrater, så syntes jeg dette her er en suveræn måde at prøve det af på UDEN at jeg bliver flået for penge. De betaler nemlig ALT, uden undtagelse
Har før haft 2 fertile katte og dem købte jeg ind for en mindre formue og har måttet kastrere min hankat siden hen pga strintning, så jeg har givet faktisk givet ca 8500 for en KÆLEKAT!! som jeg ku ha fået til 2-3000 hvis jeg havde valgt det fra starten af. Min hunkat bor hos min mor og jeg har derfor ik mere noget at sku ha sagt over for hende, for så havde jeg lavet et kuld på hende og beholdt en af disse killinger i stedet. Men det vil min mor ik være med til... Så har en fertil kat til 6500 som jeg ikke kan få lov at lave et lille bitte kuld på da ´det jo er min mor der skal passe hende og killingerne. Min mor har ik steriliseret hende, så hun lever på p-piller, hvad jeg i øvrigt lige skal ha oplyst min mor om konsekvenser ved og vil pådugge hende at få gjort, hvis hun holder af Freja.
Nå, når det så er sagt, så har jeg lige et spørgsmål til alle jer der avler...
Har i virkelig alle sammen så mange penge at i ligger 5-10.000 kr til side hver gang i har et kuld killinger? For det tror jeg ik på. Hvem vil avle 2-3 kuld om året hvis man skal ligge det beløb til sige hver gang? Hvad med kattefabrikker? Tror næppe de har 100-200.000 de har lyst til at smide i toilettet om året, for så er fidusen er ligesom væk...
Hvorfor indrømmer i ik at i har et lille overskud i stedet for at få det til at lyde som om i glædeligt smider 10.000 kr hver gang i laver et kuld? I så fald får i det så til at passe med at få killinger op til jul, så i har en undskyldning for ik at give børnene og familien en julegave fordi de penge er gået til at lave et kuld killinger?
Naturligvis er der udgifter så længe kattene er i ens varetægt og til man får dem solgt, men tvivler på at udgifterne er lige så store som ved en stor hund.
Da jeg avlede på Chili ville jeg ha fået et ret godt overskud, HVIS jeg havde haft ALLE hvalpene solgt som 8 uger. Det var desværre ik tilfældet.. Den sidste kom jeg først af med da hun var lidt over et år. Og selvom hun var hvalp, så spiste hun sku lige så meget som de voksne jeg havde. Fik en efterregning på 70.000 fra den lejlighed jeg og kæresten boede i + alt det de fik bidt i stykker og det var ik småting
Puha en stil jeg fik skrevet her... gg
maj 2012
Jeg sætter pris på gode opdrættere, som gør noget godt for rasen og dens helbred, og giver killingerne en god start i livet, for så får jegden killing jeg ønsker mig.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
Ja 20.000 er jo også en slags penge, men så er hun én ud af ganske få der har så stort et underskud. Flere katte avlere har indrømmet til mig personligt at de har tjent nogen gode penge på det, selvfølgelig ik hvis der kommer for mange komplikationer, som sygdom og kejsersnit osv. Men man får i det mindste ik udgifter for nye borde fordi benene er gnasket i stykker, eller nye møbler fordi de er gnasket i stykker.. Får ingen ekstra regninger på betonmure der skal udbedres fordi der er bidt hul ind i murene. Ik nye karme og lister i huset fordi de er gnasket i stykker. Ik nyt gulv i fordi tis er trængt gennem trægulvet og har lavet rander.. osv osv
main coon hun killing ændre adfærd