9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Leder efter sin bror {{forumTopicSubject}}
I overmorgen er det en måned siden Simba blev aflivet. (Han boede hos mine forældre sammen med sin søster Sally).
Sally er på det seneste begyndte at ''snakke'' meget, og nogle gange kommer hun nærmest med et ulykkeligt miaw når hun snakker til os. Hun går også og kigger rundt, og nærmest skælder os ud hvis vi spørger hvad der er galt.
Hun nåede at se Simba stå i transport buret inden vi tog til dyrlægen, og hun stod og miawede til ham gennem tremmerne. Da vi tog afsted var vi ikke klar over at vi ville komme hjem med et tomt bur, men tror altså at Sally leder efter ham?
De har på intet tidspunkt været specielt knyttet, maks en eller to gange i deres liv har de kunne ligge sammen. Ellers har de altid været sådan passive overfor hinanden (når Sally ikke gav ham en på kassen).
Så jeg undre mig over hendes MEGET ændrede adfærd.
Hun virker også til at hun hele tiden vil bekræftes, og følger med over alt. Det gjorde hun ikke førhen, der lå hun mest i sin kurv og holdte øje med det hele.
Er der nogen af jer der tror at hun går med et stort savn nu, selvom de ikke var knyttet?
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Men tak for dit svar.
mar 2012
Glemte at tilføje at Sally er 18½ år gammel, og er medicineret for gigt.
Det er ikke leg hun mangler. Simba var hendes tvilling, og han var (sjovt nok) også 18½ år.
Så igen, ny kat er udelukket pga. Sally's alder, og fordi hun ikke bryder sig om andre katte.
Hun får ekstra kæl, nus og der bliver snakket meget med hende. Ligesom da Simba var i live.
mar 2012
For de befandt sig altid i hver deres ende af huset, og sjælendt sammen.
Vil heller ikke slippe af med at hun snakker, for jeg elsker når kattene vil snakke med en. Men jeg bekymre mig for om hun går med sorg, da kattens følelsescenter ligner vores meget.
mar 2012
Kan heller ikke lade være med at tænke på, om det at der er tvillinger har noget at skulle have sagt, da mennesker jo også lettere bliver påvirket af hændelser med eller for der tvilling?
Men de giver hende masser af kærlighed, og det samme gør jeg og min kæreste når vi er på besøg.
mar 2012
Tror du har ret.
Livet slutter desværre en dag, det gælder os alle. Men så må vi se hvordan det kommer til at gå. Håber bare at hun falder lidt mere til ro på et tidspunkt og ikke virker så ked af det. Jeg elsker når hun snakker, bare ikke når hun lyder så ulykkelig.
mar 2012
Lige præcis.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Nu, hvor han ikke er mere, dukker hun frem og tager hans plads, og jeg kan tilmed forestille mig, at hun på sin vis nyder det.
Jeg har selv oplevet et par gange, at når en markant kat forsvinder, dukker en ny op fra baggrunden.
Dermed ikke sagt, at katte ikke kan savne, for det VED jeg, at de kan, men så har de som regel været tæt knyttet til hinanden, ligget sammen, vasket hinanden og leget sammen.
mar 2012
Tror du har fat i noget der.. Det har jeg slet ikke tænkt over. Hun har altid holdt sig mere i baggrunden, og Simba er den som har søgt os.
Håber hun nyder det, for hendes tilværelse skal jo være god.
Tusind tak for dit svar!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Men ellers kan det være tiden alene vil læge "såret" og gøre at hun vænner sig til den nye situation.
mar 2012
Jo, Simba blev 18½ og Sally lever stadig. De har klaret sig godt.
Tror tiden læger ''såret'', og som *Mega* skriver, så tror jeg næsten også at Sally er sprunget frem fra baggrunden, og nyder at hun er centrum nu.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Leder efter sin bror