{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Sorgen at miste sin bedste ven {{forumTopicSubject}}

Her i weekenden stod jeg overfor den sværeste beslutning i mit liv.

Min kat Chili har været min bedste ven i 3,5 år. Jeg fik ham da han var syv uger gammel, og han var igennem al den tid jeg har haft ham en meget speciel kat. Sky over for alle andre end mig, da han ikke havde haft en god opvækst. Overfor mig var han til gengæld det kærligste væsen at finde. Han var min soulmate, og det var som om vi forstod hinandens tanker. Aldrig har jeg oplevet noget lignende. Han var ikke bare et dyr, men et familiemedlem.

Vi boede alene os to, indtil for et halvt år siden, hvor jeg fik en lille killing. Chili var stoppet med at lege et par måneder inden, og jeg tænkte at endnu en ven ville være godt for os begge. Det tog en måneds tid, og så accepterede han lille Fil. De blev aldrig tætte, men han accepterede hende.

Jeg havde ikke lagt mere i at han ikke rigtig gad at lege, da han ellers var sund og rask. Eller ja, han havde allergi, og havde til tider maveinfektioner, men ikke det der ikke kunne behandles.

For en måned siden blev han så meget syg. Han havde 41 i feber, og vi tog selvfølgelig straks til dyrlægen, hvor vi fik at vide at det bare var en lungebetændelse. Han fik en sprøjte og noget medicin, men to dage efter var den gal igen. Denne gang kom vi til en dyrlæge der kunne høre en mislyd på hjertet, men tænkte at det ikke var noget alvorligt. Han kom i et behandlingsforløb i 5 dage, hvor han skulle ind til dyrlægen hver dag, for at få en sprøjte. Vi troede at han var ovre det igen, men efter to gode dage, gik den ned af bakke igen. Vi blev ved med at prøve mere eller mindre det samme behandlingsforløb, da dyrlægerne ikke mente at en videre undersøgelse var nødvendig. I onsdags fik jeg så at vide at det var sidste chance, og vi tog en blodprøve samt han fik sin sprøjte onsdag og torsdag. Fredag modtog jeg et opkald fra dyrlægen som fortalte at der ikke var noget at gøre. Hans hjerte var hårdt belastet, og det var også gået ud over hans lever og galdegange. Det mest humane ville være at lade ham få fred.

Min verden brød selvfølgelig sammen. Jeg aftalte med hende at vi ville komme ind på klinikken lørdag formiddag, hvor han skulle aflives.

Mit livs hårdeste nat stod på, men jeg græd minimalt da jeg ikke ønskede at han skulle mærke at jeg var ked af det. Han hadede når jeg græd.

Vi gjorde alle hans yndlingsting, og jeg lå om natten og holde hans pote, og han var så fredsfyldt.

Om morgenen stod vi tidligt op, nød hinandens selskab, og kørte så afsted til dyrlægen. Jeg holdt ham i mine arme til det sidste ....

Efter det gav jeg efter, og jeg kan stadig ikke andet end at tænke på ham hele tiden.

Lille Fil savner ham også rigtig meget, og går rundt og leder efter ham, og er meget mere nervøs end hun plejer.

Chili kom ind i mit liv på et tidspunkt, hvor jeg virkelig havde brug for en støtte. En klippe kan man kalde det. Og det blev han. Han blev min klippe.

Grunden til dette indlæg er, at jeg ville høre hvad i gør. Jer der har mistet en bedste ven. Om det var en hund, kat eller hest. Hvad har i gjort for at komme over det? Hvordan har i klaret det?

Derudover vil jeg bede om et råd: Lille Fil skal jo ikke være alene for altid, men hvor længe ville i give hende, før jeg får endnu en kat igen?

Med venlig hilsen
Sofie

Billedet er af min smukke Chili.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorgen at miste sin bedste ven
  • #1   19. nov 2012 smiley altid trist at skulle sige farvel til en god ven.

  • #2   19. nov 2012 Årh det var da alt for trist ! Klump i halsen fik man lige smiley . Vi har heldigvis ikke skulle sige farvel til nogle af vores Basser endnu, men er sikker på at det er sindsygt hårdt for dig. Vi håber at du finder din helt egen måde at komme igennem det på, evt med lidt hjælp fra nogle af de indlæg der måtte komme.

    R.I.P Chili smiley


  • #3   19. nov 2012 Trist at du skulle sige fravel... smiley

    Hvad jeg har gjort?? Tudet, taget mig sammen og sagt Thats life, jep lidt hårdt, men har prøvet det nogle gange efterhånden..

    Hvornår Fil er klar til en ny ven??? Du skal huske katte har ikke følelser ligesom mennesker, de føler ikke savn helt på samme måde, ja det kan godt være hun savner sin kammerat, men hun er klar når du er klar..


  • #4   19. nov 2012 Åh hvor jeg føler med dig smiley Jeg mistede selv min elskede Freja sidste år, hun blev 10 år og var den dejligste mis i verden. Samme år mistede jeg også min elskede hund. Af en bruger herinde fik jeg det råd at skrive et brev til hende (dem), og det synes jeg hjalp meget. Men måske det endnu er for tidligt for dig, det ved jeg ikke. Tiden læger jo heldigvis meget. Nogen siger det kan hjælpe at få et nyt dyr. Hvis du selv føler dig klar til en ny misser, tror jeg da det ville være en god ting for lille Fil at få en ny kammerat om ikke så lang tid.

    Og ja jeg har tudet og tudet og tudet så mange tårer at det er utroligt der er nogen tilbage. Sorgen skal ud. Og det er også godt at få snakket om hende.


  • #5   19. nov 2012 Nej det var da noget værre noget. Så ung en kat?
    RIP Chilli.

    Hvad jeg har gjort?
    Tudet og tudet og skrevet hele hans historie ned som om det skulle bruges til en bog. Alle minder kom med.
    Men hvad der var det bedste for mig - og Elvis var at få en ny.
    Han savnede og søgte nemlig også og gik helt ned med flaget, men da Freddie flyttede ind - uha! Der blomstrede vi begge op.

    I meget lang tid efter hans død tog jeg et billede frem af ham hver aften og sagde som det allersidste godnat til Mads - det hjalp!


  • #6   19. nov 2012 Jeg har lavet en collage med alle mine mistede misser som hænger ved min seng og stadig her over 20 år efter jeg mistede min nr. 2 kat kan jeg savne hende og huske hvordan hun var min bedste ven..


  • #7   19. nov 2012 R.I.P Chili

    Jeg synes ikke det forsvinder,arret er der stadig.
    Har heldigvis ikke prøvet at miste en af mine katte, men måtte for ca halvandet år siden aflive den ene af mine hunde, jeg græder stadig når børnene i bebyggelsen nævner hendes navn

    Det var svært at aflive en hund på 3 1/2 år


  • #8   19. nov 2012 Forstår dig godt Alice, jeg havde det lige sådan med min hund Zuki. Til februar er det 2 år siden han døde men det er først nu jeg rigtig kan snakke om ham og fx se billeder af ham. Det tager tid sådan noget.

  • #9   19. nov 2012 For det første skal du ikke gå og tænke på at det var tidligt for ham at gå, du havde intet valg, og det var det rigtige fordi du elskede ham. Så skal du stå ved at det er 100% i orden at være meget ked af det, også selvom venner og bekendte måske ikke forstår og tænker "det er bare en kat" - det er vigtigt at vide med sig selv, at sorgen nu ikke kan ignoreres og muligvis kun bliver værre hvis du forsøger at skubbe den væk..

    Efter en rum tid vil du måske tænke al det der "hvad nu hvis jeg havde gjort dit og dat bedre for ham" så skal du endelig ikke lade dig falde ned i den onde spiral (!) Tænk istedet "det er ok at være ked af det, men det her nytter ikke" og så fokuser 100% på noget andet - på musikken i ørerne, på cyklisterne, what ever...

    Jeg har selv i 4 måneder siden min hund døde tænkt alt det der "hvad nu hvis" og det er dræbende og bliver til et tankemønster og ødelægger min koncentration på mit studie.

    Det hjalp mig også at tale med min familie om mine tanker, og skrive mine gode minder med min hun ned, men det kunne jeg først efter 4 måneder.

    Håber du kan bruge lidt af det her.

    Og sov i fred lille Chili.


  • #10   19. nov 2012 Derudover skal du vide at folks sorg mønster er meget forskelligt, nogle har det i bølger over en længere periode, andre er knuste lige med ét, men kommer hurtigt over det osv... Jeg misunder lidt de der bare kan sige "sådan er livet" og lære at leve med tabet hurtigt... I mine øjne handler det ikke om at "komme sig over det" men derimod at leve med det, og ku se billeder af se ven og mindes sin gode ven uden at blive møj ked af det, men istedet få et smil på når man tænker på de sjove ting ens ven lavede smiley

  • #11   19. nov 2012 smiley du har lige gjordt det bedste, at fortælle om ham, det bliver nemmere med tiden, og Chili glemmer du ikke. RIP

  • #12   20. nov 2012 Venstre hjørnetand fra Lasse hænger i en kæde om halsen, og Jeenie ser på mig, hver gang jeg åbner computeren, men det er Bianca og Lillen der varmer mig om natten.

    Det er ALDRIG let at være den, der tager beslutningen, men det er godt vi KAN gøre det, så vores elskede ikke skal lide unødigt.

    Du gør det helt rigtige ved at snakke om det. Fil og du har brug for en ny ven, så bare ud og led efter den, der kan fylde lidt af hullet ud.


Kommentér på:
Sorgen at miste sin bedste ven

Annonce