{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Min kat er løbet væk :'-)... {{forumTopicSubject}}

Kære allesammen!

Der er gået et godt stykke tid, siden jeg sidst henvendte mig til jer (godt tre år - pinligt :-/)...

Jeg har nu VIRKELIG om noget brug for jeres hjælp:

Min kæreste og jeg gik fra hinanden i starten af april 2011, og jeg fik HELDIGVIS lov at beholde vores (nu MIN) dejlige huskat på 4 1/2 år. Jeg flyttede efter bruddet hjem til mine forældre, da de bor i hus i en lille by på landet.

Kenzo har siden boet hos dem, da han er blevet vænnet til at være ude efter han kom ud til dem. Det er gået helt fantastisk, han har været så utrolig dygtig. De startede med at lukke ham ud en 3 mdr efter, at han var kommet ud til dem, og alt er gået som det skulle, og han har været udekat i over 1 år.

Grunden til at jeg ikke har taget ham med, da jeg flyttede for mig selv igen, er fordi at han er blevet vænnet til at komme ud, og jeg kan ikke nænne at spærre ham inde i en lejlighed på 65 kvm inde i byen. Det vil jeg ikke byde ham. Han har et godt katteliv hos mine forældre smiley

Problemet er nu, at han blev lukket ud igår morges, fredag d. 26/10, som han plejer. Da var klokken hen af 9.45, men har nu ikke set skyggen af ham i over et døgn. Jeg har været med ude at kalde efter ham, gik to ture iaftes, den ene ved 19.00 - tiden, og den anden ved 24.00 - tiden. Vi havde lommelygter med, og gik den rute, vi ved, han normalt plejer at gå, men uden held. Vi så ham ikke.
Han var heller ikke kommet ind imorges, som han plejer, så det første jeg gjorde, da jeg stod op, var at gå en lang tur, igen hvor han plejer at gå samt længere, kaldte og kaldte, men nej...

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind :-(... Hvad gør jeg??!!

Han er ikke øremærket (STOR fejl jeg ved det :-(), og det er det første han bliver, hvis han kommer hjem igen . hvilket ligenu er mit allerstørste håb...

Jeg er grædefærdig smiley

HJÆLP mig, hvis I har nogle idéer!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat er løbet væk :'-)...
  • #1   27. okt 2012 Tillader mig lige at linke til katten: http://www.kattegalleri.dk/galleri/27773-blanding_af_racer_kenzo

  • #2   27. okt 2012 Tak, Cecilie :-)...

  • #3   27. okt 2012 Hvis han ikke er kastreret, så kan han jo være gået på damejagt, de kan gå meget langt for at få fat i damen og strejfe i mange dage..

  • #4   27. okt 2012 Han er kastreret. Det blev han ikke lang tid efter, vi fik ham :-(... Jeg er bare så bekymret :-(...

  • #5   27. okt 2012 Vil lige sige, at min Figaro har været væk i en måned før, men kom tilbage - og han havde egentligt ikke ligefrem lidt. Og min er kastreret, så måske han bare ville se sig lidt mere omkring.

  • #6   27. okt 2012 Det hjælper lidt, at du siger det, Cecilie :-)... Men hvad så når det nu er begyndt at fryse om natten udenfor :-(? Kan slet ikke klare tanken om, at han måske ligger et eller andet sted, tilskadekommen, forfrossen og sulten :-(...

  • #7   27. okt 2012 Ja, Figaro var så væk i sommeren for nogle år siden - men katten er jo ikke just kendt for at være dum, min overnatter tit i en kostald - og han har det deeeejligt dernede x3

  • #9   27. okt 2012 Jeg ved det :-(... Jeg har kigget i vejkanterne, hvor han kan være blevet påkørt, men har ikke kunne finde ham... Har kigget alle tænkelige steder, hvor han plejer at gå - også der hvor vi ikke regner med, at han kommer :-(...

  • #10   27. okt 2012 Samt i buskadser og på marken ude bagved. Mine forældre bor i parcelhus på en blind stikvej i et af de mest rolige kvarterer i byen. Huset ligger ud til en sti hvor der bagved ligger en stor mark, han plejer at komme på. der har vi også kigget og imellem træerne på stien...

  • #12   27. okt 2012 Naboerne er informerede... Det eneste vi kan gøre nu, er at håbe på, at han finder hjem igen - hvis han som du også siger, ikke er blevet påkørt :-(... Skal have lavet efterlysning på ham og hængt op i supermarkederne i byen...

  • #13   27. okt 2012 Bed naboer tjekke deres skure, garager, kældre og lignende.
    Det er sæson for at rydde op i haver, og sætte ting og havemøbler ind for vinteren, så det kan nemt være sket, at han ved et uheld er blevet lukket inde i et skur. Eller nogen er taget på weekend uden at opdage, at en kat er gået ind i garagen....

    Efterlys ham på Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn, og kommer han ikke snart tilbage, så forhør jer hos dyrlæger og dyreinternater om han skulle være blevet indleveret der.

    Han kan måske også være hoppet ind i en bil, og derved være kommet langt væk, men lad os nu ikke håbe det er gået så galt.

    Jeg kan godt forstå din bekymring, og krydser fingre for, at han hurtigt er hjemme i god behold!


  • #14   27. okt 2012 Tak, Tinka... Det håber jeg også...

  • #15   27. okt 2012 Krydser fingre for at han kommer hjem igen smiley


  • #16   27. okt 2012 Tak for dine tanker, Yvonne...

  • #17   28. okt 2012 Så er det 3 dagen for hans forsvinden, og stadig ikke skyggen af ham... Må bevare håbet om, at han finder sin vej hjem :-(...

  • #18   28. okt 2012 Åh nej, det må være forfærdeligt :-(.
    Synes I skulle bede naboer om at tjekke skure osv. Det sker desværre ret tit, at katte bliver lukket inde.
    Håber du snart har en god opdatering!


  • #19   28. okt 2012 Tak, Tinka... Ja, det håber jeg virkelig også... Har igen idag været ude og gå og kalde efter ham men uden held :-(...

  • Karin M
    Karin M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Katte: 1 Svar: 2
    #20   29. okt 2012 Håber at han dukker op igen...min Tarzan har været væk nu i næsten 2 en halv måned. Vi bor også på landet på en gård og jeg håber stadig at han kommer hjem. Han er både sterliseret og øretatoveret. Har prøvet at efterlyse ham men ingen har set ham,..kan godt forstå at du savner ham..:-(


  • #21   29. okt 2012 Føler sådan med dig, prøvede det selv for ikke så længe siden. Min han kastrat var væk i 16 dage og så lige pludselig stod han der. Han er meget glad for biler, så tror han er kommet med en og så er blevet sat af et godt stykke herfra. Katte har bare en fantastisk stedsans. Prøv evt. at stik de lokale børn et billede af ham, det gjorde vi og så ledte alle byens unger. Krydser fingre for jer...

  • #22   29. okt 2012 Vil lige sige, at jer der mangler jeres katte - led for guds skyld i jeres skure, kældre osv. Vi fandt vores Tarzan liggende i en papkasse i kælderen, dog et rent tilfælde, men vi regner med, at han havde lagt sig til at dø, eftersom han havde en svulst under tungen (I kan læse det i hans profil). Han havde ikke været væk, men hvis vi ikke havde kigget, havde vi ikke fundet ham, og han ville være død i vores kælder.

  • #23   29. okt 2012 Stadig intet tegn fra ham :-(... Tusind tak for jeres beskeder allesammen... Jeg håber hver eneste dag, at han kommer hjem igen, kalder på ham hver dag... Ikke kun omkring huset, og beder til, at han vil finde sin vej hjem...

  • #24   29. okt 2012 Eftersom han ikke er øremærket, så efterlys ham hos dyrlæger og internater.
    Læg efterlysningssedler i nabolagets postkasser.
    Jeg krydser fingre!


  • #25   29. okt 2012 Vi har haft ringet til den dyrlæge, han plejer at komme hos, der er jo et hav af dyrlæger i nordjylland, så aner ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har haft ringet til Aalborg dyreinternat, men der var han ikke :-(... Jeg er igang med at få lavet efterlysningssedler, som skal sættes op, de steder der er mest befærdet her i byen... Bliver vanvittig af det her, det er så uudholdeligt :-(...

  • #26   29. okt 2012 Send efterlysningssedler med billede til dyrlæger og internat. Så kan de kontakte dig, hvis han skulle blive indleveret.

    Nej, slet ikke rart ikke at vide, hvor ens kat er :-(, jeg var også blevet vanvittig hvis en af mine var væk.
    Jeg håber virkelig din kat snart er hjemme igen!


  • #27   10. nov 2012 Så er Kenzo kommet hjem igen :-D... Jeg er SÅ fantastisk lykkelig :-)... Han kom idag ved 12.45 - tiden, og har været inde siden. Han havde tabt sig en del, spiser næsten hele tiden, og er noget så tørstig... Han vil gerne drikke vand fra vandhanen i badeværelset, og ligger meget derude og putter... Han er lidt rastløs, men han har ingen skrammer. Jeg tror, at han har været lukket inde et eller andet sted i byen hos nogle, der har været på ferie... Jeg er SÅ glad :-D!!!

  • #29   10. nov 2012 Jeg håber han har haft adgang til vand, for ellers kan hans organger have taget varig skade smiley Krydser fingre for at dyrlægen siger han er fin smiley

  • #30   11. nov 2012 Hvor dejligt at høre smiley Nu skal han rigtig forkæles, med masser af opmærksomhed og god mad smiley

  • #31   11. nov 2012 Sikke en lettelse! Hvor ER det en fantastisk god nyhed :-). Håber han er ok efter at have sultet.

    14 dage lukket inde smiley ... det passer godt nok lige med ophold i en garage hos nogen, der har været på 14 dages ferie, meeeen en kat kan vel ikke overleve så længe uden mad og vand....

    Måske har han snarere været hoppet ind i en bil (forhåbentlig frivilligt ved en fejltagelse!) og har selv fundet hjem.... og har overlevet ved at fange mus.

    Gid katten kunne fortælle, hvad der er sket i al den tid. Men det vigtigste er jo, at han er hjemme! smiley


  • Karin M
    Karin M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Katte: 1 Svar: 2
    #32   12. nov 2012 Dejligt at høre at han er kommet godt hjem smiley


  • #33   14. nov 2012 Tak for jeres beskeder allesammen :-)... Dejlig dag til alle :-)!!!

  • #34   14. nov 2012 Tak og i lige måde. smiley

    Håber din kat er kommet sig over sin lange "springtur".


Kommentér på:
Min kat er løbet væk :'-)...

Annonce