2.882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Naia S
Naia S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Kattegrus der ikke lugter...? Kattegrus der ikke lugter...?

Hej:) jeg leder efter kattegrus, der ikke lugter i sig selv... Det vi bruger nu, har sådan en ulmende lugt af støv og ikke helt tømt kattel...katstrø hedder det vidst..jeg tømmer bakker, nærmest i det øjeblik det lander.. Men man kan virkelig lugte her er kat. Ikke tis, men l..... Nogle andre gode ideer..?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus der ikke lugter...?
  • #1   29. okt 2012 Jeg har hørt at Extreme Classic skulle være super godt - og hvis jeg husker rigtigt kan du få den både med og uden pudderduft..

Jeg selv bruger Super Clump, det har en mild pudderduft, men den forsvinder ret hurtigt efter at støvet har lagt sig, når man hælder det op..
    Ikke at det støver ret meget egentlig smiley

Og så er det okay billigt, her i "min" Petworld i Hosens, har de fast tilbud på 3 sække (á 15 kg) til 200 kr smiley

• #2   29. okt 2012 Gruset er en god ting at investere i, dog kan det også være foderet der får afføringen til at lugte mere af **** end det egentligt burde.
    Dækker katten sit afføring til før den går ud - og før du kommer flyvende med skeen ;)?

Jeg bruger Extreme classic, med babypudder, - det er rigtig effektivt imod lugt og har en ekstrem stor klumpe evne.
    Før brugte jeg RC Maine Coon til fodder og min hankats afføring lugtede FRYGTELIGT! selv igennem lukkede døre kunne man besvime, og var RIGTIG pinligt hvis der kom uventede gæster - Jeg skiftede derfor fodder og det hjalp rigtig meget på lugten.

Hvad fodre du med, og har du en lukket kattebakke eller åben?
    Bruger du tørfodder, eller vådfoder, BARF?

• #3   29. okt 2012 Cats best øko plus - vores kat stank med andet grus - nu kan jeg intet lugte(: Fåes på zooplus.dk

• #5   30. okt 2012 Jeg bruger Vitakraft Compact Ultra , startede med de der der "duftede" af noget .
    Og er i gang med det der ikke lugter af noget .
    Min kat stank HEL vildt af det der dufte talkum noget , når den havde været i bakken ... Så vil jeg hellere have at han lugter lidt af noget naturligt smiley haha aaadd

Fodrer ham med IAMS killinge tørfoder . Også får han katte bum engang i mellem smiley

• Naia S
    Naia S Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #6   30. okt 2012 Tak for gode ideer! Der hvor de kommer fra, har de haft frit foder, og kunne vælge mellem 7 forskellige tørfoder mærker. Her får de en blanding af det de fik før. Dog kun to slags ad gangen.. Jeg er ikke så vild med at fodre med ting der er fyldt med korn og gamle hønseben, så umiddelbart får de mest Acana på 65% kød- som i rent kød.. det kunne godt være derfor... De er gode til at dække til... Jeg tømmer hurtigt, men ikke så jeg står og venter med skovlen:) bare når jeg opdager det... Men det er også mere gruset i sig selv, der lugter- også når jeg har tømt bakker... Prøver at få det hele med jo. Det klumper fint, og tis lugter slet ikke- men det andet..AAAAD! Sådan en tung blanding af **** og betonstøv..

• #11   30. okt 2012 Jeg har brugt det før i tiden og var SUPER GLAD for det smiley

Den eneste grund til at jeg gik fra det var prisen, den er ret høj..

• #13   30. okt 2012 Det er lidt dyrt når man tænker på at super clump koster 200 kr for 45 kg smiley

• #14   30. okt 2012 Ja men det dufter godt og friskt af træ når man hælder det op(: Og så er det bare noget godt grus!

• #15   31. okt 2012 Det kan jeg kun give dig ret i...
    Men jeg er nu stadig ret glad for det jeg bruger nu smiley

• #16   31. okt 2012 Kunne være man skulle prøve det en dag(:

• #17   1. feb 2013 Jeg genoptager lige denne gamle tråd.

Jeg har altid brugt Extreme Classic uden duft. Det tyder på at dyrhandleren pønser på at tage den ud af sortimentet til fordel for andet.
    Jeg KRÆVER at det er uden duft og finkornet samt klumper rigtigt godt.
    Jeg har prøvet Tidy Cat, men den ville Elvis ikke acceptere.
    Nogle gode forslag? Jeg tænkte jo på super Clump, men med pudderduft - nej tak.
    Jeg vil helst heller ikke have krystaller og trægrus der kan skylles i toilettet.

• #19   1. feb 2013 Jeg bruger miav klumpende fra netto. Det lugter af støv når det bliver hældt op og når Sofus går amok i bakken ellers ikke. Mens de ski*** lugter der er l***, ligeså snart de har dækket til lugter der ikke mere og vigtigst af alt: her lugter ikke af kat. jeg kan huske da jeg var barn og var på besøg hos nogen og der lugtede så væmmeligt af kat/bakke, adr! Sådan en væmmelig lugt ser hang i deres tøj når de kom på besøg:-(

• #20   1. feb 2013 Biokats har en uden duft, tror jeg (er lige vågnet). Vi bruger den med 'sommerduft', og den klumper fint og kapsler lortlugt ind hurtigt.

• #21   1. feb 2013 Jeg bruger det fra olivers, det lugter kun lige når katten har lagt en "gave" men så snart den er dækket til kan jeg intet lugte

• #22   1. feb 2013 Marianne: det grus som winnie anbefaler er virkelig godt! Det er hvad vi bruger herhjemme!(:

• #23   1. feb 2013 Hvis de slutter med at lave Ekstrem K uden duft smiley så er jeg på den, min kat er allergisk over for parfume, jeg har før brugt træpiller, kattene siger ok men vil jo hellere gå i fint grus.
    Er der nogen der har erfaring med Cat's bedst Økopluds til katte med allergi? Eller er der andre tilsætningssstoffer i som kan give allergi?

• #25   1. feb 2013 Før jeg studerede denne tråd (dumt) har jeg shoppet på Zooplus.de og prøver én der hedder Tigerino - uden duft!
    Jeg håber at den er finkornet og at den falder i "kattenes smag", for den kostede kun knapt 90 kr. omregnet og jeg giver 149 kr. hos den lokale for Extreme.
    Det er ikke fordi produktionen stopper, men leverandøren er vist ikke rigtig til at samarbejde med.
    Træls at det skal ende med at man ikke støtter den lokale.

Altså... jeg har et-eller-andet- med at grus ikke skal i toilettet. Det er noget der skal overvindes for mig.
    Men er der nogen der kender den nye fra Tigerino?

• #26   1. feb 2013 Grus skal ikke i wc, med mindre det ikke er ler/sand smiley det der Økopluds er vel nærmere som papir.
    Godt de ikke stopper lige nu, min dyrlæge får det nemlig hjem til mig, og jeg giver 100kr og kan gå hjem med det i vogn.

• #27   1. feb 2013 Fint at du kan få det til 100 kr.

Jeg ville egentligt ikke skifte grus, men hvis jeg skal til at købe det i DE også, ja så kan jeg ligeså godt tage og købe det hele der.
    Det gør jo ikke noget hvis man kan spare og så alligevel få kvalitet:)

• #28   1. feb 2013 Jeg har fulgt med her og har lige bestilt økoplus, glæder mig til at se hvad dyrene siger:-)

• #30   2. feb 2013 Tak for rådet, det vil jeg da prøve så. Har 4 bakker til 2 katte og havde overvejet at skifte i den mest brugte og se hvad de ville sige.... Tror det kan gå på den måde?

• #31   3. feb 2013 Kan se der er noget Premiere på bud i MaxiZoo denne uge - er det noget lignende Extreme Classic?

Kommentér på:
Kattegrus der ikke lugter...?

Annonce