Hjælp - Min skønne kat har kræft Hjælp - Min skønne kat har kræft
Var i denne uge til dyrlæge med min 10 årige kat, da han var begyndt at ændre adfærd. Er normalt den ultimative selskabs kat, men trak sig nu lidt tilbage. Tænkte at det måske var hans tænder der generede, som før har været et problem.
Dyrlægen foretog en klinisk undersøgelse med blodprøve m.m. som viste at alle organer så fine ud. Desværre ringer hun kort tid efter til mig, at de har taget røngten og har opdaget en knude i hans brysthule.. Og bum, der gik min verden i stå
Hun mente det var en kræftknude. De kunne dog ikke på selve dyrehospitalet foretage celleprøve af den. Men han var begyndt samtidig at hæve på halsen, fordi den tilsynladende pressede på.
Hun sagde samtidig at hun ikke kunne sige med 100 % sikkerhed hvordan og hvorledes den knude var.
Hun sagde at min kat kunne få tilbudt kemo, men at dette ville medføre indlæggelser af flere dage, og samtidig er det 1 times kørsel herfra.
Jeg har det bare RIGTIG svært med det når man ikke kan få den 100 % sikkerhed omkring hvad den knude er og om det ER så slemt så han skal aflives. Fordi det blev vi enige om ville være det bedste ud fra det hun sagde. Det ville være synd for ham at skulle køre så langt op til flere gange (kan variere ml. 4-10 gange behandling alt efter hvilken kræft?) Og samtidig skulle opholde sig der i flere dage efter.
Men det jeg sådan set ville høre om, var om nogen havde haft ligende oplevelse og været det igennem og hvad har I gjort?
Jeg stoler jo på min dyrlæge, men alligevel sidder der noget og prøver at finde en udvej til at han ikke skal herfra... Skal man opsøge andre dyrlæger og få deres vurdering eller stole blindt på en enkelts?
Jeg vil jo kun min elskede kat det bedste, uanset hvor hårdt det så er... Og samtidig er jeg villig til at give hvad som helst for at han kunne få det godt igen... Om jeg så skulle leve af havregryn!
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Hvor er det sørgeligt at læse - håber virkelig din elskede kat kommer sig!
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 119
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 19
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
jeg kan læse af det du skriver at du er usikker og tror du vil have det bedre med endnu en vurdering, så det er mit råd.
X for det er noget der kan gøres noget ved
Mange tanker ...
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 119
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun ville aldrig selv lade et af sine dyr udsætte for det, især fordi behandlingen kun giver en kortvarig frist.
Mennesker ved, hvorfor de får det dårligt efter en behandling (har selv gennemgået flere behandlinger) - det ved dyr ikke, og man kan ikke forklare dem det.
Så jeg ville aldrig, aldrig lade mine dyr udsætte for det.
Deres sidste tid skal heller ikke være forbundet med den stress, det er for dem flere gange at skulle være væk hjemmefra.
Din kats liv hos dig har været med kærlighed og tryghed - Lad hans sidste tid også være det, og giv ham en værdig og rolig afslutning, inden han for alvor bliver belastet af sin sygdom. At han har ændret adfærd og trækker sig tilbage, tyder på, at han ikke har det godt.
At skulle sige farvel til en elsket firbenet ven er en bandsat tung og svær beslutning at tage, men at give fred for et liv, der ikke længere er rart at leve, det er en kærlighedsgerning og den sidste store gave, man kan og bør give sit dyr.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Så er jeg meget enig med Mega. Jeg ville aldrig udsætte et elsket dyr for kemo. Jeg ved godt at man i dag har kemo-kure der er mildere end da jeg fik dem, men det ville aldrig kunne overbevise mig om at det kan være ok at give et dyr, man ikke kan forklare hvorfor. Og nettop fordi det kun forlænger i kort tid, synes jeg slet ikke man skal.
Den sværeste beslutning at tage, er hvornår et dyr skal herfra med værdighed. Jeg er sikker på at du tager den rigtige beslutning for din elskede kat.
De varmeste tanker herfra.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
aug 2006
Ville heller aldrig udsætte ham for kemo. Bare det at han skulle væk hjemmefra i flere omgange i længere tid, ville være den rene tortur for ham, så det ville mit hjerte ikke kunne tillade.
Det er bare ens usikkerhed og tvivl der fylder... Når hun ikke er 100 %. Så begynder mine tanker jo straks... Jamen kan det være andet? Har læst en masse på nettet omkring forskellige tilstande i brythulen, hvor den skulle være. Men jeg tror jeg må tage en snak med hende igen, bare lige for at få alt helt klart i mit hoved. Og ellers er det imorgen han skal den sidste tur mod dyrlægen
Når nu man får beskeden og er dybt ulykkelig, hører man måske ikke alt og hvad der præcist menes med det der bliver sagt. Stod jo med de største tårer i øjenene og prøvede at fokusere på hvad hun sagde..
apr 2009
Har du ikke en god ven eller noget familie der kan tage med dig?
Gerne en der ikke er meget involveret, det hjælper at være to der hører for man hører sjældent det hele selv.
Har du nogle spørgsmål, så skriv dem ned mens du husker dem, så du ikke glemmer noget, når i står der.
aug 2006
Men igen, så kræver det en ultralydsscanning samt udtagning af celleprøve, som de ikke praktiserer hos dem....
Og synes næsten ik han skal mere igennem, hvis chancerne måske er størst for at det er den som kræver kemo...
aug 2006
apr 2009
Som du skriver lyder det på mig som om du skal få en second opinion. For DIN skyld, så du har ro i sjælen. Der er intet værre end at skulle gå med tankerne om det nu var det rigtige man gjorde.
Og gerne hos en dyrlæge der kan ultralydsscanne (i første omgang).
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
Få fat i en anden dyrlæge, og tag den derfra. Trøsteknus fra mig..
aug 2006
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Du valgte den rigtige beslutning! Du kan altid skrive hvis du får brug for det!
RIP <3<3<3
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 62
aug 2006
Jeg kan glæde mig over at jeg har givet ham det bedste katteliv han kunne ønske sig
aug 2006
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 22
aug 2006
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Knus Sanne
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
Hjælp - Min skønne kat har kræft