{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

hjælp min killing {{forumTopicSubject}}

det er sådan jeg fik min killing i fredags og hun har vist ikke lavet stort endnu kun tisset. hun spiser en helt masse og så på et tidspunkt kaster hun det hele op igen altså tømmer maven. Ved ikke om det fordi hun skal vende sig til sit nye mad men hun spiser en helt del. Det bekymrer mig bare når hun ikke har lavet stort endnu!! hendes numse er noget rød. Men hun er meget livlig og leger meget osv. men hun skriger/miaver en del ind imellem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min killing
  • #1   8. aug 2010 nogen som måske kan hjælpe mig smiley

  • #2   8. aug 2010 Syns du skal få ringet til dyrlægen, det er bestemt ikke normalt!

  • #3   8. aug 2010 ja ringer også i morgen tidlig og tager ind til lægen med hende smiley kan hun måske have forstoppelse. hun er 13 uger

  • #4   8. aug 2010 Jeg tør ikke svare dig på hvad det kan være smiley
    Har den fået ormekur?
    Ved katte kan begynde at kaste op osv. pga. orm... Ved ikke med den røde numse?


  • #5   8. aug 2010 tror måske også det sådan noget. For hun spiser meget hurtig og rigtig meget af gangen og hun virker ikke sjøj eller noget tværtimod hehe . Hun har spist en helt stor skål fyldt med killingefoder på 1 dag mere end vores kat på næsten et år kan slå til i 2-3 dage og masse vand. så hun spiser nok for meget for hun var den mindste i kuldet lidt tynder end de andre så hun har nok aldrig kunne komme ordenlig til noget mad den gang

  • #6   8. aug 2010 nej det har hun ikke for har ikke lige set tegn på orm og lægen siger jeg skal se orm først før de kan give hende den.

  • #7   8. aug 2010 Jeg havde snakket med dyrlægen, min hankat hostede også en del... Der fik jeg også råd om at prøve det ene og det andet, fordi de kunne være hårboller, men tog til dyrlægen og det var godt jeg gjorde det...
    For han skulle antibiotika, hvis jeg havde prøvet alt det andet først var det måske bare blevet værre... smiley


  • #8   8. aug 2010 Ville ikke skade at ringe til din dyrlæge smiley

  • #9   8. aug 2010 Jeanette- Nej det har jeg alligevel godt opfattet, hehe...

  • #10   8. aug 2010 Ved godt man ikke behandler for orm der ikke er der....
    Men vist ikke om du havde set noget nu når missen ikke har lavet længe...


  • #11   8. aug 2010 fik ikke noget med fra dem af fordi de købte sådan noget dyrt kattefoder så de ikke bare delte ud af smiley men har taget hendes store skål med tørfoder fra hende og kommet lidt i en skål. men vil ringe imorgen for en sikkerhedsskyld da jeg er mest bekymret for hun ikke laver stort men det kan jo også være det fordi hun ikke når at lave stort for så har hun kastet det hele op smiley ved det ikke men jeg tjekkede opkastet og det bare en masse tørfodder og lidt vådtfoder og så en meget lille hårbolle.

  • #12   8. aug 2010 hun hoster ikke eller noget ved hvordan det er når de har orm for det fik Mille og den bette her hopper og springer rundt og leger på livet løs og spiser for 2 katte næsten hehe og leger vidre og til sidst kaster maden op.

  • #13   8. aug 2010 Hendes maven kan sikkert ikke tåle foderskiftet - behøver vist ikke sige min mening om den "nærige" opdrætter smiley

    Hvis du har noget kylling eller fisk i huset, så kog det i en smule vand, findel det og bland det med kogevandet og en smule rå havregryn.

    Og så vil jeg anbefale dig at købe noget af det foder, hun er vant til.
    Selv om det umiddelbart er dyrt, kan det godt svare sig på længere sigt frem for et evt. billigere discountfoder.

    Held og lykke!


  • #14   8. aug 2010 jeg har haft hende siden i fredags. jeg giver heller ikke mine katte billig foder køber noget rigtig godt til dem koster så også en del giver 50 kr for 250 gr hvor der er forskellige former til hva kat man har og om det er inde eller ude katte. Men vil prøve at købe det hun fik før og blande op med lidt af det jeg har er sådan set lige glad om det dyrt mine katte skal bare have det bedste så må se om jeg kan få fat på det hun var van til smiley
    men vil lige ringe til lægen imorgen og tage en lille sluder om lille Silke smiley


  • #15   8. aug 2010 Det lyder som om, du giver hende Royal Canin.
    Det er et godt foder for nogle katte, men der er altså ret mange, der kaster op af det.

    På billederne af hende ser hun ud ud til at være for tynd, så køb killingefoder til hende.

    Og så et lille suk:
    Kan du ikke være sød at pille det kraftige halsbånd af hende eller i hvert fald fjerne klokken.
    Det stresser hende meget.
    Tænk, hvis du selv skulle gå rundt med et dinglende vækkeur om halsen.


  • #16   9. aug 2010 nej det er ikke Royal Canin jeg giver dem smiley
    Det er et killinge halsbånd de helt små man kan købe det er slet ikke så stort. vil gerne at de lærer at gå med halsbånd hun har arvet den af mille og hun virker ikke genert af den eller noget men kan godt fjerne klokken.

    hun er lid tynd hun var også den mindste i kuldet men det ikke så slemt igen hun er også en meget lille killing af kropsbygning. hun får også killingefodder.


  • #17   9. aug 2010 ved ikke om det er mille du har set på billederne hvor du kan se halsbåndet for på Silke kan man næsten ikke se den fordi den er så lille halsbåndet sådan et her http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/2846/4178_kat_halsbaand_.jpg
    den er slet ikke så voldsom smiley


  • #18   9. aug 2010 Hverken halsbånd eller klokke hører til på kat.

    Klokken er alelrede beskrevet - halsbåndet - mere end een har hængt sig - andre har fået et ben i klemme.

    Hvad skulle formålet være - der er ikke noget for katten ihvertfald.


  • #19   9. aug 2010 hvis det skulle komme til at ske ved hende hopper halbåndet op da den er killinge sikret. Har det sådan at når mine katte er ude og skulle blive væk så kan de komme hjem igen hvis nogen finder dem. Mine to katte har aldrig haft noget imod det og jeg skal endelig ikke fjerne den igen fordi de godt vil have den på.

    I har jeres mening og jeg har min!! men det var sådan set ikke hendes halsbånd som var emnet ved det her forum smiley


  • #20   9. aug 2010 Du får nu alligevel dette indlæg fra en fremlysningsside med katte:
    Og dette er kun et af mange smiley

    Alder: 8 mdr. Køn: Hun
    Dyrets tilstand: Skadet
    Farve: hvid
    Særlige kendetegn: Havde halsbånd på
    Mærkningstype: Ingen mærkning
    Fundet i: Trige
    8380 Trige
    Dato: 21-07-2010
    Bemærkninger:
    Den ca 8 måneder gamle killing er helt hvid og bar halsbånd. Den har gået i mere end 10 dage med højre forben stukket op gennem halsbåndet med gennemgnavning af huden i armhulen til følge. Killingen er tynd men meget sød og er behandlet gratis af Dyrlægen i Trige.


  • #21   9. aug 2010 Nu er der stor forskel på at ha' en mening - og så at tale af erfaring:-)

    De fleste lærer det - og skiftet mening - det er ikke gode oplevelser der får dem til at skifte mening.

    Jeg er spændt på hvad dyrlægen siger til det opkasteri mv - det lyder ikke normalt


  • #22   9. aug 2010 Hvis de SKAL have noget om halsen, vil jeg i stedet for halsbånd anbefale en tynd bukseelastik med en lille cylinder (koster kun få kroner) med plads til en seddel med navn, adresse og tlf.nr.

  • #23   9. aug 2010 prøver at sige det igen hvis Silke fik det ene ben op under halsbåndet vil den hoppe op der skal ikke meget til også hvis hun sidder fast i noget går den op. Mille har snart gået med halsbånd et år og aldrig sket noget jo men så er halsbåndet gået op!. Men det var ikke det som var emnet her inde og jeg blander mig ikke i hvordan jeres kat har det eller noget og jeg ikke ond ved mine fordi de har halsbånd på. Og gider ikke diskuter mere om deres halsbånd mere for i har jeres mening og jeg har min slut.

  • #24   9. aug 2010 PS: Når jeg er stødt på de såkaldte "sikkerhedshalsbånd", har jeg prøvet at trække i dem, og ikke ét er gået op.
    For det første kræver det et hårdt og lige ryk, og der skal ligge en vis vægt bag.
    Dette sker ikke i langt de fleste tilfælde, da halsbåndet som regel enten sidder fast om en gren eller kattens forben.


  • #25   9. aug 2010 Vi glæder os til at høre hvad dyrlægen mener din kat fejler.

    Så kunne du jo også spørge dyrlægen og erfaringer med kat og halsbånd. Det virker som du er lidt svær at trænge igennem til:-)


  • #26   9. aug 2010 hvis man rykker den nogle gange inde man giver den må går den nemmer op i starten er det lidt svært men den hun har har jeg rykket op tit så den let går op.
    Og da Mille havde Silkes halsbånd på og var til lægen med hende fordi hun skulle have vacine osv. sagde han det var en gode ide at lære dem det fra små.

    Sidder og venter på at komme igennem til vores dyrelæge. Men skriver lige når jeg har snakket med ham men skal også lave en tid til hende til et sundhedstjek osv i dag.


  • #27   9. aug 2010 har haft snakket med dem inde i silkeborg dyreklinik og hun siger der ikke er noget at være bekymret for, for det kan være fordi hun spiser alt for meget og for hurtigt samt fordi det nyt foder, men hun sagde at jeg skulle give hende små optioner tørfodder og så længe hun drikker masser af væske og er livlig og leger skulle jeg ikke være begymret, men jeg skulle nok snart komme ind så hun kan få en orme kur siger de. Men ellers kunne jeg også give hende parafinolie så vil ind og købe noget af det i dag og prøve at give hende lidt af i vandet.

  • #28   9. aug 2010 Du kan ikke komme parafinolie i vand, men bland evt.en lille ½ teskefuld i noget vådmad eller giv hende det i en engangssprøfte.

  • #29   9. aug 2010 okay

  • #30   10. aug 2010 har lige set i hendes bakke at hun har lavet en stor pølle smiley nu hun heller ikke så tyk på maven mere sikke en lettelse nu skal jeg bare træne hende i at gå på bakke med kattegrus og ikke jord

  • #31   10. aug 2010 Gør det gradvis, dvs. læg et tyndt lag grus med jord ovenpå. Næste gang et tykkere lag grus og mindre jord .... osv. til du til sidst kun bruger grus.

    Når hun graver, blander hun det selv og vænner sig på den måde til det.


Kommentér på:
hjælp min killing

Annonce