{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.863 visninger | Oprettet:

Min killing bider voldsomt hjælp:/ {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her inde der ved hvorfor min killing bider mig hele tiden.
Forstår hun gør det når hun ikke vil snakkes med. Men det ikk blidt hun tager virkelig fat.
Jeg kan sidde stille bare med min mobil går hun til angreb på mine hænder og arme. Stopper ikk når man siger surt NEJ.
Det min første killing og ved ikk hvordan jeg skal få hende til at forstå mig. Har kontant ridser på hænderne.
Please hjælp mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing bider voldsomt hjælp:/
  • #1   21. jan 2015 Har du mulighed for 2 katte? Så kan de slås med hinanden smiley

  • #2   21. jan 2015 Bor i en lejlighed så bliver lidt for meget. Det er måske meget normalt eller?:)

  • #3   21. jan 2015 Det er meget normalt, din lille killing er bare et barn som leger. Når den vil til at gå til angreb "lege" så hav et stykke legetøj i nærheden som du giver den. Leg med den så den bliver træt og brug aldrig dine hænder til legen, altså den må ikke få lov til at bide dig.

  • #4   21. jan 2015 Hvor gammel var din killing da du fik den?

  • #5   21. jan 2015 Mim killing var meget lille omkring 7 uger.
    Hendes mor døde.


  • #6   21. jan 2015 Så har du selv svaret

  • #8   21. jan 2015 Eller en plejefamilie. .

  • #10   21. jan 2015 De ville skille killingerne af da de boede i en lejlighed og havde ikk plads.
    Så jeg sagde enlig bare ja til at tage mig af den ene. Man får måske aldrig en go kat ud af en der har mistet sin mor?


  • #12   21. jan 2015 Det jeg sku ked af at høre. smiley
    Jeg gjorde det skam kun med en go tanke.
    Så jeg må jo bare håbe det bedste for hende.


  • #14   21. jan 2015 selvom at du bor i lejelighed så er der ingen grund til ikke at få en mere. mange har 2 + flere katte selvom at de bor i lejelighed. kender tilmed en som med killinger var oppe på 17 katte. Alle indekatte
    det er nemlig ikke så meget hvor mange m2 du har, det er mere om man er villig til at lave sit hjem kattevenligt. det vil sige at katten har mulighed for at komme op i højden mm.

    jeg har selv 16 som dog har en løbegård.

    men killinger har normalt et stort behov for at lege, og det foregår altså voldsomt, derfor er det allebedste at de har en at lege med.
    jeg vil så dog sige at det kan godt være at din killing var for ung til at komme hjemmefra, men jeg tror altså ikke at det er grunden til at den leger sådan. Den mangler dog en at lege med. Og det ville være bedst at den fik en at lege med
    jeg har været på kv i mange år, og må sige at det er altså helt normalt..

    jeg har et par drenge på1½ og 2½ år og når de begynder ja så ligner det mere slåskamp end leg, men det er altså bare leg.


  • #16   21. jan 2015 Hvor gammel er killingen nu? Den har desperat brug for en som kan lære den kattesprog og lære den de sociale spilleregler.

    Først og fremmest, stop med at lege med hænderne med den. Hænder må kun være til kæl. Dernæst anskaf dig nogle legesager der kan udtrætte den, - en birdie f.eks. http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742

    Men jeg frygter at løbet er kørt, alt efter hvor gammel den er. smiley


  • #17   21. jan 2015 Jeg har 6 der hygger sig sammen smiley

  • #18   21. jan 2015 De andre har sagt det meste smiley og de har ret!

    Jeg vil alligevel foreslå dig, at pive højt, eller endda hvæse når den bider hårdt,, altså sige nej på kat'sk, det hjælper måske? Det gør det når man får den i 12 ugers alderen, men så har de jo også lært katte sprog.
    Er det muligt så vend dig væk eller gå når den bider, det er en anden måde, at fortælle den, at alt sjovt stopper når der bliver bidt, men husk at starte legen hurtigt igen når den ikke bider, både for, at trætte den og fortælle den, at det er hyggeligt når den ikke bider.
    Ja du kommer på overarbejde når du er den eneste der kan lege med den og opdrage den, måske kender du nogen som har kat, som vil tage den til dig 1-2 måneder, det vil den få meget ud af og lære mere kattesprog.


  • #19   22. jan 2015 Jeg kan seriøst sige mine 5 har aldrig nogensinde bidt eller revet på nogen måde. Gjorde det klart fra start det var no go

  • #20   22. jan 2015 Jeg har aldrig haft en killing som bed men har en voksen som jeg fik fra internat med en masse problem adfærd og anden sygdom. Hende kunne man heller ikke kunne røre uden at hun rev og hun bed også. Flere gange sprang hun op og sad fast i min arm under leg. Mine hænder så også frygtelige ud den første måned.
    Jeg brugte så den metode Jette anbefaler. Giv et tydeligt stopsignal ved at pive højt som en anden kat ville gøre det. Riv aldrig hånden væk hvis den bider men hold den helt stille mens du afleder katten og den slipper. Forhold dig roligt og gå eventuelt lidt væk og sørg for katten bliver aktiveret og udfordret dagen igennem med noget som vænner al opmærksomhed helt bort fra dine hænder og fra dig selv som bytte. Gå dens miljø grundigt igennem og kig godt efter om det er som det skal være eller om noget kan ændres . Stop med meget vild leg og meget berøring, så katten ikke blev overaktiveret. Jeg sørgede for rolige stunder hvor vi bare sad sammen uden at jeg rørte katten. Så det er en balance gang. Hav legetøj parat udtænkt strategier for hvordan den kan blive træt uden den når at bide i dig eller at angribe. Og se på om du måske selv fremkalder noget af adfærden ved at overkæle eller berøre for meget eller overse signaler fra katten. Katte på et år har virkelig meget energi men den skal aldrig betragte dig som bytte og det gælder hver eneste gang.
    http://www.monkeysee.com/play/14033-cat-behavior-aggression-towards-people Du kan finde flere artikler om det på nettet.
    Husk det er ikke noget man vænner katten af med på et par uger hvis den har haft adfærden meget længe. Min var jo voksen så jeg ved ikke om hun gjorde det som killing men hun respekterede stopsignaler som det at pive og efter flere måneder holdt hun op med at rive. Man skal stadigvæk være opmærksom ind imellem under leg, hvis hun begynder at stirre på mine hænder stopper vi med det samme. Så hun får slet ikke muligheden for at rive. Jeg har indtryk af at der er blevet leget med hænder med min da hun ofte fokuserer på hænderne under leg. Så hvis din fokuserer på dine hænder må du forsøge at flytte dens opmærksomhed væk. Det lykkedes med min men jeg vil tro det er mere svært med ungkatte. Især hvis de er taget for tidligt fra søskende og mor. Man anbefaler ofte en anden kat ved play aggression men jeg synes du skal besøge din dyrlæge først med den du har så sygdom er helt udelukket og du kan tale med dyrlægen om at den bider. Sæt dig grundigt ind i hvad det vil sige at tage nr. 2 killing ind hvis det overhovedet er en mulighed. Da du har taget en så lille killing uden at vide det kunne give store problemer og det er din første killing. Så det er vigtigt du sætter dig ind i så meget som muligt om katte og deres adfærd. Katte er ikke nemme dyr at have og indekatte kræver at man gør en hel del mere for at give dem det rette miljø.


  • #21   23. jan 2015 Jeg ville slet ikke kunne have en utilregnelig kat. .
    Sorry, men hjælper ingenting er en aflivning det bedste. .
    Min misbitten er også sindsyg. Fuldstændig. Han har også en del i bagagen fra de første 6 måneder. Men han er bare bange, har aldrig rørt mig på nogen måde.
    Mine 5 små som man måske kunne frygte blev sindsygt på grund af manglende mor er simpelthen de mest rolige katte jeg nogensinde har haft.


  • #22   23. jan 2015 Du har skabt dig selv et problem desværre. Når du vælger at tage en killing fra sin mor og søskende i så tidlig en alder, så mangler killingen at lære kattepote, særligt den del der hedder hvad der er ok og hvad der ikke er.
    Jeg syntes du skal overveje en killing mere, en der er over 12 uger som loven foreskriver, så kan killingen måske reddes fra at udvikle seriøse adfærdsproblemer deriblandt play aggression.
    Indtil da forsøg med Jettes opskrift smiley


  • #23   25. jan 2015 Hej Maria
    Øv en træls situation for dig og killingen.
    Vil absolut ikke slå dig oven i hovedet, for jeg kan regne ud du tog katten udfra de bedste intentioner smiley
    Nu skaden er sket syntes jeg du skal give killingen en chance ,måske kan det lykkedes at få en god kat udfra killingen trods alt. smiley


Kommentér på:
Min killing bider voldsomt hjælp:/

Annonce