{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing bider
  • #1   23. jun 2014 Hvor længe har du har ham?

  • #2   23. jun 2014 Samme spørgsmål som ^^ Og så har det noget med tænderne at gøre, de gange jeg har haft killinger, har de også bidt i starten, men vokser fra det, efter deres tænder er på plads.

  • #3   23. jun 2014 Hvornår fik du den ?? Er den vokset op med søskene ??

  • #4   23. jun 2014 Han er vokset op her og blev født 1. april. Så har haft ham fra helt lille af. Han søskende er lige blevet hentet i går men han bed også helt vildt meget inden de tog afsted. Altså som i flere uger før smiley

  • #5   23. jun 2014 Det er helt normalt at killinger bider/ smager på ting, lidt det samme som at babyer propper alt i munden..

    Du skal for det første lade være med at lege med ham med hænder og fødder, det er 1 step..
    Næste punkt er så at når han alligevel vil lege med dine fingre eller tæer så skal du meget bestemt sig "nej" "stop" og fjerne din hånd eller fod, og så finde noget "lovligt" at lege med ham med, dette virker ikke første gang, heller ikke anden gang, men hvis du er heldig så gang nr. 200 du fortæller ham det..

    Så er der en anden ting omkring når han er fra 4mdr. så begynder han også at skifte tænder og så bider han i ting fordi det klør, det er helt naturligt, men så bider han på en mere gnaveri måde og ikke en lege måde.


  • #6   23. jun 2014 Okay, så det er forbudt at lege med hænder?
    Jeg leger ikke med ham med fødderne, det er når jeg bare sidder stille eller hvis jeg går, så går han nærmest til angreb smiley


  • #7   23. jun 2014 Jep det er forbudt at lege med hænder, med mindre du syntes at det er sjovt at have en 3 årig og 5 kg kat sidende i armen fordi det fik han lov til som killing.. smiley

    De ting du ikke vil have en voksen kat til at gøre er du nød til at lære ham nu, for har han først fået lov så vil han mene han altid må hvad enten han er 12 eller 7 år 1,5 kg eller 10 kg..


  • #8   23. jun 2014 Ja okay smiley

    Men hvad så, stopper han med at bide? For det er jo ret træls smiley


  • #10   23. jun 2014 Jeg leger heller ikke med ham med hænderne. Det er når jeg kæler med ham fx. så begynder han bare at bide helt vildt.

  • #11   23. jun 2014 Hvis du bliver ved med at sige nej og er konsekvent og så ignorere ham bagefter så finder han stille og roligt ud af at det ikke er ønsket adfærd, som som sagt tager det måske 200 nej før han har forstået det..

    Så altså kæler du ham og han begynder at ville lege og bide i dine fingre, så siger du nej meget bestemt og fjerner din hånd, evt går væk fra ham, eller begynder at lege med ham med noget legetøj, men hovedsagen er at du siger nej og fjerner din hånd så han forstår at du ikke vil have at han bider dig..


  • #12   23. jun 2014 Okay, tak for hjælpen smiley

  • #15   24. jun 2014 Da Sofus var lille var han også en gumlegøj. Når han bed fordi det kløede gav jeg ham bare knoen på min pegefinger at gumle på (som jeg gjorde med datteren, da hun var lille)
    Når jeg nussede ham og han pludselig ville lege lege kradse kradse med bagben, så peb jeg og lagde hånden slapt/halv tungt ned på ham (som om den var død) så var det ikke sjovt længere smiley
    Det er ikke nogen god idé at hive hånden til sig, når det er lege bid og krads, for så ligner det "fang mig" på katsk
    Jeg måtte også lære min datter at gå som hun ejede hele verden, da Sofus syntes at hun var sjovt legetøj i starten... Nu bliver hun bare vasket og passet på smiley


Kommentér på:
Min killing bider

Annonce