Er det synd for min kat? Er det synd for min kat?
Min kæreste og jeg har snakket lidt om hvorvidt det er synd for min kat Felix at han er alene.
Vi flytter snart ind i en større lejlighed (81 kvadratmeter) og har tænkt lidt over om vi skulle finde en kammerat til ham.
Jeg ved bare ikke om det er en god idé, hvad hvis de ikke kan enes?
Er det synd for ham at han ikke har en legekammerat?
Min kæreste og jeg er afklaret med at det vil koste dobbelt så meget, men min kæreste har også forslået at vi måske skulle skifte til lidt billigere fodder, jeg vil bare helst ikke kompromisere med kvaliteten.
Hvad synes I?
Er der nogen der har gode råd og erfaringer med ny kat i huset?
Jeg vil meget gerne høre jeres mening Vil kun min Felix det aller bedste!
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Med det rigtige valg af kat nummer 2 og en rigtig tilvænningsperiode så kan det sagtens lade sig gøre at få kat nummer 2. Om det direkte er "synd" at du kun har en kat syntes jeg ikke. Går ud fra du leger med den og giver den opmærksomhed, og så tror jeg ikke den lider nogen nød.
Selv fodre jeg med Arion kattefoder, det koster 399 for 10 kg. Det er knap så dyrt som de store mærker, og jeg er tilfreds med kvaliteten. Jeg supplere op med vådfoder Lux fra Aldi der er et godt produkt.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Mine forældre har to voksne katte indenfor og de er også virkelig sjove at se på engang imellem
Men jeg tænker også lidt - Felix er en hittekilling og min kæreste og jeg har haft ham siden han var fire uger og flasket ham (han er 7 mdr nu) - er det bedst at få ham en voksen kammerat eller en killing?
Ville gerne have en hunkat hvis det skulle være, Felix er kastreret og alt det der, men han er nogle gange lidt voldsom er det så bedre at få sig en hankat mere?
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Hvordan er han voldsom?
okt 2012
Men så er der jo også de gange hvor han bare vil hygge
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 59
fodret jeg får til min lige nu, er Gocare Killing til 80 kr for 3 kilo, 100% dansk mad.
når hun så bliver 1 år, har de noget til voksne katte, det er 10 kg for 200-300 kr (:
okt 2012
Men hvor kan man købe det du fodre med? Hvis det er lige så godt så skal det da prøves
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 59
Jeg køber mit i Randers, ved ikk hvor der er andre butikker, men prøver og ser om jeg kan finde det til dig (:
hjemmesiden hedder - Fodertilhundogkat.dk
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
og når man kigger på deres Analytiske bestanddele & Analytiske bestanddele af deres Kitty og sammenligner med RC kitten 36 så syntes jeg bestemt ikke man bare kan sige det ene er bedre end det and.
Af hvad jeg kan se og vil hurtig melde ud jeg er ikke foder ekspert det indrømmer jeg blankt, men lige i forhold til det du henviser til Marianne M, så syntes jeg ikke det virker som et ret godt foder. Der er ikke nær så meget i Kitty som RC, af mange forskellige ting.
Foder selv med RC da jeg har fået det anbefalet af andre opdrætter, så hvad der skal være i fodret af div. ting aner jeg intet om.
Men nu sad jeg bare lige og kiggede lidt og der er så meget mere A Vitamin + Mange andre ting i RC i forhold til Fodertilhundogkat's Kitty pose.
(link fjernet)
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/health_kitten/182157
okt 2012
Som også skrevet tidligere i tråden så er Felix kastreret
De kan begge to være ret stride ved hinanden men de har også hyggestunder og vil gerne sove sammen
okt 2012
Jeg tror jeg vil prøve det der Arion som også Karin snakkede om
okt 2012
Det med dyrelæge regningen bliver intet problem hvis det skulle forekomme
Har en stor opsparring og min børneopsparring som stadig ikke er blevet taget af - de gange der har været uforudsigelige udgifter til Felix har jeg brugt penge derfra og det ville jeg også gøre til den anden
Vidste ikke det med vådfodret - men det er rigtig rart at du siger det - man bliver kun klogere af fejl
Jeg er også rigtig glad for de gode svar. Jeg ved jo godt der skal ligge overvejelse bag at anskaffe sig et dyr, jeg synes bare også det altid er værd at hører andres mening om tingene
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
okt 2012
Det vil jeg da kigge på
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
Er det synd for min kat?