{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det synd?
  • #1   23. jun 2010 Jeg forstår ikke hvorfor du har det skidt med tanken?? Hvis der kommer nogen og giver mad/vand og skifter kattebakke, så kan jeg ikke se problemet?

• #2   23. jun 2010 Jeg syntes ikke det er synd, vis katten får mad og vand så er det jo finno smiley

• #3   23. jun 2010 jeg ville heller ikke være glad for det, men de tager ikke skade. Så længe der kommer een hver dag og ser til dem og giver dem mad, vand og grus.

• #4   23. jun 2010 Jeg synes også at det er synd..
    Jeg ville personligt ikke have samvittighed til at rejse fra mine i to uger..
    Højest en uge..
    Men ja, vi er jo så forskellige..

• #5   23. jun 2010 De vil nok komme til at savne mere end bare det at få mad og rent toilet smiley

Skulle jeg på ferie, ville jeg få døgn anbragt min kat, hos min mor, eller andre jeg stoler på kan magte opgaven smiley

• #6   23. jun 2010 Det var også planen de skulle passes ude. men det gik i vasken og nu kan jeg ik rigtig få nogle til at tage dem.
    Har en tanke der går lidt ud på at, få min søster og min nabo til at se til dem på skift og så en teeage pige til at komme og lege og snakke med dem lidt.

• #7   23. jun 2010 Jeg mener det er til kattens bedste at blive i eget hjem, hvis der blir sørget for mad - vand og daglig tilsyn. Tror du vil savne kattene mere end de vil savne dig. Go ferie

• #8   23. jun 2010 Randi, jeg synes, det vil være det bedste, hvis du kan få dem tilset af mere end kun én person og mere end én gang i døgnet.

HVIS der nu sker noget med den person, der skal komme (som jeg læst en kedelig beretning om), er der ingen, der tænker på kattene, og HVIS der sker noget med en kat, lige efter kattepasseren har været der, er et helt døgn lang tid, hvis skaden er smertevoldende og alvorlig.

Da jeg selv var indlagt, kom her tre forskellige personer på hver sin tid.

PS: Husk at lægge tlf.nr. til din dyrlæge, inden du tager af sted.

• #9   24. jun 2010 jeg har næsten lige været 11 dage på grønland og min genbo besøgte mine katte morgen og aften, bare hurtigt, sørgede for ren bakke, mad og vand, men de var lykkelige da jeg kom hjem igen, de savnede at putte og nusse, havde det os skidt og savnede dem, men vi havde en top ferie og sørme om kattene ik overlevede hehe ta du bare afsted, syntes kun det synd hvis det er en ene kat, men har den en anden at hygge med, ja så der ingen grund til dårlig samvittighed ;0)

• #10   24. jun 2010 Jeg ville heller ikke have det godt med sådan en ordning, så jeg forstår dig godt.
    Vi er heldigvis i den situation at mine svigerforældre elsker at flytte ud i vores hus, når vi er på ferie, så der er nogle hos kattene hele tiden.
    Det er helt perfekt.

Hvis du ikke har mulighed for at få nogle til at bo der, ville jeg som Hanne skriver have flere til katte-pasningen.
    Selvom vi har svigerforældrene boende, ringer jeg hjem dagligt og hører, hvordan det går. De har også altid mulighed for at komme i kontakt med os + andre relevante, vi lægger en seddel med alle vores egne mobilnumre, samt numre til andre (familie, venner), der kan hjælpe, hvis der er noget.
    mvh
    Pia

• #11   24. jun 2010 Puha, jeg står i selv samme situation ligenu. Bare lige med 21 dage og en 15ugers killing smiley Så dårligt timet det hele. Har bare en anelse dårlig samvittighed og det flår bogstavlig talt hjertet ud på mig.

Vi står og lidt mellem at få vores overbo samt forældre til at komme hver dag eller få killingen flyttet midlertidigt op til overboen, som heldigvis har forstand på katte. Dilemmaet er så her, om den vil savne stedet mest og blive stresset grundet en flytning, eller om den vil savne konstant menneskekontakt mest.

• #12   24. jun 2010 Bellatrix B
    Jeg vil prøve at lade katten komme på besøg ved din overbo en dag eller to, inden du skal afsted for at se hvordan den tager det.

Det har jeg haft gjort med mine to. de har været på besøg . smiley

• #13   24. jun 2010 Randi - Det var faktisk en god idé. Hun er så dygtig og faldt til i vores hjem MED DET SAMME i sin tid. Slet ingen problemer med det. Så håber, at hun kan komme op til ham, da jeg synes hun er for lille til at være alene så meget ad gangen smiley

• #14   24. jun 2010 Forresten, så har jeg selv lige passet mine forældres kat, mens de var på ferie i 12 dage. Jeg kom én gang om dagen, gav mad og drikke og skiftede kattebakke.. og legede med den. En enkelt nat overnattede jeg, og flere af dagene blev jeg der et par timer. Katten, som ellers er en sky én, blev MEGET hurtig rigtig glad for mig og rullede rundt og spandt konstant.

Da mine forældre vendte snuden hjem igen, hvæsede den af dem den første halve time. Muligvis for at markere, at det her bare ikke var ok, og derefter hoppede den op i sengen til dem og blev meget, meget kærlig og har været sit normale jeg lige siden (:
    Katten er 2 år og alenekat.

• #15   24. jun 2010 jeg vil også bare sige god ferie , de bliver passet, får mad, vand, ren bakke og personen skal bare huske at snakke med dem - ja så kan du sagtens tage på ferie smiley men ja det er ikke en rar tanke, er dog sikker på at de overlever (;

• #16   24. jun 2010 Jeg kan huske da jeg skulle til Afrika i 2 uger og missen og kaninen skulle i pension, jeg var virkelig ikke glad for at aflevere mine dyr til fremmede mennesker, men der var ikke nogen der kunne passen dem, men hold op hvor var jeg bare ked af det, det bedste ved ferien var da jeg kom hjem til mine svesker, ihhhh hvor var jeg lykkelig smiley

• #17   24. jun 2010 Så længe der kommer nogen hver dag er det ikke synd..

Jeg ville syntes det var mere synd at sende dem i pension smiley

• #18   24. jun 2010 Jeg syntes ikke det er synd at sende dem i pension smiley der er der nogle rare mennesker der leger med dem og hygger med dem smiley og Mio var vist rigtig glad for alt det legetøj der var der ude ;D

• #19   24. jun 2010 Jeg syntes det er synd at skulle udsætte dem for 2 ugers stress for egen fornøjelses skyld

• #20   24. jun 2010 Stress? Mio hyggede sig der smiley hun havde et stort bur med gulvvarme oh et kæmpekradse træ og så havde hun udsigt til et par flotte misse fyre ;D

• #21   24. jun 2010 Pension er slet ikke en mulighed for mig. Synes det lyder forfærdeligt, men har selvfølgelig heller ingen erfaringer med det (:

Tanja J -Heller ikke hvis det er en killing? Hun er godt nok faldet helt til og styrer showet herhjemme med hård pote, men tror ikke det er sjovt at være alene for hende. Selvom hun bare ligger sig til at sove når vi er ude. Fx tog vi afsted her kl 21 i går til sankt hans og kom først hjem kl. 5. Det tog helt fint. Måske er det også et hint.

• #23   25. jun 2010 Kan ikke se problemet i det når kattene bliver tilset hver eneste dag - at jeg så ikke ville kunne undvære mine i så lang tid er jo noget helt andet smiley

Jeg skal på ferie en uge fra på Mandag af og vi får naboerne til at kigge ind hver dag og gerne flere gange om dagen når de har tid. Det er dejlig nemt når de bor lige ved siden af smiley

Sidste år da jeg var på ferie en uge ringede jeg til min søster som passede dem hver eneste dag for at høre hvordan det gik med dem og hvad de havde lavet hehe

Savner dem forfærdeligt når jeg er på ferie - og har svært ved at overlade dem til andre.

Penison ville jeg undgå, hvis jeg kunne. De har det bedst i eget hjem i trygge og vante omgivelser.

God sommer og ferie :o))

• #24   25. jun 2010 Tak for jeres erlige meninger. Mine har været pensinon før. men da jeg er uden arbejde, var der ik råd til at spare op til pesion i 2 uger.

Satser på at min søster samt min nabo til at kikke forbi dem. naboen især har jo ikke så langt. smiley

Kommentér på:
Er det synd?

Annonce