1.192 visninger
|
Oprettet:
Er det synd? {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 dejlige katte. En på snart 4 og en snart 3. Vi har en datter på 1 år og en ny på vej. Begge katte kan ikke lide hende. Ikke at de gør hende noget. Men de tør ikke rigtig komme frem når hun er leger. Hun råber hele tiden ad dem. Og hiver i dem hvis hun får fat i dem. Det er ikke så let at få hende til at lade være. Det er skide synd for kattene. De tør ikke gå i deres kattebakke og spiser heller ikke meget i løbet af dage.
Er det synd at omplacere sådanne 2 katte?? Tror de ville ha meget glæde af at komme hen et sted hvor de fik al opmærksomheden.
nov 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 995
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Og jeg mener bestemt også kun, at børn har godt af at lære at have respekt for dyrene; og gerne så tidligt som muligt. Desuden er der utroligt mange glæder ved at vokse op med dyr! Kan du ikke prøve at høre andre mødre ad, for hvem det er lykkedes at få børnene til at behandle dyrene ordentligt?
Du må nok også tænke på, at huskatte desværre ikke er i særlig høj kurs, og at det ville være svært at finde et hjem, som vil tage dem begge, og så endda voksne katte. Efterhånden lever vi jo i et "brug-og-smid-væk"-samfund! :o(
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 42 Svar: 174
Men ja desværre er det meget køb, sælg videre, køb nyt igen osv.
Tak for jeres svar
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 104
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 42 Svar: 174
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
nej det var en joke...
du ved bedst selv hvor meget du har forsøgt for at få det til at fungere... mens min datter var helt lille der skærmede jeg dyrene fra hende.. satte maden så de kunne få fred og havde kattelem i vores døre så de kunne flygte fra rummet hvis det blev nødvendigt...
der går lidt tid inden børn finder ud af at det er levende dyr og man skal være sød ved dem.... ae -ae-ae- er sagt rigtigt mange gange.. og katten fant sig desværre i alt for meget, hvis den bare af og til ville vende sig om og kradse tøsen så havde hun nok holdt lidt igen...
men hun voksede sig fra det og katten fant hurtigt ud af hvem den ville ligge sammen med og hvem den ikke gad...
jeg kunne ikke bære at skille mig af med min kat... jeg valgte at gøre hjemmet mere sikkert for den... og det fungerede..
Held og lykke med din beslutning
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Vi har ikke haft problemer siden vi lærte hende at de ikke var legetøj og de altså også kunne blive kede af det
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 10.084
I kan søge nyt hjem på www.vildkat.dk (går ud fra de er neutraliserede). Og hvis I beslutter jer for omplacering, så se det nye hjem godt an forinden (og vælg ny ejer, der har en alder, så problemet med småbørn ikke risikerer at gentage sig).
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Overskud til kæl og kontakt med kattene, er der vel, når børnene er kommet i seng. Det er hyggeligt at nusse-kæle med sine katte, mens man f.eks. ser TV, og ellers har kattene også hinanden.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Jeg synes da også i kunne prøve at bruge lidt tid på at sætte jer ned sammen med jeres barn og snakke stille og roligt med katten, og dermed vise hvordan man behandler dyret. Og samtidig måske tysse en smule på hende, hvis hun råber for højt?
Men der skal selvfølgelig være plads til jer alle..
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Ønsker man ikke at gøre dette bør man omplacere sine katte, for så vil jeg mene at det er synd for dem.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
I det hele taget, så elsker katte at komme op i højden; kradsetræer op til loften, gulvtæppebelagte hylder og mulighed for at hoppe op på høje skabe.
Kattene skal have mulighed for at sove, spise og gå på kassen i fred!
I skal ikke henføre jeres menneskelige opfattelse af opmærksomhed til kattene. De har hinanden og behøver ikke at blive digget-digget med hele tiden, hvis bare I opfylder deres adfærdsmæssige og fysiske behov og i øvrigt selvfølgelig giver et kæl, når kattene selv opsøger jer.
Jeg er meget uforstående overfor folk, der skilder sig af med katte af den årsag.
Husk også at se på alle de positive sider for jer og børnene ved at have kattene. Men du er måske selv blevet træt af dem?
Er det synd?