{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Nyt grus + afføring {{forumTopicSubject}}

Vi har skiftet fra Extreme Classic til Cat's Best Nature Gold i går.

Som et forsøg har vi skiftet det hele på en gang, for det kunne jo være det kunne gøres så nemt. Nobel var fra starten frisk på at tisse i det (gjorde det med det samme bakken var på plads) og har tisset flere gange siden vi satte det op i går.

Men han har ikke pøllet endnu. Han plejer at gøre det ca 1 gang i døgnet, og nu er det ved at være noget over et døgn siden han sidst gjorde det (har ikke et præcist tidspunkt).

Kan en kat godt finde på at den gerne vil tisse i et nyt slags grus men ikke bummelum?

Eller kan det være han bare ikke har skulle endnu? Han har fx spist en del mindre i nat end han plejer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt grus + afføring
  • #1   4. dec 2012 Jeg tror bare ikke han har skullet endnu, for hvis han har tisset, så virker det som om han har accepteret gruset..

    Hvis du har mere end en kattebakke, så kunne du måske prøve, hvis du altså har mere af det gamle tilbage lige at drysse et tyndt lag af det gamle på toppen af det nye grus i den ene bakke..

    Men jeg tror altså nok han skal gå på når han skal..


  • #2   4. dec 2012 Han har kun en bakke smiley

    Vi har en masse af den gamle tilbage (fik det med fra tidl.ejer) - jeg kan bare ikke snuppe den smiley

    Men selvom vi kun har en, sku vi så prøve det med et tyndt lag af det gamle alligevel?


  • #3   4. dec 2012 Du kan jo prøve at drysse et tyndt lag på halvdelen af kassen, det skader da i hvertfald nok ikke..

    Men det kan jo stadig godt bare være at han ikke skal endnu, min kan godt gå over et døgn imellem hun bummelummer, det er lidt op og ned, afhænger hvor meget hun har spist og hvad hun har spist, og hvor meget hun har bevæget sig i løbet af dagen..
    Så det afhænger af hvor nervøs du er for at han går og holder sig, det er kun dig der kan afgøre det smiley


  • #4   4. dec 2012 Nu kender vi han jo ikke ekstremt godt efter kun en måned smiley Men synes bare han plejer at gøre det en gang i døgnet, og nu er det nok 1½ døgn siden... Men han spiste self os kun omkring 8gr tørkost i nat, hvor han plejer at spise 23..

  • #5   4. dec 2012 Vi syntes han begyndte at mjave lidt ynkeligt, så vi har lige gjort det med et tyndt lag af det gamle ovenpå... Og ha gik direkte ind og pøllede...

    Så er de bare med om det nye ikke kan pølles i - eller om han manglede stanken af parfume (sorry, jeg syns parfumen i det EC vi har stinker) for at det var 'i orden' at gøre det...


  • #6   4. dec 2012 Hmm jam men så skulle han jo så, så må i nok bare blande de 2 slags grus et stykke tid, efterhånden vil han nok syntes at det nye grus er fint nok..

  • #7   4. dec 2012 Ikke meget andet at gøre...

    Bare sjovt han gerne vil tisse (gjort det en 6-7 gange) men ikke pølle i det *suk*


  • #8   4. dec 2012 Tjaa katte har nogle særheder smiley

    Det grus jeg bruger havde producenten på et tidspunkt valgt at lave stenene mindre end de plejer og selvfølgelig tog jeg hul på sådan en pose en dag hvor jeg skiftede grus totalt i kattebakken, og jeg vidste jo ikke på forhånd at stenene var mindre, da valgte min kat også at holde sig i lidt over et døgn med både det ene og det andet, indtil hun åbenbart ikke kunne holde sig mere og ovegav sig, men tilfreds var hun bestemt ikke, heldigvis valgte producenten at gå tilbage til den gamle størrelse, så var katten glad igen smiley

    Skøre kat.... smiley


  • #9   4. dec 2012 Heheh øv da!

    Men ja, de er underlige smiley

    Det kunne jo være Nobel også havde overgivet sig til sidst - men nøj vi frygtede en pølle et forkert sted!


  • #10   4. dec 2012 Ja det kan jeg godt forstå, det er heller ikke godt for katten at holde sig for længe, de risikere forstoppelse, så det var fint at det lige hjalp at drysse noget af det gamle, og forhåbentligt vil han vænne sig til at pølle i det nye grus også, han skal nok bare lige have en tilvendings periode smiley

  • #11   4. dec 2012 Vi krydser fingre smiley

    Og tusind tak for hjælpen smiley


  • #12   4. dec 2012 Det var da så lidt smiley

  • #13   5. dec 2012 Katte er vanedyr.

    Jeg oplevede noget lignende, da jeg for et par år siden lavede samme "nummer" med at gå fra EC til Cats Best Øko-plus.

    Når Bruno skulle på bakken, blev han skuffet og gik, når han opdagede der var "forkert" grus i .... Han brugte det da, men jeg synes ikke han skulle gå og holde sig, så jeg skiftede tilbage til EC efter få dage.

    Træpiller og klumpegrus fungerer nok ikke så godt sammen, men jeg tror langsom tilvænning er bedst.

    Pt. har mine katte groft klumpende grus i bakken, som forberedelse til groft ikke-klumpende grus ... der så senere skal blandes med træpiller ... og til sidst kun træpiller.

    (Øæh, eller det var da meningen. Jeg svage sjæl er just faldet for fristelsen til at hamstre møgbilligt Extreme Classic i Pet World. Træpille-projektet må så vente til en anden gang, hvor 6 milimeter-træpiller forhåbentlig også bliver lettere at skaffe hjem).


  • #14   5. dec 2012 Jeg ved godt de er vanedyr - men tænk hvis skiftet bare virkede smiley Har trods alt hørt om nogen der kunne gøre det...

    Eftersom han klart accepterede det at tisse i, så håber jeg at der skal lidt mindre tilvænning til end du har gang i smiley Krydser fingre for det bare er den forkerte duft - NØJ, det ville være rart!

    Kan godt forstå fristelsen smiley Dog vil vi ikke tilbage til det... Det sidder i Nobels pels så huset er fyldt med det, samtidigt med at den smule støv det afgiver irriterer mine slimhinder i næsen når jeg er inde på badeværelset...


  • #15   5. dec 2012 Jeg tror det, udover duft, også har med grusets struktur at gøre.
    Håber at Nobel hurtigt vil acceptere det nye til også at lave pøller i :-).

    Det var også delvis pga. støv jeg vil(le) gå over til træpiller, men nu efter et par uger med Lidls og Remas ekstremt støvende!!!! smiley klumpe-grus, glæder jeg mig helt til en periode med EC. Hvad angår grus, er jeg nok endnu mere vanedyr end kattene ;-).


  • #16   5. dec 2012 Vi skiftede engang over til noget som ikke var så fint, men mere groft, alle gik fint i bakkerne undtagen Sluggi, han valgte at tisse på min dyne hver aften når jeg havde lagt mig, så vi måtte efter et par dage gå tilbage til det meget fine igen..

    Det skal lige siges at Sluggi har været renlig fra dag 1, men det grus ville han ikke finde sig i! :).

    Håber din mis vænner sig til set nye :).


  • #17   5. dec 2012 Tror jeg også - men vi håber smiley
    Og tak smiley

    Hehe, ja, så er den jo helt skidt smiley
    Jeg har ikke rigtigt noget forhold til EC (udover det negative), nok fordi vi ikke selv har bestemt det skulle være det.


  • #18   3. jan 2013 Jeg kan nu stolt rapportere, at Nobby på en måned er blevet tilvænnet den nye grus smiley I morges havde han bummelummet i ren træpiller smiley

    Og der er sket det vi håbede - nu er der kun grus på badeværelset og ikke i hele resten af huset smiley


  • #19   3. jan 2013 smiley Yeahh succes smiley

  • #20   3. jan 2013 Tillykke:) hvordan synes du det er i forhold til at klumpe? Jeg bruger cats Best øko plus og synes umiddelbart det er fint, men det s.... Træ snuller er overalt i lejligheden, mere end da jeg brugte alm grus.

  • #21   3. jan 2013 Døøøgtig mis smiley



  • #22   3. jan 2013 Takker smiley

    Diddo - klumperne er langt fra perfekte. De smulrer "relativt" nemt (kan ikke helt sammenligne med andet end EC som jo laver perfekte kugler), men syns det er nemt alligevel at få det meste med (det 'brugte' er tydeligt gult og anden struktur end det 'ubrugte'). Dog er vi kommet frem til vi nok skal bundskifte hver anden uge - bare for at lave det top lækkert for det forkælede kræ smiley
    Så vidt jeg kan se er Natura Gold noget større i 'pillerne' end Øko Plus, hvilket jeg tror er hvad der gør det ikke slæber sig ret langt udenfor bakken... De få stykker vi finder længere væk er fra vores fødder/strømper...


  • #23   3. jan 2013 Tinka - Det her viser forresten man sagtens ka gå direkte fra EC til piller med at blande det smiley Klumperne ser vildt underlige ude mens man skifter, men det går jo smiley

  • #24   3. jan 2013
    Lykke. Ja det tænker jeg du har ret i. Øko Plusen kan nu også godt smuldre lidt, men det er til at have med at gøre. Så vil jeg da kraftigt overveje det i stedet. Tusind tak for svar og endnu engang tillykke. Det altid dejligt når tingene lykkedes smiley


  • #25   3. jan 2013 Så lidt da smiley Man ka jo også se på det som at gruset vist koster ca det samme, så du ka jo bare prøve en pose og se om du er tilfreds uden det er en enorm ekstra udgift smiley

    Og tak igen smiley


  • #26   4. jan 2013 Jeg vil lige dele min "opfindelse " med jer smiley

    Jeg var også rigtig træt af at have EC over hele huset , synes ellers det er det bedste grus men jeg kunne støvsuge konstant....
    Så skiftede jeg til Cats best nature gold og det løste sådan set også problemet med griseriet , men jeg synes ikke det er særlig drøjt og man skal skifte hele bakken oftere , og så går det altså hen og bliver små dyrt i længden, plus at jeg synes det er lidt svært at sortere de brugte piller fra så man reelt smider mere ud end nødvendigt.

    Nu har jeg så fundet løsningen smiley
    Jeg fylder bakken med EC , derefter hælder jeg et lag træpiller på(som i øvrigt er købt i byggemarkedet til 44 kr for 16 kg) sådan ca 2 cm, og vupti smiley nu har jeg effekten af begge dele smiley
    Gruset suger nr 1 og nr 2 og klumper fint og træpillerne virker som "låg" på gruset så det ikke sidder fast i poterne smiley
    Win / Win smiley , og ret smart hvis jeg selv skal sige det smiley





  • #27   4. jan 2013 Det lyder da som en skide god idé smiley

    Nu jeg tænker over det holdt grusprobelemet da egentligt os meget op efter vi begyndte at blande de 2 ting... Hmmm...

    Men bliver det ved med at virke efter den første kat har rodet rundt i bakken når der er så lidt piller?

    Vi må lige se hvordan det går i fremtiden... Med en kat virker det til vi skal bruge 1 pose (højst) om måneden, så syns egentligt ik det er så slemt rent pengemæssigt...


  • #28   4. jan 2013 Jeg supplerer altid op med lidt ekstra træpiller når jeg dagligt tømmer bakken, men ellers holder det fint på gruset selv om der bliver rodet og skrabet i bakken i løbet af dagen smiley
    Jeg brugte 1 af de store poser (nature gold) på ca 3 uger til 1 kat ( har først lige fået kat nr.2 , så den indgår ikke i regnskabet smiley )
    En anden gevinst er at gruset også holder længere da klumperne ikke bliver begravet så dybt pga træpillerne , så en pose EC holder næsten dobbelt så lang tid som før smiley


Kommentér på:
Nyt grus + afføring

Annonce