{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Nyt "grus" {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude for at skulle hente nyt grus til kattene, da jeg tilfældigt lige kiggede i aktiv super, så jeg de havde noget som var nærmest små "træpiller". Der stod det var sundt for katten, da der ikke opstår støv fra grus osv, som jg ikke bryder mig om kattene skal indånde. Der hvor de så tisser bliver træpillerne til savsmuld - smart nok egentlig, noget andet er, at det bare er SUPER godt til absoberer lugten. Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds:) Men da jeg for tiden læser en del kattebøger, faldt jeg over, at deres trædepuder er rigtig følsomme og de ikke bryder sig om at gå større stykker grus osv. De træpiller har nok størrelse som små sten. De vil gerne bruge kassen, men de går meget forsigtig. Tror I de føler ubehag, eller føles det bare nyt for dem. Ville mene de ville finde andre steder at tisse, hvis du ikke ville bruge det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt "grus"
  • #1   25. jun 2008 Jeg har prøvet træpiller - ikke nogen succes. Det tager tid for katten at vænne sig til det nye underlag - til at starte med skal det blandes med almindeligt grus...

  • #2   25. jun 2008 Jeg har altså ikke haft nogen problemer når jeg engang imellem har brugt træ piller.

  • #3   25. jun 2008 Jeg har sådan nogle "hvide og blå krystaller" ..Det er Alf helt tilfreds med, men jeg er ikke helt..

    Der står 1 cat - 1 month ..

    Har haft ham en uge og har måttet skifte de to gange ..


  • #4   25. jun 2008 hold dig væk fra træ piller godt nok er det godt for katten men dit hjem kommer til at ligne en stald da det vokser helt sindsygt så katten nærmest ikke kan være i sin katte bakke mere hehe skete med arcki *GGG*

  • #5   25. jun 2008 når ja glemte lige at skrive og katten slæber det med sig da det sidder fast i pelsen og poterne og spreder det rundt i hele hjemmet hehe

  • #6   25. jun 2008 hehe det lyder farligt:) Arthas har svært nok ved at komme rundt derinde, selvom det er plus size:) Jeg vil sige, at de her sviner betydeligt mindre end grus, ved ikk hvad for nogle narrestreger mine katte laver inde i gruset, men der er nærmest mere udenfor end indenfor. Men da vi bor i lejlighed og vinduer kun kan stå på klem (så misserne ikke falder ud) er jeg virkelig glad for hvor lugt absorberende det er. Main coon misser laver jo ikk det mindste afføring:)

  • #7   25. jun 2008 ja det er rigtig nok men det skal bare skiftes hver dag for hvis det blir i bakken i tre dages tid så har du balladen for det smuldre helt sindsygt. fik at vide nemlig at der er mindre arbejde med at rengøre katte bakken med træ piller og ja right tænker jeg bare hehe. Arcki havde os sit trip med at få alt kattegruset ud af kattebakken ja så var det bare igang med feje kosten ihhh .

  • #8   25. jun 2008 min hankat går helt amok derinde altid, han skraber nemlig ikke grus, men sidevøgge og lågen, og så når han hopper ud har han været derinde så lang tid at hans store poter har samlet så meget grus:) Altså hvem har lyst til at skrabe 5 min inde i kassen når man har lavet stort:)
    Jeg må se tiden an med det træ, sådan en pose holder jo kun en uges tid alligevel


  • #9   26. jun 2008 Jeg har mange bakker, nogle med klumpende grus og nogle med træpiller. De bliver alle brugt lige meget, og der kommer noget med ud fra alle bakkerne. Jeg har så bakkerne stående på små kludetæpper, der er lige til at ryste og komme i vaskemaskinen af og til.

    I bakkerne med grus er der ca. 8 cm., men i dem med træpiller kun 2 cm., da det svulmer op, og det kan faktisk svulme meget op uden at virke vådt.

    Hvis det ikke var, fordi jeg af og til har killinger, ville jeg udelukkende bruge træpiller. Det lugter kun af fyrretræ, når det bliver vådt, det støver ikke, som grus kan gøre, og kan derfor ikke indåndes af kattene. det vejer ikke så meget, og er mere drøjt (og billigt) i brug (synes jeg).

    Da jeg begyndte at bruge træpiller, lagde jeg først et tyndt lag i bunden af bakken med et tykkere gruslag ovenpå, og ved hvert skift gjorde jeg gruslaget tyndere og tyndere for til sidst at udelade det. På den måde vænnede kattene sig til træpillerne, da de selv blandede, når de skrabede.

    Forresten kan man i stedet for træpiller bruge træspåner til sarte poter, men jeg har ingen erfaring med det.

    Jeg tror, at mange katte, der skraber på bakkens inderside, gør det for at få gruset af poterne.



  • #10   26. jun 2008 vi bruger også kun træpiller her i huset, og har kun godt at sige om det. Da Aslan flyttede ind gik han også i den uden problem smiley

Kommentér på:
Nyt "grus"

Annonce