1.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

min kat er ikke altid renlig.. hjælp! min kat er ikke altid renlig.. hjælp!

Jeg har en birma killing på 6 måneder.

Jeg har virkelig kæmpet med at få den renlig.

den skider under min seng og under min sofabord, hver dag!

men jeg ser den tit gå i kattebakke..

Jeg bruger de hvide krystaller i kattebakken og den bliver tømt hver dag.

Nogle der har et godt råd til hvordan jeg får den renlig?

Jeg har haft taget den i det og sat den ind i kattebakken og så gør den sig færdig der.

men næste gang sker det på gulvet igen..

hvad skal jeg gøre..??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat er ikke altid renlig.. hjælp!
  • #1   8. dec 2012 Hvilket grus har den været vant til fra opdrætter. Da du skriver kattebakkEN, går jeg ud fra du kun har en. Har du overvejet at prøve med en ekstra bakke? Nogle katte vil gerne have en bakke til det ene og en bakke til det andet.

• #2   8. dec 2012 katten er avlet hos mig og der er to kattebakker og begge med det hvide krystal halløj. har prøvet med almindeligt grus.

det er heller ikke hver gang den gør det på gulvet... derfor jeg synes det er mærkeligt..

• #4   8. dec 2012 jeg har kun 2 katte, 1 birmeblanding killing og en alm. huskat killing

• #5   8. dec 2012 Ud med det krystalgrus...og køb noget kvalitets kattesand. GoldenGrey Master eller Ectreme Classic. Alt for mange katte bliver urenlige med de der krystaller.

• #6   8. dec 2012 okay... hvorfor..?? ved man det?
    har altid været super glad for det og aldrig haft problemer.

hvor får jeg fat i det andet sand der?

• #9   8. dec 2012 det har jeg ikke længere..

• #10   8. dec 2012 Hmm du skriver at du har 2 killinger en birmablanding, som må være den du har problemer med urenlighed og som er 6 mdr, og så har du en huskattekilling.
    Hvor gammel er huskatte killingen???

Jeg tænker bare at birmakillingen er 6 mdr. lige omkring kønsmoden..

Og hvilket køn er de 2 killinger??

Kunne det have noget med at gøre at de er ved at finde ud af hvem der skal bestemme??

• #11   8. dec 2012 de er begge 6 måneder og hunkatte.

den tisser altid i bakken.

det er kun når den laver stort, det ikke altid bliver i bakken.

• #13   8. dec 2012 Min kat hemi blev urenlig da jeg skiftede grus til sådan noget groft noget, nu har jeg prøvet mange forskellige og blev anbefalet et meget fin grus det blev så extreme classic og efter vi fik det har der intet været.

Det skulle eftersigende være et levn fra fortiden (at de foretrækker sand ligende grus) hvor de brugte ørkenen som kattebakke smiley

Enig med de andre en bakke per kat plus en

• #14   8. dec 2012 Tænker lidt de bakker du har er de lukkede eller åbne??

Laver den nogenside pøller i bakken??

Tænker bare hvis det ikke er fordi den ene vil dominere den anden om det så kan være fordi den anden killing ikke kan lade birmaen være når den er på kassen, så den føler sig fanget og forstyrret når den skal pølle, det tager jo lidt længere tid end at tisse..

Jeg kan bare se på min store killing på 7 mdr. hun syntes en overgang (og lidt endnu) at det er vildt spændende når min gamle skal på bakken, hun gør ikke noget, sidder bare og stirre på den gamle, men den gamle syntes nogle gange det er meget forstyrrende, og forlader bakken uden at gøre hvad hun skal, så holder hun sig lidt længere og prøver senere (jeg plejer så at holde den lille beskæftiget når jeg opdager det..

Er neutraliserede??
    Tænker stadig måske et eller andet med dominans..

• #15   8. dec 2012 som skrevet er det IKKE altid den gør det uden for bakken... dvs nogle gange på gangen og andre gange under min seng. jeg har ikke tænkt mig at have en kattebkke stående under min seng.

må prøve med én ekstra. den ene er lukket og den anden er åben.

de er ikke neutraliseret.

• #16   9. dec 2012 Neutraliser det hjalp os

• #18   9. dec 2012 Krystalgruset duer ikke her - jeg havde den ide at bruge det i løbegårdene - de skider så fliserne. Ingen problemer med det almindelige grus

• #19   9. dec 2012 Jeg har en skovkat på 7 mdr. og har samme problem - jeg har sat den ene bakke ind i stuen da hun ikke altid har tid til at nå ud på toilettet hvor den anden bakke står. (Max 7 benlængder mere) men det har indtil videre hjulpet mig. Jeg havde til at starte med også krystaller men er gået over til sand fra PETWORLD med pudder da det var det hun kom fra. Har aldrig haft problemer med den anden kat og krystaller, men kør nu med sand i begge for en sikkerhedsskyld.

Kommentér på:
min kat er ikke altid renlig.. hjælp!

Annonce