{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

Eli A
Eli A
Tilmeldt:
23. okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47

min kat angriber hjemmehjælpen {{forumTopicSubject}}

Okay det her ved jeg godt lyder skørt, men min kat angriber hjemmehjælpen, og kun hjemmehjælpen. Hun er den sødeste kat overfor andre der kommer I mit hjem. Hun har enda overbevidst en fyr med katteangst, om at katte ikke var så farlige alligevel, men hjemmehjælpen trigger åbenbart noget legeaggresivitet hos min kat. aftalen har været at jeg skulle lukke katten inde når hjemmehjælpen kom, det har også fungeret fint I et år, lige indtil at Luna begyndte at gemme sig under sengen, og der er det altså meget svært for en kørestolsbruger at få fat i en kat ud fra, og jeg har heller ikke lyst til at tvinge min kat, eller at jagte rundt efter hende i halve eller hele timer.

Jeg ved godt at mit hjem er hjemmehjælpens arbejdsplads, og at de har meget travlt, men er det virkelig urimeligt at bede dem om at prøve at lægge hastværket bag sig når de kommer ind i min lejlighed, og bevæge sig stille, roligt og almindeligt.? Det er heller ikke engang sikkert at Luna overhovedet ville angribe mere, hun er blevet en fornuftig kat på det års tid,
Er det mig eller dem, der skaber et problem?

PS, selvom jeg er handicappet kan jeg godt passe min kat selv,

PPS. Ja hun er indekat, og velstimuleret,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat angriber hjemmehjælpen
  • #1   10. dec 2012 Uha et problem, jeg er ikke ekspert, jeg har en som gemmer sig hver gang der er gæster.
    Er hun madglad? For så kunne hjemmehjælpen give godbidder, eller du kan logge hende men vådkost, ja det kan være hun ikke angriber mere, men det at hun har været lukket væk, kan også virke modsat, det kan jo også være hjemmehjælpens duft? Måske af angst for din kat, sætter det i gang?
    Jeg håber der kommer bud fra nogen som ved mere.
    Selvfølgelig kan du passe og aktivere en kat smiley


  • #2   10. dec 2012 Skal din hjemmehjælper støvsuge for dig?

    For de fleste katter HADER støvsugeren, og hvis de ved at det er hjemmehjælperen der tager "monsteret" frem, så er det jo med at nedlægge hende inden hun når så langt (Set fra en kats øjne)

    Hvis hun har tid vil jeg foreslå hun tager nogle godbider med (evt. vådfoder) eller du har vådfoder den kun får når hun er der smiley


  • #3   10. dec 2012 Jeg går ud fra det ikke kun er en hjemmehjælper der oplever problemet, men flere.

    jeg arbejder selv i hjemmeplejen og ved at feks hunde der hopper op af os skal lukkes inde. ikke fordi de anses som værerende potentielt farlige. det er af hygiejnemæssige årsager. de borgere vi kommer ud til er svækkede i en eller anden grad der gør at de ikke kan klare sig selv 100%. mange af dem har problemer med at holde hunden fra at hoppe op.

    jeg har endnu ikke oplevet eller hørt om katteproblemer og har været i faget siden 2001.

    Det er ikke urimeligt at hjemmehjælperne skal tage det roligt. tag en snak om det med Teamlederen, at du oplever stres og jag ved besøgene og at det muligvis trigger katten. Hvis de har hjemmehjælpere der er glade for katte og vant til at omgås dem, så må de prøve at sende dem ud til dig istedet for de andre. Ihvert fald i en rum tid.

    Jeg hilser altid på kæledyrene når jeg kommer og sørger for at få deres navne hurtigt. det gør et eller andet ved dem at man kender deres navn. Nogle gange har borgerne godbider som vi giver dem. Jeg vasker og spritter hænder.


  • #4   10. dec 2012 Beltane,

    Det er til enhver tid borgerne selv der skal have godbidderne. De skal også selv kunne sørge for deres kæledyr 100% det inkluderer fodringen. Hjemmehjælpere giver gerne godbidderne men det er altså urimeligt at de selv skal tage det med. det er jo ikke deres kæledyr..


  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

    Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #6   10. dec 2012 Jeg får hjemmehjælp til personlig pleje.
    Jeg må vist lige præcisere at hjemmehjælpen har basis i den bygning hvor jeg bor, og at der kun er det personale ansat der nu engang er. De fleste af dem siger at de da elsker katte, og at nogle af dem endda har katte selv. Det sjove er, at en af dem der er ansat senere end de andre, ikke har haft nogen som helst problemer med at gå ind til mig, når Luna er løs, og Luna heller ikke har angrebet hende overhovedet.

    Det store problem er, at de ligesom ikke vil høre/gøre hvad jeg beder dem om, når jeg f.eks. prøver at forklare dem at de skal gå stille og roligt, lade være med at tjatte ud efter katten, og i det hele taget ikke komme brasende på en måde der virker mere som det er deres arbejdsplads jeg bor i, end det er mit hjem de kommer i.

    Luna er madglad, desværre har hun fundet ud af at godbidder om morgenen betyder at hun bliver lukket inde. Hun er bestemt ikke tabt bag en vogn, den lille.


  • #7   10. dec 2012 Men blir katten så ikke bare under sengen, mens hjælpen er der ?
    Eller kommer hun farende ?
    Det er da et irriterende problem, for hjælp skal du jo ha....

    Vist ikke så meget andet du kan gøre end at bede dem ignorere hende. Når de skal gøre rent, er det selvfølgelig ikke helt nemt, men det er vel ikke hver dag.


  • #8   10. dec 2012 Det du beskriver med, at de tjatter ud efter hende,,,det ser hun nok som et angreb også forsvare hun sig,, og det at en bestemt kan komme uden problemer, får mig til at sige de selv er skyld i det og de må stoppe med at tjatte ud efter hende.
    Mener bestemt også de skal se det som dit hjem og vise respekt for det , på samme måde som du tager hensyn til, at det er deres arbejdsplads.


  • #9   10. dec 2012 Jeg kan fornemme Luna kommer farerende ud fra sengen under plejeopgaverne når du skal vaskes og overfalder tæer. Eller er jeg gal på den?

    Vil katten lege når de kommer. Eller er det alvor? Og tjatter de så til hende for at få hende til at gå væk?

    Hvordan kommer hende der kan med Luna så ind ad døren?
    Er der forskel her på hende og de andre?
    Er der ro på hende og ikke de andre?
    Afværger hun katten når/hvis den kommer hende i møde?

    jeg ville lægge nøje mærke til hvordan hun begår sig og sammenligne med de andre. For hun GØR noget anderledes er jeg sikker på. eller også er det fordi hun ikke lugter af fremmed kat hjemmefra.


  • #10   10. dec 2012 Hvis hun ikke vil have katten angriber, så må du sige de heller ikke skal "angribe" den, som den ser tjatten som

  • #11   12. dec 2012 Du har vist en ægte vagt kat .... Hun passer jo på dig ... når de der fremmede mennesker kommer tordene ind af døren....Det kan hun bestemt ikke li!
    Men de SKAL respektere at det er DIT hjem og skal følge dine anvisninger... så du må lige få en ordenlig snak med det personale.

    Jeg har også en vagt kat der knurre der bankes på døren.....


Kommentér på:
min kat angriber hjemmehjælpen

Annonce