{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Kat "angriber" {{forumTopicSubject}}

Min kære Kenai er nu snart 3 år gammel. Han er utrolig kælen og putter helst ved os. Han er indekat og har altid været det. MEN sommetider så bliver han ondsindet og angriber umotiveret. Så sent som i går, hvor jeg lagde på sofaen fløj han op og kradsede mig i hovedbunden. Han gør sommetider lignende, hvor han ud af ingenting bare flyver på en. Det skal siges dette ikke ske hver dag, men nogle dage er han bare mere pirrelig end andre. Vi driller ham ALDRIG og når vi leger med ham, forgår det med legetøj. Han har alverdens mulighed for aktivering. Et ton af legesager, to store kradsetræ og jeg leger med ham hver dag. Har sågar laver legesager som kunne stimulere ham lidt, altså i form af en flaske med godbider i, som han skulle få ud der fra(Desværre er han ikke madglad nok til at gide det). Han er ofte med ude ved min søsters kat, som han leger rigtig godt med og kommer også ud og gå tur. Jeg har købt en laser, som han meget gerne vil jagte. Men alt dette er ikke nok til at hans angreb sker en gang imellem. Jeg er hovedsageligt den han angriber, stort set aldrig min kæreste. Hertil skal det nok siges at jeg er alene med ham alle hverdage, da min kæreste går på sergentskole. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for at vende ham af med det. Har en vandforstøver som vi bruger det at advare ham, når han gøre dette, men jeg kan jo heller ikke sidde med den i hånden og vente på han engang imellem mener han skal angribe.
Han er halv maine coon og har hørt det godt kan være noget luskede og magtliderlige.
Nogle der har oplevet det samme?
Og hvad foreslår i vi kan gøre?

Håber i kan komme med nogle gode svare, uden at hagle mig ned, da jeg ved jeg passer min kat til punkt og prikke.
På forhånd tak.
- Stine smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat "angriber"
  • #2   21. jan 2013 Jeg tror det er en måde hvorpå han får din opmærksomhed, netop fordi du skriver at det langtfra er hverdag..

    Det lyder lidt som om han er en kat der keder sig lidt, og den eneste måde han får afløb for det er ved at få din opmærksomhed, har i overvejet at få en kat mere, eller lade ham bliver fritløber??
    Jeg ved godt han har en høj alder, men hvis han godt kan lide at lege med din søsters kat, så kunne det måske være en ide at finde en kat på internat der var et års tid eller mere som legekammerat til ham.

    Jeg syntes han lyder lidt fustreret og trænger til noget mere end det du kan give ham til at aktivere ham..


  • #3   21. jan 2013 Lotte: Hvad jeg skriver der, er hvad jeg har ladet mig fortælle. Det er ikke ensbetydende med at det er sandheden. har blot lade mig fortælle at de kan have tendenser til at markere sig.

    Heidi: tak for din svar. Har svært ved at gennemskue ham, da han for al den opmærksomhed han vil have. Har overvejet en ven til ham, men jeg bor i lejlighed og skal flytte til KBH om et år, så vil ikke have anskaffet flere dyr før jeg ved hvor stor en lejlighed vi får. En anden kat kunne være en mulighed, men det har sjovt nok vist sig at han kun fungere med min søsters kat. Ved ikke om det er fordi han får lov at bestemme, men andre katte slås han med, dem leger han ikke med. Han kan heller ikke være friløber, da vi jo som sagt bor i lejlighed.
    Har overvejet om vi skulle genoptage det at gå tur, men det er han en smule bange for, da der var en hund der nær havde taget ham sidste gang?
    Han er ikke glad for når der kommer andre dyr i lejligheden, så tænder han simpelthen af på dem. Nu hvor han er blevet ældre sker det dog sjældent at han gør det, men det er jo stadigvæk en træls vane at have fået smiley


  • #4   21. jan 2013 Stine for nogle katte er menneske opmærksomhed bare ikke godt nok smiley og opmærksomheden vil de jo have når det passer dem og ikke når det passer os, så når han angriber så er det jo på tidspunkter hvor du ikke har opmærksomhedne på ham..

    Min hunkat på næsten 6 år, tålte bestemt heller ikke andre katte, jeg har løbegård og alle katte fik et hvæs og knurren med på vejen og kommer de for tæt på hegnet så kan de også få nogle bank, jeg har prøvet tidligere at anskaffe mig en Hellig Birma på 9 mdr. og hold op hun blev sur, det gik slet slet ikke, men her i efteråret tog jeg alligevel chancen og sagde ja til at redde en killing på 3-4 mdr. og overraskende nok gik det ok, hun blev ikke sur, men blot irriteret..
    De er ikke bedste venner og bliver det heller ikke, for den lille er en lille frækkert, og den gamle er en stor doven mis, men den gamle har acceptere tilstedeværelsen af den lille og de slås ikke og har ikke gjort det, der bliver hvæst og knurret lidt fra den gamles side, når den lille ikke vil lade hende være, men det er som regel det..

    Det er jo svært at spå om, om han vil acceptere en anden, men hvis det er det du vælger så er det meget vigtigt at du finder en der er vant til at være underdanig og hvis du vælger en fra internat så vær omhyggelig med at forklare hvad det er du tilbyder katten og hvad krav der er til sind osv..
    Men kan godt se at hvis du flytter sååå, men omvendt så mener jeg ikke kwm er lige så afgørende som hvilke indretning du gør for kattenes skyld, man kan skabe enormt meget plads ved at skrue hylder på væggene som kattene kan klatre op af osv..


  • #5   21. jan 2013 Og vil lige tilføje, at ja det er en træls vane han har fået, og hvis du ikke stopper den vane, før det bliver værre, for ellers får du en meget stor problem kat, så han skal stoppes meget snart..

  • #6   21. jan 2013 Det er da rart at høre det kan lade sig gøre! Det er da bestemt noget der er værd at overveje, hvis problemet bliver stigende. Men du har nok ret i, at jeg skal have en som kan leve med at være nederst.
    Jeg synes han har forbedret sig meget og det er så sjældent det sker, men vil gerne sikre mig at jeg stopper ham på rigtig vis. Kan sagtens leve med det, når han gør det for vi leger, men ud af den blå luft er nok ikke lige mig. Bør nok være mere opmærksom på, at når han ikke ligger hos mig, trænger han alligevel til opmærksomhed og så opsøge ham.
    Jeg har hest og er på SU, så en ven til ham bliver nok ikke lige nu. Men det er da bestemt værd at overveje om et år hvor jeg er færdig med uddannelse. Så købe ham en ven, så han heller ikke er for meget alene i de timer hvor jeg arbejder og derfor har en ven der kan lege med ham smiley
    Tak for du besvarer så sødt, i stedet for man bliver haglet ned! smiley


  • #7   21. jan 2013 Syntes ikke der er nogen grund til at hagle dig ned som du kalder det, for du skriver jo netop for at afhjælpe problemet..

    Vil lige nævne og det er ikke for at du skal gå ud og købe en kat nu, men jo ældre han bliver jo sværer bliver det at introducere ham til en anden kat, en af grundene til at mine aldrig bliver bedste venner er netop fordi den gamle er næsten 6 år og den lille nu 9 mdr. der er alt for stor aldersforskel..

    Jeg tror din her og nu løsning er at fortælle ham at det ikke er ok at angribe, at der findes andre måder at få din opmærksomhed på, jeg syntes faktisk ikke det er så slemt at du bruger vandforstøveren, men efter at have brugt den så giv ham opmærksomhed, via kæl eller leg,
    Nu ved jeg ikke om du har diverse aktiverings legetøj, hvor han skal bruge hjernen lidt, de er faktisk rigtig gode også selvom han ikke er meget madglad..

    Hvis du ikke kender denne side så kig på den her:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej
    Og hvis du vil spare lidt ekstra så bestiller du på den tyske side:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen


  • #10   21. jan 2013 Nu har jeg af gode grunde en flok og derfor går den slags vild leg ikke ud over mig, men ud over de andre katte.
    Selv om man synes man gør alt for sin kat er det bare ikke sikkert det er det rigtige set med kattens øjne. Nogle katte trives bedst alene mens andre trives bedst i flok. Dette hænger nødvendigvis ikke sammen med racen, der dog kan spille ind.
    Nu er det svært at gætte på om det er agressivitet din kat udviser, eller det "kun" er voldsom leg, der så desværre kun kan komme til udtryk ved at du bliver "angrebet". Jeg kan ikke rigtig komme med nogle råd, da de alle vil indebære at det koster penge.
    Jeg er meget enig med Felis at det vil være meget dumt at anskaffe en ny kat, når det ikke er udredt om hvorvidt handlingen skyldes det ene eller andet.


  • #11   21. jan 2013 Man kan jo også sige, skole, lektier og hest må tage meget tid, så selv om du leger meget med ham i dine øjne, syntes han måske ikke det er nok ??

  • #12   21. jan 2013 Heidi N: Det var nogle gode sider du sendte, dem vil jeg klart overveje og se hvad der evt. kunne fange ham. Tak for rådene:)

    Felis: Hans øjne bliver fuldstændig sorte, som når de er meget legesyge eller har fået øje på noget der skal fanges. Han sidder oftes også gemmer sig og så springer han frem og løber derefter alt hvad det kan trække. Det er som regel om aften, hvor der går total natte dyr i ham. Han kan godt lide at sidde og kigge op i sofaen og så gemme sig, gentagene gange og lige pludselig kommer han flyvende. Han kan også lave den der hvor han står bum stille når jeg kigger og når jeg fjerner blikket bevæger han sig. Ønsker heller ikke en kat mere som det er nu, da jeg ikke vil gå på kompromis med hverken hest eller kat, da de fortjener den bedste pleje i form af godt foder, dyrelægetjek osv.
    Winnie: Hvad tænker du da på med tænderne?

    Marianne: Tror du har ret. For nu hvor jeg tænker over det, er det som regel når han ikke er centrum eller jeg ikke er mest kontaktbar. Tror måske det bare er leg, men det er desværre kun ham der finder legen sjov smiley

    Jette: Det har du helt ret i og problemet har været toppet mest de dage hvor jeg ikke har været hjemme. Har dog lavet en løsning på dette, så det ikke er træls for hverken ham eller mig. Han kommer ud til min søster de dage, hvor jeg ikke er ret meget hjemme. Så kommer han derud og leger indtil jeg har tid til ham igen og han nyder det virkelig. Så får jeg en træt og stimuleret og meget morglad kat med hjem smiley


  • #13   21. jan 2013 Dejligt at kunne bidrage med noget der kan bruges smiley

  • #14   21. jan 2013 Enig med Heidi smiley og jeg høre du tager meget hensyn til ham smiley da jeg havde kolonihave havde jeg dem med hver gang, og de elskede deres løbegård smiley

Kommentér på:
Kat "angriber"

Annonce