{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.047 visninger | Oprettet:

Kommende kæreste med Katteallergi! {{forumTopicSubject}}

Hey Kattevenner

Jeg vil meget gerne høre andres mening om dette...
Er den heldige ejer af en dejlig Bengal hunkat. Jeg dater nu en fyr, som siger at han har katteallergi. Han har ikke problemer med mig eller mit tøj og han har ikke mødt min kat endnu.

Problemstillingen er om jeg skal droppe ham nu, eller se hvor det bære hen af??

Det lyder måske lidt tosset, men håber lidt i forstår - Hun er min lille baby! Jeg har altid haft kat og elsker katte generelt.
Jeg er allerede nu ret vild med ham fyren og at skulle vælge senere ville virkelig være svært..

Håber at høre jeres mening..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kommende kæreste med Katteallergi!
  • #3   20. dec 2012 Ja, som de andre siger, så inviter ham hjem smiley
    Det kan også være han har været allergisk som lille, og ikke har opdaget det har ændret sig... Og hvis det bare er mild allergi, så er der vist mange måder folk finder ud af at være sammen med katte alligevel.. smiley

• #4   20. dec 2012 Ved det lyder kynisk - men har han virkelig allergi....så havde jeg valgt og droppe det, når det er så nyt som det er.

• #7   20. dec 2012 Jeg er kattealergiker smiley ja det er rigtigt, på papiret, men har de sidste 10 år haft tæt kontakt med katte og selv haft katte i ca 8 år, ny medicin og ændringer i kroppen er nok grunden, og det er så ikke alle katte det gælder.
    At din kæreste slet ikke reagere på tæt kontakt med dig, ville få mine alarmklokker til, at ringe.
    Som andre har sagt skrot ham nu eller få ham hjem på prøve HURTIGT.

• #8   20. dec 2012 havde allergi som barn men er heldigvis vokset fra det,,,, har både 1 hund og 7 katte i dag.. er gift men skulle jeg finde ny kærste . så er kattevenlige mennesker nr 1.

go jul

• #9   20. dec 2012 Jeg havde en eks, han kunne ikke tåle kat. der var intet når vi var tæt på hinanden eller i tøjet, men så snart vi kom hjem til mig med vores 5-6 katte, så nøs han, røde øjne og de løb osse i vand..

• #10   20. dec 2012 At han ikke reagere ved at være i kontakt med dig og dit tøj betyder ikke at det ikke er rigtigt at han har allergi, jeg er selv allergisk overfor katte, men med alderen er det blevet bedre, jeg reagere sjældent overfor mine egne katte, og når jeg gør så kan en allergipille klarer det problem, jeg reagere stadig allergisk overfor langhårskatte, men igen en allergipille klarer det, jeg ville gøre som de andre foreslår, inviter ham hjem og se hvordan han reagere, og tag så din beslutning ud fra det..

Jeg ville personligt altid vælge min kat frem for en mand, ingen mand ville kunne få mig til at vælge min kat fra, det ville altid være manden der tabte den kamp.. smiley

• #11   20. dec 2012 Prøv jer frem og se hvor slemt det er

• #12   21. dec 2012 Min nabo har pels allergi, efter eget udsagn. Men han kan altså godt lige komme ind i 5-10 min, til trods for jeg har to katte, uden at han reagerer. Så jeg syntes ligesom andre, at du skal invitere ham hjem og se hvordan det går. Det er jo ikke sikkert han hader katte og hvis det alligvel ikke dur, ja, så ved du det og kan afslutte daten smiley

• #13   21. dec 2012 Hej Cath
    Jeg ville først lade ham komme på besøg og se hvordan det går. Nu ved jeg ikke hvorlænge siden det er han har været i et kattehjem, for allergi kan pludselig forsvinde eller komme. Min nevø voksede op med kat og kan pludselig ikke tåle dem, min nabos dreng var allergisk over for katte hele sin barndom men de sidste 6 år har de haft langhårede katte og det generer ham ikke ( han er 21 år nu ). Jeg havde kat i 13 år som jeg desværre måtte aflive i sommers havde ingen problemer, har så for 4 uger siden fået 2 NFO killinger og mine øjne klør en del klarer det med antihistamin piller købt i håndkøb. Jeg må tilslutte mig de fleste indlæg at mine katte skal ingen steder men det ville blive fyren hvis jeg skulle møde en der ikke kunne lide katte eller var allergisk, for realistisk set så varer mange forhold ikke så længe.
    Held & Lykke håber du får løst problemet smiley

• #14   21. dec 2012 Godmorgen alle sammen.. smiley

Mange tak for jeres synspunkter og erfaringer, - betyder meget at få lidt støtte fra kattevenner..

Jeg vil helt sikkert invitere ham hjem og se hvordan det går.. Og så tager vi den derfra..

Skal nok holde jer opdateret.. smiley

Go jul Cath

• #15   21. dec 2012 Sanne, jeg har fra flere fået at vide, at NFO skulle være særligt slemt, at folk som ellers tåler kat får hud reaktion på NFO, det er den eneste grund til jeg ikke har dem.
    Jeg har fra flere hørt, gælder både hund og kat, at der kan være en reaktion på nye dyr også fremmede dyr, man vænner sig til dem man har, det kan tage flere måneder, håber det gælder dig og dine killinger.
    Ps det skulle også være bedre med hunner eller kastrater, det er altså ikke videnskabelig bevist :))

• #16   21. dec 2012 Hej Jette
    1000 tak for dit svar,nu er det heldigvis kun øjnene der klør indimellem, men jeg har tænkt mig at få taget test hos lægen efter jul, det kan jo også være noget andet, men om det så er killingerne så BLIVER de her smiley min hun er steriliseret og hannen kastereret

God Jul hilsen Sanne smiley

• #17   21. dec 2012 Hej igen Jette

Jeg googlede lige NFO & allergi og alle de indlæg jeg læste fra div. steder skrev de at NFO er allergi venlige
    sanne

• #18   21. dec 2012 Min mand har også allergi for katte/hunde, men han kan godt tåle vors kat.. Tror det kommer an på hvad slags pels din kat har.. Vores kat har en fin pels og han fælder ikke ret meget.. Og andre katte kan han godt få allergisk reaktion på..
    Så prøv at invitere kæresten hjem og se hvordan han ragere på katten.. Det kan jo være der ikke bliver nogle problemer :o)
    Ellers kan han prøve med antihistaminer,som de andre skriver :o) Hilsen Pernille

• #21   22. dec 2012 Altsååå..... allergi kan behandles effektivt, der kan endda vaccineres imod det.

Personligt ville jeg afslutte det begyndende forhold - han må tage dig som en pakkeløsning - dig og kat eller finde en anden date:)

• #22   28. dec 2012 Han har nu været her hjemme..
    Han nyser, og halsen kradser - har lagt et ord ind om at man kan vaccineres mod det og han virkede interesseret i at prøve det. Så giver ham helt sikkert point for at prøve.. smiley

Kommentér på:
Kommende kæreste med Katteallergi!

Annonce