Min kat er endelig kommet hjem - hvornår tør jeg lukke ham ud igen?? Min kat er endelig kommet hjem - hvornår tør jeg lukke ham ud igen??
Vores kastrede hankat Perry på ca 1 år, forsvandt i august, da vi tog på 3 dages ferie. Han havde før været borte nogle nætter - var ellers oftest hjemme om natten - men da vi kom hjem efter de 3 dage, var han pist borte.
Jeg søgte og kaldte, men han kom ikke. Perry har altid været lidt sky, og der er en hankat (og hunde der gør) i området, som altid har jagtet ham - så det var garanteret dem, som skræmte ham bort, tror jeg.
SÅ -for 3 dage siden - sad Perry lige pludselig på min søns avisrute, få hundrede meter herfra! Jeg ringede på en dør - nej, det var vist en herreløs kat, sagde damen der lukkede op. Så vi tog ham med hjem - lokkede - og bar - ham hjem. Han har sovet og spist og sovet og spist - vores lille nye killing irriterer ham, men de slås da ikke.
Mit spørgsmål til jer er - skal jeg holde Perry inde? Og hvor længe? Hvis han nu møder den omtalte hankat, skræmmer den ham måske langt bort igen :-(.. og måske er han sur over vores lille nye killing, (som er vildt legesyg) og har lyst til at stikke af fra os?
Gode råd udbedes - han er så dejlig at have hjemme, og vi vil nødig at han skal blive hjemløs igen, den lille forvirrede fyr.
ps: billedet er fra i sommers. Han har fået en kæmpe tyk pels siden da, af at bo ude. Ligner nærmest en bamse
Hilsen
Hanne, Nørager
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.289
Jeg synes at du skal lade ham falde til ro i 3-4 uger, så han er helt sig selv igen:)
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.289
Så får han frisk luft i trygge rammer:)
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvis du vil have udekat ville jeg lukke ham ud igen med det samme..
Hvis du vil have en indekat, så behold ham inde..
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men jeg tænker at han vel lige skal falde til ro og vænne sig til at han bor her nu - og så vil jeg gå med ham ud, om nogle uger, som I foreslår. Hvis han plager for at komme ud, vil jeg nok gå ud med ham noget før.
Dejligt med de gode ideer jeg har fået herinde - at lukke ham ud når han er lidt sulten f.eks, så han kan lokkes den rette vej tilbage
Jeg tror han havde et dejligt liv her i huset - men jeg tror, at den kæmpestore og agressive hankat der tror den bestemmer i vores have, nok har presset ham væk, da vi ikke var her.
Måske vil jeg prøve at finde ud af hvor det er han har spist, for så kan jeg jo måske møde ham der i fremtiden, hvis han forsvinder.
Gid jeg kunne overbevise den kæmpe store hankat om at den skal holde sig fra min have, så min Perry kan regere her!!..(Vi har faktisk prøvet at skyde den med vand, men det virker jo kun når vi er her, tror jeg)
Men tak for jeres tanker om sagen!
Hanne
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
hos mine forældre er der ikke længere nogle fertile tilløbere selvom deres to hankatte er kastrater, så det kan godt lade sig gøre, men det kan selvfølgelig også være fordi de har to.
Ud over det er jeg enig med Felis, hvis du venter for længe stikker han nok af igen så snart han kommer ud fordi du har ''berøvet'' ham det så længe.
Jeg tror jeg ville sætte hegn op i min have så de fertile hankatte (Som IKKE burde rende frit) ikke kan komme ind og teorisere din stakkels mis
Det er dejligt at du har fået en længe savnet kat hjem igen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Og hvis den ikke allerede er øremærket, så er det i hvert fald en go' idé at få gjort
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Udviklingen er er, at Perry begyndte at plage meget for at komme ud allerede efter en uge. Og så lukkede jeg ham ud! Gik med ham ud i haven - han kunne huske alle sine små steder, kunne jeg se. Og så gik han jo, gennem hækken - farvel igen!
Jeg var RET bekymret. Og gik i løbet af dagen (jeg havde fri) hen hvor jeg fandt ham sidst. Anden gang jeg gik derhen den dag, fandt jeg ham stående derhenne og vente på mig!!
Siden har han været ude hver dag. Og han kommer nu også pænt hjem og siger mjav ved døren, og bliver lukket ind, jeg var ellers lidt bange for om jeg skulle over og hente ham hver dag!
Hvad angår den frække hankat i haven, har jeg fjernet muligheden for at den lokale lille flirtende damekat kan lægge sig hos os og på den måde hidkalde kalorius. Og det har indtil videre hjulpet - jeg har ikke set hende i en uge, og heller ikke den store hankat.
Mange hilsner Hanne
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Min kat er endelig kommet hjem - hvornår tør jeg lukke ham ud igen??