667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mange tak! Nårh ja, og forresten.. Mange tak! Nårh ja, og forresten..

Hej folkens smiley

Jeg vil lige sige tak til de folk der deltager aktivt på forum herinde, fordi nogle af svarene er utroligt hjælpsomme og kan forandre "verdener".

Jeg skrev en tråd omkring, at Jackson var begyndt at tigge meget, og havde fået sig nogle "unoder". At de var lømmelalderen han var kommet i, det anede vi ikke noget om herhjemme.

Nu hvor vi ved det, har vi planlagt dagen lidt anderledes mht. fodring. Han får vådfoder 2 gange dagligt, og fik det før ikke nødvendigvis på fastlagte tidspunkter.

Nu får han det når vi spiser morgenmad, og aftensmad - og BANG! Katten tigger ikke mere!

Noget så enkelt, og alligevel skulle vi hjælpes på vej. Heh. smiley

I sidste tråd blev der også nævnt en del mht. hans aktive natliv, og hvordan vi skulle tumles med den slags løjer.
(Ja - vi ved godt at katte er nataktive dyr.)

Som jeg forstod det af den tråd, ville det være det bedste for ham, hvis han ville få en legekammerat. Men hvor gammel skulle den legekammerat være? Har det nogen betydning for hans udvikling (ville en ældre kat bedre kunne sætte ham på plads hvis han går over stregen/være med til at "opdrage" ham?)

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mange tak! Nårh ja, og forresten..
  • #1   13. jan 2013 det bedste er hvis der ikke er alt for stor forskel i alderen, da de så mere er på samme niveau....du ved lige børn leger bedst smiley
    vores er der et halvt år imellem og det tog ca 2 dage førend de var bedste venner smiley Ches som er ældst tog meget pænt imod jack da han kom men jack var dog lidt bange for den store ches til at starte med indtil han fandt ud af at ches bare ville lege smiley
    (Ches var 9 måneder og jack 13 uger da de blev bragt sammen )

• #2   13. jan 2013 Uanset alder er det vigtigste at den nye kommer et sted fra hvor forholdene ligner det i tilbyder, eller ønsker.
    Min Røde bandit, havde jeg et ønske om, at han skulle være god til når børnebørnene kommer men også til de stille dage, jeg var på jagt efter en hun killing, men hende som jeg havde kontakt med, foreslog mig at besøge denne røde dreng på knapt et år, og Gud hvor var det godt, han giver en super god stemning mellem kattene,, bimser er 7 1/2 og MCO er 4, så der er en del spredning, og tre raser, den store vejer mere end de to små tilsammen.

profilbillede
  • #3   13. jan 2013 Ps jeg savner ikke det at have haft ham fra lille, netop fordi han bare passer til os.

• #5   13. jan 2013 Det er altid dejligt når de gode råd vi giver virker og dem man giver de gode råd til tager godt i mod, vi er her jo alle for at dele ud af de erfaringer vi har og lærer af andres erfaringer...
    Rart det du har fået af råd har virket smiley

Mht til legekammerat så har Jette og Judith sagt det der kan siges.
    En kat på nogenlunde samme alder så de kan tumle sammen, og en med nogenlunde samme sind og fra samme vilkår som det i kan tilbyde..
    De skal nok lære hinanden en masse unoder, men de skal også nok opdrage på hinanden, men endnu vigtiger de får en god ven og legekammerat. smiley

Held og lykke med det smiley

• #6   13. jan 2013 Jeg ved at en af hans brødre fra samme kuld stadig søger nyt hjem - ville det være optimalt? smiley

Mange tak for svarene!

• #7   13. jan 2013 ja det kunne være en løsning smiley de er altid godt at have samme køn smiley men de vil stadig skulle lære hinanden at kende igen da de har været fra hinanden smiley

• #8   13. jan 2013 Ja det syntes jeg ville være en rigtig super ide..
    Hvor længe siden er det de så hinanden??

Du skal nok stadig påregne lidt indkørings tid, men det er nok nemmere alligevel..

Jeg passede min kats søster 2 mdr efter de var taget fra hinanden og i løbet af meget kort tid kunne de huske hinanden igen.. Så de løb rundt og legede og var meget glade for hinanden den uge jeg var kattesitter.

• #9   13. jan 2013 Ja, selvfølgelig, og de er også begge blevet ældre jo smiley

• #10   13. jan 2013 Heidi - uha, de har ikke set hinanden siden midten af december måned. smiley Men jeg tror også det ville være det letteste, også fordi vi kender kattens personlighed.

• #11   13. jan 2013 Så tror jeg faktisk du vil have rigtig let ved at fører dem sammen, for som sagt så gik der under 20 minutter før at Tøsen og hendes søster Bella, genkendte hinanden og begyndte at lege..

• #12   13. jan 2013 Husk transport boks denne gang smiley smiley

Kommentér på:
Mange tak! Nårh ja, og forresten..

Annonce