tilvænning af sele tilvænning af sele
Ja Nyx skal lære at være inde/ude kat..
Hun har været med ude på terassen et par gange og står derfor og jamrer for at komme ud nu
Så igår købte jeg en sele, så jeg kan være med hende i haven de første par gange...
Hun fik den på igår imens jeg nussede hende, og hun spænede hele huset igennem og var SÅ sur på mig..hun ville først snakke 3 timer efter hehe
Idag har hun igen fået den på, og hun kan da næsten slet ikke bevæge sig med den på mener hun.. nej hvor ser de sjovt ud
Men idag må jeg gerne snakke med hende hehe
Gad vide hvor længe det går før hun sys den er ok nok, til at jeg tør tage hende ud i den..
Den sidder ikke stramt på hende, så hun kan sagtens bevæge sig
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Hun er stille mens jeg sætter den på og lige nu render hun da lidt rundt og op og ned at klatrestativet, og kigger surt på mig hehe
Jo hun er skam stereliseret, vaccineret og registreret på vores nye adresse. Så alt er iorden
jun 2010
Har været nede i haven med hende 1 gang uden sele... hun var fuldstændig døv for mig, og gik hvor hun ville hen, så jeg måtte ud og ja fange hende og bære hende ind igen... så det vil jeg ikke igen, før hun kender haven, og lydene. og hun snuste bare, hun afmærkede ikke på nogen måde
jun 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men vil faktisk mene som Otto at det er en falsk tryghed, for katten er meget mere modig når den har selen på end når den går alene, for med selen ved den at du passer på den, det har jeg i hvertfald oplevet med mine, det er selvfølgeligt forskelligt fra kat til kat..
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
Her bruger vi også meget krudt på at gå ture hver dag ude i området omkring vores bolig. Katten vil naturligt "afmærke" flere steder, hvilket er en rigtig god ting, til genkendelse af området for den og andre katte. Vi fik vores Fie i September 2012. Hun er nu knapt 8 mdr. Og hun bliver overhovedet ikke sluppet løs før til foråret. Men hun vil gerne ud og futte rundt i sneen, som hun synes er sjov. Men altid i sele og 5m lang flexline. Vi har haft fritløbende katte gennem 38 år. Og vi har altid gjort meget ud af at "områdetræne" dem i længere tid i sele. Alt afhængigt af hvilken årstid vi har, vil den så få lov til at tusse en tur på 10-15 minutter, hvorefter den vil blive kaldt ind igen. Derefter vil den få lov til at få længere og længere "udgangtilladelse" på egen hånd. Og vi har 7-9-13, aldrig været ude for at vores katte har haft problemer med at finde hjem igen. Katte har nemlig ikke helt den fantastiske stedssans som man tillægger dem. Held og lykke. Det er dig der har ret i at man skal gå fornuftigt frem.....ikke din kæreste ;o)
tilvænning af sele