{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Flyttet i hus - hvad med misserne? {{forumTopicSubject}}

Nu er vi endelig flyttet i hus med en dejlig stor have til. Det bliver jo super lækkert til sommer, når man kan nyde livet udendørs, men hvad skal jeg dog gøre med kattene? Jeg er lidt bekymret.. De er indekatte og lige nu er det fint nok, for der er koldt udenfor, men til sommer kommer der nok til at stå flere døre og vinduer åbne og er bange for at de stikker af smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyttet i hus - hvad med misserne?
  • #1   29. jan 2013 Kan i ikke hegne haven ind ? det gjorde vi og det er rart at man bare kan åbne døre og vinduer og ikke skulle bekymre sig om misse børnene .

• #2   29. jan 2013 Det problem tror jeg mange af os har. Jeg har valgt at sikre de vinduer der åbnes, så kattene ikke på nogen måde kan komme ud. Derudover er der planlagt at hegne den overdækkede terasse ind her i foråret, og så bygge videre derfra. Jeg har nemlig en kæmpe have, så det vil koste en formue at hegne det hele ind på een gang, desværre.
    Der findes mange gode ting, man kan sikre vinduer og døre med.

• #3   29. jan 2013 Har også tænkt på at hegne haven ind, men vil bare ikke have sådan noget 2 meter højt fængselshegn med strøm i, som jeg har set nogle har (sorry). Er sikker på det virker, men det er bare ikke pænt at se på. Og så tænker jeg om alm hegn er godt nok, eller om de hopper over det. Det er jo ikke orientalere vi har med at gøre, så de er ikke helt så adrætte, men dog er de en slags katte smiley

Hvilket hegn har I?

• #5   29. jan 2013 Eller kan du vende dem til sele. min kat kommer ud i snor indtil min kattegård er færdig. på den måde kan du tage dem med i haven eller de kan være ude mens døre og vinduer er åbne. Min var ca. 1 år da hun lærte at være ude i snor og det er da blevet til 3 fugle selvom hun er i snor.

• #7   29. jan 2013 Susan det kan også være nogle meget nærgående og modige fugle, der har måttet lade livet smiley

Jeg vil sige som Susan lav en indhegning som går fra et vindue i et rum i huset hvor kattene kan være, så resten af huset kan være åbent uden at du behøver at tænke på kattene..

• #8   29. jan 2013 Hun har været i snor i over 2 år og der har aldrig været nogle problemer. det er sådan en hunde snor der trækker sig ud efter behov på 8 meter. og uden for rakke vide af træer.
    De første mange gang var det under opsyn ville aldrig gøre noget der kunne skade katten.

• #9   29. jan 2013 Jeg har også prøvet Felixline, det var ikke en god ting, han vænnede sig til at der skulle være et konstant træk, men jeg har også brugt lang Line til min MCO, og en hundesele de sidder meget bedre.
    Nu har jeg så min minni have, til de to gamle har 140 trådhegn været fint, men min lille kurilian smiley han er både lille og hurtig, så der kommer mere hegn op til foråret, snaart, lige nu kommer de ikke ud uden jeg er med i haven.
    Det er guld værd at de kan komme ud.

profilbillede
  • #11   29. jan 2013 Ok den smuttede lige for mig? Bundet ??
    Ja jeg har nu aldrig bundet min kat, jeg har gået med den, men han foretrækker haven, og mange af dem med små hunde var bange for Manne smiley han har jo klør.

• #12   29. jan 2013 De skal heller ikke ud, hvis ikke der er en eller anden form for indhegning. Tror heller ikke de kan finde hjem, hvis først de stikker af. Men det med en løbegård i forbindelse med et værelse er da egentlig meget smart, så man kan lukke dem der ind. Synes desværre bare ikke vi har et oplagt værelse at bruge, da alle værelser vender modsat af haven, så de vil være der alene, men det er de måske nok ligeglade med..

• #13   29. jan 2013 Sele kan selvfølgelig bruges under opsyn, men den er de ikke så gode venner med smiley De kan ikke lide at have den på.

• #14   29. jan 2013 Nu kender jeg jo ikke huset, men hvis der er kælder så kunne det jo være fra et kældervindue, det har min søster planer om at gøre, de har halv kælder og påtænkt at lave løbegård ud fra et af vinduerne i kælderen.

Jeg syntes måske det ville være mest optimalt at løbegården var i haven, men tror faktisk at kattene ville være ligeglade, bare der er forholdsvis ro der hvor den står/ befinder sig..

• #16   29. jan 2013 Hvis du kender en handyman, så kan du sagtens lave noget sikkerheds til vinduer og have døren. Så både dig og kattene kan nyde sommer og brisen der blæser ind ad smiley Det havde jeg det gamle sted og fungere ubeklageligt smiley

• #17   29. jan 2013 Min første indskydelse ville være at langsomt men sikkert gøre kattene til udekatte så de selv kan bestemme om de vil med ud eller ligge indenfor.

Hvis du har dyre racekatte er dette nok ikke din ynglings plan smiley

Men så ville jeg helt sikkert gå efter at indhegne haven med for eksemple disse:
    for at komme uden om dem skal katten hænge på hoved hvilket er stor set umuligt for en voksen kat(dumstristige killinger ville måske klare turen hvis de har øvet nok i gardinerne :P). Hvis haven er hegnet ind kan du bare åbne døre og vinduer som du lyster. Det er guld værd om sommeren.

Mine elsker at ligge ude på grasset og kommer der nogen de ikke vil snakke med løber de bare ind af deres kattelem.

profilbillede
  • #18   29. jan 2013 Hvor har du fundet dem? Jeg har ikke set dem før og ser lidt bedre ud end hyldeknægte smiley

• #19   29. jan 2013 ja hvor har du fundet dem ? og hvor højt skal et hegn til katte være ??? jeg har noget af det grønne have hegn om haven i ca 120 cm højde sat fast på stolper kan man egne ind med det den gamle kat jeg havede kravlede igennem så det krever nok at jeg såtter et have hegn med mindre huller i op i stedet for det gamle eller op sammen med det der er der nu min have er ikke så stor bor i rækkehus smiley

• #21   29. jan 2013 Sasha G
    Det ser ellers meget smart ud, vil også gerne vide hvor man kan få dem fra? smiley

Og ja, det er "dyre racekatte" jeg har smiley Men nu er det ikke fordi de har været dyre at jeg ikke vil gøre dem til udekatte, men fordi de simpelthen ikke egner sig til det. Altså, de er jo nærmest lidt dummere end andre katte, for de kan ikke finde ud af at begå sig og de har ikke nogen stedsans og kan ikke finde hjem igen. Persere er bare slet ikke egnede som udekatte. Så indhegning må være den bedste løsning smiley

Nu må jeg altså også sige, at mine katte dårligt kan hoppe op i en vindueskarm i 110 cm højde, så har meget svært ved at se for mig, at de skulle forcere et hegn. De er altså slet ikke adrætte og jeg tror faktisk ikke de gider?

Men det med en løbegård var faktisk en god idé, ville bare gerne at det kunne være i samme side som resten af haven, så de kunne se os. Må lige tænke lidt mere over det. Det er et 1-plans vinkelhus, så her er ikke kælder og som sagt, alle værelser vender modsat af haven, så skulle det måske være igennem bryggeret kan kunne lave en løbegård. Er det noget man selv kan lave? Vi er bare slet ikke særlig handy her i huset smiley

• #22   29. jan 2013 Nogen som har links eksempler på det der sikkerhed til døre og vinduer?

• #23   29. jan 2013 Øv jeg er ikke god til det med link smiley
    Jeg har sådan noget klart plast net på kroge i vinduerne, det blev så vidt jeg husker købt i petworld

• #24   29. jan 2013 Her er et par ideer :
    http://www.petworld.dk/products/tilbehoer-katte.aspx

Ellers har jeg hørt/set at hegnet ikke behøver at være mere end 1,50m høj og så laver man en vinkel på 45 grader ind mod haven ovenpå det lodrette hegn... da katte ikke bryder sig om at hopper over noget med den slag udhæng.

Kommentér på:
Flyttet i hus - hvad med misserne?

Annonce