{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Flyttet hjemmefra {{forumTopicSubject}}

Vores ene kat er flyttet hjemmefra.. Uden vi vidste det.
Vi købte Bambi og Chili for omkring 8 måneder siden, af nogle, som havde købt dem hos inges kattehjem og så havde fået allergi.
De har altid været ude katte (i hvert fald siden de begyndte at bo her)
Chili plejede ikke at løbe væk - gør hun heller ikke nu.
Men Bambi.. pludselig var hun bare væk.. i omkring 4 dage.. og vi ledte og havde sat efterlysning igang, ringede til falsk og inges kattehjem osv. osv.

Pludselig er Bambi hjemme igen og viser ingen tegn på, at hun har haft det hårdt (vinduet har altid stået åben, og vi har rystet med mad også.. intet)
Og næste dag var hun væk igen.. Og så har vi faktisk ikke set hende siden.. Men da de stadig står i de gamle ejeres nummer, så ringede en dame til dem og sagde hun havde Bambi (lige rundt om hjørnet fra hvor vi bor, mens de tidligere ejere bor i Herlev)
Den ene tidligere ejer ringede så til mig, og sagde, at damen havde sagt, at Bambi altså havde boet hos dem siden i sommers (hvilket vi havde virkelig svært ved at forstå, da hun ikke havde været væk i mere end højst en time af gangen, før hun pludselig forsvandt i fire dage)
Men.. jeg fik nummeret til damen, og ringede.. Hun sagde, at hendes mand ikke ville have kat, da han var bange for, at hun ville rive i gulvtæpperne og møblerne.. Så jeg fik adressen og tilbød at komme over i morgen ved fire-tiden.
I did.. Ingen var hjemme..
- hun havde lukket Bambi ind og fodret hende, når hun havde set hende vandre rundt i haven.. Selv Chili har hun fodret, men Chili bor her dog stadig og foretrækker åbenbart dét.
Jeg har efterhånden prøvet at kontakte damen næsten hver dag, siden vi fandt ud af, at hun havde Bambi.. Tager hun telefonen eller åbner hun døren? .. nej..

Hvad i alverden skal vi gøre?
Hvis hun har det godt hos dem, skal vi så bare lade dem få hende?
Skal vi tage hende tilbage og risikere, at hun løber væk igen (Chili og Bambi NÆGTER at besørge inde.. og specielt nu, hvor de er blevet udekatte)
Skal jeg sætte mig foran hendes hus og vente indtil hun kommer hjem eller åbner døren?

Er så forvirret.. Savner min Bambi!! Og det gør Chili, Sebastian (min kæreste) og min mor også!!
Ak og ve. Der er ikke noget værre, end at miste et dyr.. et dejligt dyr, som jo ikke bare er et "dyr"!

Håber I kan hjælpe smiley
Godt nytår.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyttet hjemmefra
  • #1   2. jan 2009 Pas - jeg ved det faktisk ikke. Men jeg synes at du på en eller anden både burde få snakket med hende ansigt til ansigt før du bare alder Bambi bo der - hvis det er det du vil.
    Sikre sig at hun nu også vil passe hende ordenligt og neutralisere. Og hendes mand er ok med at hun altså overtager jeres kat?


  • #2   2. jan 2009 Hun er neutraliseret og øremærket smiley
    Men jeg vil simpelthen tage hen til hende hver dage og banke på - flere gange om dagen.. og så have et kattebur med, for et sikkerhedsskyld.
    Hun har ikke ringet siden - eller taget telefonen - vi aftalte at jeg skulle hente Bambi..
    Det irriterer mig virkelig og gør mig nervøs.
    Seriøst.. hvis hun har aflivet hende, så flår jeg hende i små stykker smiley

    - undskyld mit sprog.


  • #3   2. jan 2009 <b>Jeg ville sætte mig foran døren og vente, en hel dag om nødvendigt, og bliv ved med at banke på med jævne mellemrum hvis det ser ud somom hun er hjemme..
    sørg lige for at få katten flyttet over i dit navn hvis den stadig står i den gamle ejers.
    og bliv ved med at ringe og gå derover flere gange om dagen..
    og skriv en sedl og put i postkassen eller brev sprækken, at hun skal kontakte dig inden 24 timer, ellers vil hun blive meldt til politiet, da katten tilhøre dig.

    når du så får katten tilbage så sørg for at holde den indenfor i 14 dage, ligesom man gør når man først får katten for at den kan vænne sig til det hele igen og at det altså er dens hjem.


  • #4   2. jan 2009 Du må fortsætte med at gå derover og smid en seddel ind at hun skal ringe til dig.

    Så skal du sige til hende at du ikke vil gå af med katten, og at hun skal lade være med at fodre den eller snakke med den, når den går derover.

    Du må evt. forsøge at holde den inde i noget tid og se om ikke det kan hjælpe. Så kan det være den glemmer at den fik god behandling hos dem. Sådan er det jo desværre når man vælger at lukke sin kat ud - man kan ikke være sikker på at den kommer hjem igen.


  • #5   2. jan 2009 Det med politiet vil jeg vente med xD Kattene står stadig i deres gamle ejes navne -_-

    Damen sagde også, at hun ville lade være med at lukke hende ind mere (det er omkring 3 måneder siden), for så ville Bambi jo tage hjem igen.. men tror næppe hun har overholdt det.

    Men jeg tager derover om lidt og ser om det giver noget smiley


  • #6   2. jan 2009 Det var da en sær historie. Hvis manden ikke vil have kat, så giver det jo ikke mening at konen snupper katten og holder den inde. Og det er da også noget sært noget at hun er væk når I har en aftale om, at du skal komme,

    Jeg ville nok slå mig ned på deres dørtrin og have en transportkasse med. Og så få snakket med konen om, at hun ikke skal fodre og da slet ikke lukke katten inde hos sig.

    OG: så ville jeg snarest få tidligere ejer til at foretage ejerskifte til Katteregistret - det er nemlig tidligere ejer der skal gøre det. (og for en sikkerheds skyld tjekke at alle oplysninger såsom telefonnummer osv. bliver korrekt registreret)


Kommentér på:
Flyttet hjemmefra

Annonce