{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

Christina L
Christina L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Afbrudt nattesøvn {{forumTopicSubject}}

Min kat vil ikke lade os sove igennem om natten.
Vi har nu valgt at tage ham ud af soveværelset, fordi han træder rundt, larmer og slikker.

Nu står han så udenfor døren og skraber og hopper op.

Hver nat er vi oppe 1-2 gange, for at få ham væk.

Nogle gode råd til, hvor man kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afbrudt nattesøvn
  • #1   30. jan 2013 Det eneste du kan gøre er ikke at reagere på hans miaven. Hvis du først lære ham at han får opmærksomhed ved at stå og lame foran døren, så får du ham ikke til at stoppe smiley så køb et sæt gode ørepropper og ignorer ham. Det tager nok en lille uge før han lære at han ikke kommer ind smiley

• #2   30. jan 2013 Det er jo klart når I har vænnet ham til at han må være i soveværelset førhen. Hvor gammel er katten?

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jan 2013

#3   30. jan 2013 Han er så, snedig, at han selv kan åbne døre rudt i huset, så det hælper ikke at ignorer ham.

Katten er 3 år og har altid været en enspænder.
    Det er først efter at min kæreste og jeg flyttede sammen for 3 måneder siden, at han synessoveværelset er interessant.

• #4   30. jan 2013 Okay, ville ellers foreslå en legekammerat/ven, da han måske er ensom om natten, men det lyder til at han har det bedst som enekat?

Ja, hvis han selv åbner døren, så ved jeg snart ikke hvad man kan stille op, andet end at acceptere at han også skal sove i sengen smiley

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jan 2013

#6   30. jan 2013 Vi har haft am både alene og sammen med andre og der virker han til at have det rarest, når der ikke er en anden, men at alt opmærksomheden er på ham.

Det er alle døre, der selv bliver åbnet, selv hoveddøren.
    Må bare håbe på, at vejret snart bliver bedre, så han gider være mere ude og får brugt noget energi smiley

• #7   30. jan 2013 Ja mit forslag er at lukke ham ude af soveværelset og ignorere ham når han larmer og så gør som Jesper foreslår, vend håndtaget om så det ikke åbner ned af men op af eller sidevejrs..

• #8   30. jan 2013 UH, det var smart! Den havde jeg ikke lige luret smiley

• #9   6. feb 2013 Hmm en lille tanke.. Er der mulighed for at han kan blive aktiveret lidt mere så han falder til ro, og hvis I ikke kan gøre noget ved udformningen af døren, hvad med at sætte en taske eller andet foran den, så han ikke kan skubbe den op ??

• #10   7. feb 2013 Smart idé med håndtaget.
    Jeg havde selv problemet med min Saga da hun var yngre. Jeg lukkede hende fra start af ude af mit soveværelse fordi hun altid syntes der skulle være fest når jeg gik i seng, og i starten gik det fint, jeg kunne høre hun pjattede rundt inde i stuen men faldt efter ret kort tid til ro. Men efter et par måneder begyndte hun at synes det var absolut uretfærdigt hun ikke kunne være inde i soveværelset hos mig, så hun begyndte at kradse på døren, og hun kunne bare blive ved og ved, jeg var ved at blive sindssyg. Jeg gav hende så lov til at komme ind, tænkte at jeg ville give hende en chance, og det er faktisk gået godt lige siden, men det kræver at jeg er omhyggelig med at fjerne ALLE hendes mus og legetøj, for ellers bliver de slæbt med op i sengen *VI SKAL LEGE, MOR*. Hvis der ikke er noget legetøj nogen steder, falder hun ret hurtigt til ro og putter sig i sengen hos mig.
    Jeg tænkte ikke lige på at forsøge med ørepropper dengang, det kunne måske have hjulpet at ignorere hende, men nu er jeg jo egentlig glad for at hun igen kan være i soveværelset for det er jo smadder hyggeligt at putte med sin misser smiley

• #11   8. feb 2013 Min kat er også meget aktiv om natten. Men der er forskellige grund til at han kan være aktiv. (han kan også åbne døre og lige meget hvor mange uger man ignorere hans hoppen/kradsen og miaven ved døren så bliver han ved)

1) Han fryser! Hvis min kat ikke mener at han har et passede varmt sovested så løber han rundt for at holde varmen. Når det er koldt og jeg forventer problemer så fylder jeg en vanddunk(den har sok på så den ikke kan brænde ham) med varmt vand og lægger den i hans kurv i soveværrelset. Så lægger han somregel der hele natten og det meste af dagen.
    2) Han har sovet hele dagen. nu er han aktiv... Hvis jeg ser han har sovet det meste af dagen tager jeg 10-20 minutters leg med ham inden jeg går i seng.
    3) Mangler opmærksomhed. Jeg napper ham op fra gulvet og lægger ham ved mig i sengen og nusser hans øre så slapper han af og bliver læggende alt fra 2minutter til flere timer. Jeg falder somregel i søvn på 10 minutter smiley

Kommentér på:
Afbrudt nattesøvn

Annonce