310 visninger
|
Oprettet:
Afbrudt nattesøvn {{forumTopicSubject}}
Min kat vil ikke lade os sove igennem om natten.
Vi har nu valgt at tage ham ud af soveværelset, fordi han træder rundt, larmer og slikker.
Nu står han så udenfor døren og skraber og hopper op.
Hver nat er vi oppe 1-2 gange, for at få ham væk.
Nogle gode råd til, hvor man kan gøre?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Katten er 3 år og har altid været en enspænder.
Det er først efter at min kæreste og jeg flyttede sammen for 3 måneder siden, at han synessoveværelset er interessant.
feb 2007
Ja, hvis han selv åbner døren, så ved jeg snart ikke hvad man kan stille op, andet end at acceptere at han også skal sove i sengen
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det er alle døre, der selv bliver åbnet, selv hoveddøren.
Må bare håbe på, at vejret snart bliver bedre, så han gider være mere ude og får brugt noget energi
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
feb 2007
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 7
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Jeg havde selv problemet med min Saga da hun var yngre. Jeg lukkede hende fra start af ude af mit soveværelse fordi hun altid syntes der skulle være fest når jeg gik i seng, og i starten gik det fint, jeg kunne høre hun pjattede rundt inde i stuen men faldt efter ret kort tid til ro. Men efter et par måneder begyndte hun at synes det var absolut uretfærdigt hun ikke kunne være inde i soveværelset hos mig, så hun begyndte at kradse på døren, og hun kunne bare blive ved og ved, jeg var ved at blive sindssyg. Jeg gav hende så lov til at komme ind, tænkte at jeg ville give hende en chance, og det er faktisk gået godt lige siden, men det kræver at jeg er omhyggelig med at fjerne ALLE hendes mus og legetøj, for ellers bliver de slæbt med op i sengen *VI SKAL LEGE, MOR*. Hvis der ikke er noget legetøj nogen steder, falder hun ret hurtigt til ro og putter sig i sengen hos mig.
Jeg tænkte ikke lige på at forsøge med ørepropper dengang, det kunne måske have hjulpet at ignorere hende, men nu er jeg jo egentlig glad for at hun igen kan være i soveværelset for det er jo smadder hyggeligt at putte med sin misser
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
1) Han fryser! Hvis min kat ikke mener at han har et passede varmt sovested så løber han rundt for at holde varmen. Når det er koldt og jeg forventer problemer så fylder jeg en vanddunk(den har sok på så den ikke kan brænde ham) med varmt vand og lægger den i hans kurv i soveværrelset. Så lægger han somregel der hele natten og det meste af dagen.
2) Han har sovet hele dagen. nu er han aktiv... Hvis jeg ser han har sovet det meste af dagen tager jeg 10-20 minutters leg med ham inden jeg går i seng.
3) Mangler opmærksomhed. Jeg napper ham op fra gulvet og lægger ham ved mig i sengen og nusser hans øre så slapper han af og bliver læggende alt fra 2minutter til flere timer. Jeg falder somregel i søvn på 10 minutter
Afbrudt nattesøvn