{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp nu! Flydende KMR i Århus eller omegn...
  • #1   2. feb 2013 Bor ikke i Århus, men hvorfor har du ikke været i den nærmeste dyrhandel og købe RC modermælkserstatning?

• #2   2. feb 2013 Marianne - Vel fordi KMR er så meget bedre end RC... Og derudover så findes RC så vidt jeg er orienteret (og kan se på RC's egen hjemmeside ved eftertjek) kun i pulver, og til så små killinger er det vigtigt at det er flydende.

Christina - Du kan bruge gedemælk også hvis det er? Det kan f.eks. i f.eks. Irma i Magasin, 35 kr for en liter, som jeg huske det..

• #3   2. feb 2013 Hva med maxi zoo eller PETworld ?

• #4   2. feb 2013 Og pulveret skal blandes op;)
    I en snæver vending - når dyrlægen ikke har åbent, så er det vel begrænset hvor dårligt det er.

• #5   2. feb 2013 Nu har jeg selv brugt RC's pulver til helt små. Det handler kun om at ryste det godt nok og ikke lave det for stærk. Så hæld 2-3 ml vand ekstra ved, så udstørrer de ikke. Det er i hvert fald bedre end de slet ikke får.

• #6   2. feb 2013 RC har jeg, KMR pulver kan jeg få, det er det flydende der er problemet... Men, men, vil helst ikke bruge pulver, min dyrlæge har også frarådet mig det...

Eva - ved du om gedemælken skal varmes op, fortyndes eller hvordan?

Andre der har haft gode erfaringer med brug af gedemælk?

De får hos deres mor, synes bare de tager på for langsomt og den ene har været meget lille fra starten af...

• #7   2. feb 2013 hvor gamle er de nu ???
    For min erfarring er at det somme tider skader mere end det gavne at støttefodre.
    Så lang tid de tager på, selv om det ikke er meget, så synes jeg ikke der er nogen grund til at hjælpe. Men jeg kender godt fornemmelsen med nerverne uden på tøjet.

• #8   2. feb 2013 Marianne - Ja, men man må ikke bruge pulver-blanding til helt små killinger, da det er meget svært at få helt uden minimale klumper, og sådan en kan være katastrofal for en lille killing (større, 3+ uger, kan sagtens få pulver)

• #9   2. feb 2013 Christina - Gedemæk skal også varmes, jeg vil tro det er til de der 40 grader, som også KMR skal opvarmes til. Fortyndes skal det ikke. Det er selvfølgelig bare et tilskud, da det jo ikke er helt beregnet til kat (min veninde med et kuld på 8 killinger, har netop brugt det til støttefodring ved hendes, fordi hunkatten ikke helt havde nok mælk til så stort et kuld)

Hvor gamle er de dog? Hvor meget tager de på? Hvad vejer de nu, og hvad var deres fødselsvægt? :o)

• #10   2. feb 2013 De er nu på deres 3. døgn og det er maine coon killinger...

Den lille dreng vejede kun 84 g og pigen 105 g ved fødsel... Men om aftenen samme dag(de blev født imellem klokken 2-4 om natten) havde drengen tabt sig til 81 g imens pigen havde taget på og vejede 114 g... Her til middag vejede drengen 90 g og pigen 126 g...

Men men, han er bare så lille... På trods af det er han frisk og fyldt med livsenergi, han VIL! bare... Hvis han har taget ordentligt på her til aften vil jeg ikke blande mig, men det var nu rart at have noget i huset så jeg kunne hjælpe hvis det var...

• #11   2. feb 2013 Det er normalt at de taber sig i løbet af det første døgn, de skal lige tørre, og lige have fat i dievorten også..

Og ja, jeg kan godt forstå at du gerne vil have det i huset hvis nu.. Jeg vil dog netop som du skriver at du gør, også lige se tiden an.. Nu har han jo taget 9 gram på smiley

• #12   2. feb 2013 Ved godt det er normalt, men bliver stadig bekymret når han nu engang er så lille... Der er ikke meget at ta' fra...

Jeg får fat i noget gedemælk, så må vi se, håber ikke det bliver nødvendigt, intet er ligeså godt som missemors egen mælk...

• #13   2. feb 2013 Så længe han tager på ville jeg ikke bekymre mig

• #14   2. feb 2013 Jeg synes også det lyder ok. Så jeg synes du skal vente. Vej dem på samme tidspunkt hver dag og ikke flere gange dagligt. Det giver kun bekymring. Så lang tid han ikke skriger og virker til at trives, vil jeg stadig anbefale dig at lade være med at hjælpe til. Jeg ved godt at det er svært at lade være. Men prøv alligevel.

Eva jeg er helt enig at KMR, hvis man husker at fortynde det, det står der ikke noget op på dåsen, er det bedste/sikreste. Men jeg har nu aldrig mistet små mislinger, fordi jeg har brugt RC pulver.
    Jeg har heldigvis gedemælk i fryseren til næste gang, endda råmælken.
    Jeg håber at jeg kan give det til de små i overgangen til fast føde.
    Men det er nu, efter min mening altid godt at have KMR hjemme, evt i fryseren, i tilfælde af at det skulle blive nødvendigt.

• #16   2. feb 2013 Marianne - Nej, men lige som med halsbånd, så er der bare sket uheld på den bekostning, og så er det jo hvor meget man gør i "rather safe than sorry" smiley

Og ja, KMR (eller lign.) er rigtig godt at bruge sammen med f.eks. RC babycat vådfoder eller lignende, når de starter op med at stå og smaske i foderet, når de skal lære at spise fast føde smiley

• #17   2. feb 2013 Han har taget 9 g indenfor det sidste døgn og vejer nu 93 g... Det synes jeg faktisk er ok, hvad tænker i...? smiley Det er den samme mængde hans søster har taget på i vægt, dog er hun jo betydeligt større, men det var hun jo helt fra fødslen af...

Marianne - vidste faktisk ikke man kunne fryse KMR, det er da godt at vide, holdbarheden på det flydende er jo ikke særlig lang...

• #18   2. feb 2013 Det er rigtig fint med 9 gram på et døgn! smiley
    Han skulle bare lige få fanget idéen, dejligt at han nu tager på

• #19   3. feb 2013 Jeg tænker at du skal lade dem selv die ved mormis. Du risikerer bare at fortryde dit valg, hvis du vælger at flaske. Det er ikke helt nemt med så små killinger, kan jeg hilse at sige.
    9 g lyder fint. De skal helst ikke tabe sige, alt plus er fint. Du oplever måske at den lille pludselig er den største, det har jeg oplevet flere gange.

• #20   3. feb 2013 Derudover så tager de også ofte på i ryk.. En killing kan stå stille en dag, og så tage 20 gram på den næste... Og andre tager bare en 10-15 gram på pr dag hele vejen igennem.. smiley

Kommentér på:
Hjælp nu! Flydende KMR i Århus eller omegn...

Annonce