{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Pernille V
Pernille V
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

3 katte, 1 for meget. {{forumTopicSubject}}

hej med jer.

Vi har en ældre hankat på 9år forrig sommer fik vi en hun kat, som før tid gik ud og fik killinger smiley
Hun er efterfølgende blevet stelliceret. Når men hvor om alting er, fik hun 4 killinger, og vi kom af med 3, så den sidste blev hos os, han er nu 6 mdr. men det er som om der ikke er ro i hjemmet, den unge han og hans mor kan ikke rigtigt finde ro og slappe af, de ligger sjællent i længere tid og bare slapper af.

Jeg tænker lidt at pladsen er trængt, vi har 105 kvm i 2 plan, de er alle ude katte, og vi bor lige ud til en stor mark, men masser af mus smiley

Vi går og tænker på om det ikke ville være bedst at se om vi ikke kan finde et nye hjem til den unge mand.

Men ved ikke om der er andet man måske kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 katte, 1 for meget.
  • #1   4. feb 2013 Er han kastreret, den unge fyr?

    Hvis ikke er det nok en rigtig god idé at få det gjort, det kan give (mere) ro i flokken.


  • Pernille V
    Pernille V Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   4. feb 2013 Nej, jeg havde overvejet det. Kan godt være det er løsningen på hans restløshed.


  • #3   4. feb 2013 Han er en teenager dreng... og homonerne pisker rundt i kroppen på ham....

    Få ham fixet ... og roen vil sprede sig i hjemmet smiley

    Og så er han heller ikke med til at lave flere killinger smiley


  • #4   4. feb 2013 Yep, jeg bakker op om kastration - nu, så freden sænker sig;)
    Nej, I har ikke for lidt plads til 3 - og da slet ikke når de må komme ud..

    Så skal du - også selvom han bliver fixet lige stå teenageralderen igennem.
    Her sænkede roen sig først rigtigt ved 2 års alderen, men rolig, det kommr stille og roligt:)


  • #5   4. feb 2013 Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener når du siger de ikke rigtigt kan finde ro..

    Men en stor killing på 6mrd. har krudt i rumpetten det er helt naturligt, da min var 6mdr og faktisk stadig nu som 9mdr. så tager hun sig en lang lur om formiddagen og om aftenen, men hører hun en lyd eller går vi rundt og sysler med forskellige ting, så er hun med og lys vågen, fuld af spilopper og ikke til at styre på flere tønder land..

    Men hvis det du mener med at finde ro mellem søn og mor drejer sig om at de ikke rigigt kan finde ud af det sammen, så er det også helt naturligt, kattemors instinkt er at når killingen har en vis alder så skal den lære at stå på egne ben og finde sine egne græsgange, væk fra mor, hun jager den ofte væk, det gør hun jo i naturen for at forhindre indavl (pr. instinkt), men idet at de er tamkatte og sønnike ikke lige er til at jage væk så skaber det i stedet noget rastløshed og knurren samt evt nogle dask..

    Afhængigt af hvilke forhold der er i jeres hjem, er der forskellige ting at gøre..
    Hvis det er det første, så vil en neutralisering hjælpe i en lille grad, men ellers er det kun tiden der vil hjælpe på at sønnike falder til ro og så gør moderen det nok også, hun er sansynligvis på stikkerne for at holde øje med afkommet. smiley

    Hvis det er det andet forhold, så er der nok kun den vej at komme af med ham, for så vil det sansynligvis ikke blive bedre.. smiley


  • #6   4. feb 2013 Og nej det er ikke antallet af kwm der har betydning for jer, der er rigeligt plads til 3 katte..

  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 76
    #7   4. feb 2013 "det gør hun jo i naturen for at forhindre indavl (pr. instinkt)"

    Nej, helt ærligt - katte ved intet om indavl, og det praktiseres i stor stil i vildkatteflokke. Her er det den største og stærkeste han der parrer hunnerne, inkl. egne døtre, og døtres døtre, gennem måske 5-6 år. Derefter er der pludselig én af de unger hanner (sandsynligvis hans egen søn, eller dattersøn) der er stærkere end ham - og sådan fortsætter det....


  • #9   4. feb 2013 Jeg tror som andre at problemet er, at den unge han er fertil og er mor det også? Så giver det uro.
    Og han er bare en ung lømmel.
    jan B det du beskriver er ikke normal vildkatte adfær, det er normalt at de unge, specielt hanner, bliver sendt ud af vagten, og har de muligheden for at gøre det, er det med til at undgå indavl.


  • #10   4. feb 2013 Der står i start indlæg at moren er blevet steriliseret, så hun er ikke fertil... smiley

  • #11   4. feb 2013 smiley må huske de læsebriller, men jeg har 3 kastrater på 65 m2 og en lille have, det går fint.
    Har hørt at bare en fertil kat i flokken ændre alt.


  • #13   4. feb 2013 Jeg havde også lige en 9kg MCO til at hænge i gardinerne forleden... det kunne skruerne i væggen ikke holde til... så ned røg stang og kat ... og han er 3 år smiley

  • #14   4. feb 2013 Uha det har været hårdt smiley
    Enten husker jeg dårligt, eller også var mine ikke så slemme, og Røde var jo næsten et år da jeg fik ham.
    Den kat jeg syntes var mest besværlig var Dee Jay, han kunne æde en trøje mens du havde den på, og kom du med snørebånd i skoene, ja så havde du ingen når du gik, medmindre de stod på opgangen, men det var så et problem som ikke forsvandt, tvært i mod blev det værre når han stressede, han havde mange indlæggelser, men han klarede ikke det sidste par sommersko smiley jeg savner den dejlige kærlige kat han var, men må indrømme det er lettere uden hans spisevaner.


  • #16   4. feb 2013 Ref
    "<i>Både og...en kat ved, at det kræver godt avlsmateriale/gode gener, at videreføre arten...og en hunkat kan sagtens finde på at afvise flere hanner, eller med andre ord, hun vælger så vidt muligt selv hvem hun vil parre sig med...og deri indgår, at hun så vidt muligt undgår at parre sig med eget afkom....og vil jage dem på porten når de når en vis alder</i>"

    Det gør hankatte også smiley
    Da jeg i sin tid havde NFO var en af mine piger til parring hos en flot fyr, han var helt vild med hende, men afviste kort efter en anden smuk NFO-pige.

    smiley


  • #17   4. feb 2013 Hun katte parre sig også gerne med flere forskellige hanner... og kan derfor få et kuld killinger med to eller tre forskellige fædre.

Kommentér på:
3 katte, 1 for meget.

Annonce