{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

1 eller 2 katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har en "meget" stor diskusion igang med min sambo min kæreste smiley
Så nu skal i hører

Vi købte en killing sidste år og hun er nu 8 måneder . Da vi fik hende var hun meget meget bange, hun tilbragte den førte uge sammenkrøllet under vores brede radiator. Stille kom hun frem og blev det største nussedyr. Hun lå sammen med os hele tiden, og når vi gik i seng gjorde hun også .
Hun ville hele snakke og kom når man kaldte på hende.

Vores ven fik en killing 2-3 uger før os. Vi har haft kattene sammen et par gange. Og vores Nala syntes det var heldig hyggeligt smiley hun ville så gerne snakke. Og hvergang de gik med katten igen, begyndte Nala og lede lidt efter den, kalde lidt.
De har været sammen 4 gange, og så sagde jeg stop, for Nala forstår det tydeligvis ikke. Den anden kat forstår det godt.
Efter det er Nala blevet meget "snobbet" hun kommer aldrig når man kalder, sover sjældent inde ved os, og gider kun nusse i max MAX 10 min . Så går hun og ligger sig til at sove i modsatte værelse .
Vi bor i en dejlig 2 værelses lejlighed og Nala kommer dagligt ud i frisk luft på vores altan. Hun har masser af legetøj , mad, kradsetræer osv . Men alligevel er hun blevet meget asocial smiley
Oven i det er hun begyndt at kradse lidt i vægen, oppe på køkkenbordet hvor hun ellers har lært man ikke er.

Er det fordi hun keder sig ?? Er det en slags protest eller hva kan det være smiley
Jeg personligt mener hun skal have en ven for at blive aktiveret, og for at få det sociale frem igen. Hendes sociale er blevet værre og værre for hver gang den anden kat har været på besøg .
Men min kæreste mener bare at de ødelægger det hele, og det dumt med to katte. Kom gerne med råd og erfaringer smiley

Vh fortvivlet katte ejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 katte
  • #1   15. maj 2013 Rettelse: hun er 9 måneder smiley

  • #2   15. maj 2013 Jeg vil mene hun keder sig.

    Vi havde 1 kat i 3 år, pludselig begyndte han at blive aggressiv og bide os i benene og mjave helt vildt konstant.
    Vi valgte at købe ham en veninde, han er blevet en helt anden kat!
    De løber og leger når de er vågne, vasker hinanden og sover sammen.

    Så nu er vi glade og har en glad kat.
    Vi bor også i 2 værelses lejlighed.

    Jeg er helt sikker på vores kat kedede sig.


  • #3   15. maj 2013 Jamen din kat er tydeligt frustreret.

    Jeg er stærk modstander af at tage katte med på hygge besøg... det stresser begge katte.

    Selvfølgelig vil hun have godt af en ven... hvis man finder den rigtige kat til hende... men på den anden side, kan I også gøre en hel del, så hun ikke keder sig... legetøj er ikke sjovt, når det bare ligger på gulvet.... så leg noget mere med hende, lær hende nogle triks som udfordre hendes hjerne... Hun er ungkat har har brug for at blive udfordret hver dag... og hvis hun ikke er neutraliseret så er det bare med at få det gjort, inden hendes små påfund bliver til vane smiley



  • #5   15. maj 2013 Vi leger meget med hende. Og laver forskellige ting for at hun bruger hjernen. Men hun er bare blevet meget asocial smiley
    Så det bestemt ikke fordi vi lader hende lege selv altid.

    Ja kan vi se nu. Men den anden kat er total ligeglad. Så det kun vores der er påvirket af at den anden kat har været på besøg.


  • #6   15. maj 2013 Det er klart at din kat bliver frustreret når den anden kommer og går, så bedst som den har fundet en at lege med, så bliver den taget væk igen.
    Altså efter min meningen kan man ikke gøre sådan overfor katten.


  • #7   15. maj 2013 Jeg ved det godt smiley også derfor jeg gerne vil finde en ven til hende. Da hun førhen var meget social .
    Vi har bare ikke tænkt det ordenligt igennem da vi valgte at sætte dem sammen. Of det fortryder jeg selvfølgelig nu .


  • #8   15. maj 2013 Ja godt forstå du først har set det som en fordel smiley :/

    Vores gamle kat vil slet ikke lege med os, kun i starten, det stoppede hurtigt. Men han er en anden kat nu, og leger kun med hende vi har købt til ham


    profilbillede
  • #9   15. maj 2013 Nårh hvor fint smiley
    Men hva skal man så vælge ??
    Vi har jo en hun kat.
    Skal det så være en hunkat mere ?
    Eller en hankat?
    Killing , samme alder eller ældre smiley


  • #10   15. maj 2013 Min hankat var 4 år da vi købte en ny, vi valgte det ikke skulle være samme køn.
    Og så valgte vi at det skulle være en killing, da jeg kunne forstå på andre at de har nemmere ved at indordne sig efter den store kat som bor der i forvejen.


  • #11   15. maj 2013 Vi har 2 katte af hvert køn, 4 måneders forskel og vi fik dem med 2 måneders mellemrum..
    Det fungerer fint, de elsker hinandens selskab, selvom de ikke putter sammen så tit.. Vi har ingen problemer haft med magtkampe.. Hverken da vi fik dem og den store bestemte, eller da hankatten voksede hende "over hovedet" og tog førerpositionen..
    Men jeg tror de fleste anbefaler samme køn da han og hunkatte ikke leger på samme måde.. Det ser vi også her som det største problem.. Men det kan sagtens fungerer alligevel..


  • #12   15. maj 2013 Enig med de andre i at jeres kat er frustreret og keder sig.
    Jeg er også modstander af man bringe to katte sammen for at lege i kort tid af gangen.
    Men skønt at læse at i overvejer en lege kammerat for der er altså vise ting vi mennesker ikke kan kompensere for i forholde til en artsfælde.
    Personligt vil jeg vælge samme køn en pige .
    Lige børn leger bedst piger elsker fange lege , drenge brydelege.


  • #13   15. maj 2013 Det er virkelig rart at få så mange gode råd smiley
    Også for at gå kæresten overtalt til at det er det rigtige!


  • #14   15. maj 2013 Vær meget opmærksom på at finde en katteven, med ca samme temperament og på ca samme alder.
    Noget andet er at hvis hun ikke er neutraliseret, så få det gjort, da nogle af de ting i/du oplever sagtens kan passe med at den unge "dame" er ved at være kønsmoden.

    Ligeledes er det mest fornuftigt at begge katte er neutraliserede inden de sættes sammen. Det vil give mindre problemer i sammenførelsen.


  • #16   15. maj 2013 Det er jo dejligt med så mange fine historier om at få kat nr.2
    Du skal bare være klar over at det ikke altid går lige let og ikke alle katte vil have andre katte indenfor huset.


  • #18   15. maj 2013 Dejligt med flere forslag , historier og erfaringer smiley
    Ang vores altan, så bor vi i st. Og der er halvanden meter ned smiley men bare rolig, vi har net for, så hun ikke kan komme ud . Hun har en hylde hun kan hoppe op på, så hun kan se alt hvad der forgår udenfor smiley

    Det er aldrig nemt med dyr smiley så ved godt at alt skal tages en dag af gangen.
    Men mange tak for alle de gode input smiley


  • #19   15. maj 2013 Jeg syntes også det lyder som om hun ville have godt af at få en legekammerat, og som der bliver sagt, gør det til en opgave at finde en killing eller ungkat med ca samme aktivitet niveau og temperament som jeres hunkat, så il sammenføringen formentlig gå nemmest..

    Dog vil jeg lige tilføje at som Marianne også nævner så kunne nogle af de ting hun gør og måden hun opfører sig på, godt virke som en hunkat der er ved at blive kønsmoden, så hvis hun ikke er neutraliseret, så få det gjort, få det vil klart sætte en dæmper på frustrationerne, og om du vælger en hun eller hankat, det tror jeg lidt er smag og behag, blot du sørger for at begge er neutraliserede..


Kommentér på:
1 eller 2 katte

Annonce