{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

1 eller 2? {{forumTopicSubject}}

Her er mit dilemma:
Det første sted min dejlige lille Cleo var, havde de flere burmesere samt en hund. De sagde, at Cleo blev underlig af at bo, hvor hun ikke fik al opmærksomheden. De gav hende derfor til deres datter, som kunne give Cleo al den opmærksomhed, som hun havde brug for. Cleo blev derefter normal igen. Nu har jeg hende, og har haft hende i snart 4 mnd. Jeg elsker hende overalt på jorden, og prøver på at sørge for, at hun er alene hjemme så lidt tid, som muligt.. men arbejdet skal jo passes. Jeg overvejer derfor at få endnu en burmeser, så hun ikke er alene, og ikke kommer til at kede sig.. men jeg er bare bange for, at hun ikke vil kunne klare, at der er en anden kat, som også får opmærksomhed..
Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2?
  • #1   7. feb 2009 Det vil helt klart være det mest optimale for hende at få en artsfælle. Jeg har selv 5 burmesere og de bruger timer sammen hver eneste dag. Burmesere er "bunkekatte" dvs. de elsker at ligge sammen i en bunke og vaske og soignere hinanden. De leger sammen, spiser sammen osv.

    Det er faktisk synd at have en burmeser som alenekat og mange opdrættere af burmesere sælger slet ikke deres katte til steder, hvor den skal gå alene uden en artsfælle fordi racen er så social som den er.

    Du kan evt. se under mit fotoalbum http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3398 hvordan mine katte for det meste opholder sig sammen.

    .

    Dette er et Citat fra Trevor Warners bog: Kattens kropssprog, 100 signaler du skal kende:
    "Husk venligst på, at vi er burmesere"
    Burmeseren er det tætteste, man kan komme på klisterkatte. Burmeserkatte, i lighed med siameserkatte, har brug for megen menneskelig kontakt - måske har en burmeser brug for endnu mere end en siameser- og følger deres ejere tæt fra værelse til værelse. De vil sove i ejerens seng, hoppe op på ejerens skød, når han eller hun sidder ned, og leve, som om de var siamesiske tvillinger. De er de allerbedste selskabskatte, der aktivt søger kontakt med deres ejere. De klarer sig godt som indekatte.
    De er faktisk også ret stædige, så på den måde ligner de også mennesker.


  • #2   7. feb 2009 Okay. Var bare i tvivl, da de tidligere ejere ikke kunne have hende. De sagde, at hun fuldstændig trak sig ind i sig selv, og ikke ville snakke, eller være sammen med hverken msk eller deres andre katte. Men den kan jo self være pga hunden..

  • #3   8. feb 2009 Du skal ikke forvente hun bliver himmel henrykt i starten. Mange katte skal have tid til at vænne sig til en ny ven, dog vil jeg helt klart anbefale det bliver en killing.

Kommentér på:
1 eller 2?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce