{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

1 eller 2 katte? {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg overvejer at få kat, men er i tvivl om jeg skal have en eller to? jeg bor i en 2 værelseslejlighed på 3 sal så det vil blive inde katte. Jeg er cirka hjemmefra 9 timer om dagen. Hvis jeg skal finde mig to katte er det så bedst med to fra samme kuld?. Er der nogen forskel på om man vælger hun/hun, han/han eller hun/han.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 katte?
  • #2   16. okt 2011 Dejligt at læse, at nogen tænker sig om og spørger, INDEN de får kat smiley

    Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig at få TO, hvis det partout skal være killinger, og så siger min mangeårige erfaring mig, at det skal være to af samme køn (uanset, de er neutraliseret), for "drengelege" er mere voldsomme end "pigelege", og det gælder også for killinger.

    Alternativt kunne du få dig en voksen kat, der både er vant til at være enekat og at bo i en lejlighed.
    Der sidder SÅ mange dejlige voksne katte på internaterne rundt om i landet, der bare venter på et godt hjem. Nogle har ventet alt for længe, da mange mennesker foretrækker killinger.
    Killinger er selvfølgelig søde, men en voksen kat har fået personlighed og du kan se, hvad du får.

    Held og lykke!


  • #3   16. okt 2011 Har selv 2 katte,en af hvert køn. de enes fint men ikke fra samme kuld.

  • #4   16. okt 2011 Vi ville kun have en kat, så vi anskaffede os en voksen kat, som ikke fungerede godt med de andre katte i hendes gamle hjem, og trængte til at være enekat. Så hvis du kun vil have en enkelt, vil jeg anbefale dig at få dig en voksen kat, som fungerer bedst alene. Det ville være synd at lade en social killing gå alene:)

  • #5   16. okt 2011 Jeg tilslutter mig ideen om en voksen kat, der er vant til at være ene-og indekat, eller en voksen kat der, som Majkens kat, trænger til at blive enekat.
    To killinger er også en god ide. Men hvis man bor til leje, og regner med at flytte til anden lejebolig inden for de næste 15-20 års tid, så skal man lige tage med i sine betragtninger, at det er enormt svært at finde lejebolig, hvor der er tilladelse til to katte - det kan være slemt nok med bare én kat.


Kommentér på:
1 eller 2 katte?

Annonce