{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Foder til 12 år gammel kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg var idag til dyrlæge med vores gamle 12 år kat, da han har tabt sig, men virker til at være sig selv. Dyrlægen fandt ikke noget umiddelbart på ham, men mente det kunne være hans alder og foderet.
At de ældes hurtigere ofte nu omkring de 12 år...

Er der nogen der kan anbefale et foder?
Han har indtil nu fået Olivers i laaaaaaaang tid (senior)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til 12 år gammel kat
  • #1   4. feb 2013 Desværre smiley har endnu ikke haft kat i 12 år.
    Tillykke med den ældre herre smiley vil lige følge med, håber jeg får brug for det en dag.

• #2   4. feb 2013 tak smiley
    Ja det er svært, ellers må jeg ringe og få en snak med dyrlægen om anbefaling af foder.
    For ser man efter outdoor foder, så er det ikk til senior? Og senior med kylling....? Det er ikke sådan når man ellers har brugt olivers

• #3   4. feb 2013 Royal Canin har lavet foder til ældre katte. Mener der er noget der hedder 12+

• #4   4. feb 2013 Nogle gamle katte får forhøjet stofskifte. Foreslog dyrlægen ikke, at der blev taget en blodprøve?

• #5   4. feb 2013 Vi en tyrkisk angora som fik gigt og får smertestillende. Han begyndte at tabe sig og vi bemærkede at han ikke ville spise tørfoder. Så vi giver ham nu vådfoder og rå kyllingefars. Han er kommet op i vægt og holder den nu. Han vil ikke spise Royal Canin 12 + hverken som tør eller vådfoder.
    Men til mine ældre katte har jeg altid Royal Canins Outdoor stående.
    Anton er født d. 1998 1. marts, så han er en ældre herre og har lige været ved dyrlægen og blivet tjekket og han var ok selv hans tænder fik ros.

profilbillede
  • #6   4. feb 2013 Hvis det er et nyt billede? Så holder han sig godt, det ser lidt smart ud med den liggeplads, som ser ud til at tåle regn smiley

• #7   4. feb 2013 Nej det er fra i sommers. Han elsker at ligge derude om sommeren.

• #8   4. feb 2013 1998?
    Så må det da være en kat der har haft det godt:)
    Min søsters kat har også lige været til tjek, hun er også 12 år og får RC 12+.
    Man kan godt se at hun er blevet ældre, fedtfordelingen er lidt anderledes osv. men hun fik tjekket hende allround og alt var perfekt:)
    Jeg håber også at mine bliver nogle gamle misser, jeg trænger til at prøve det igen;)

• #10   5. feb 2013 Du har ikke skrevet, om katten spiser mindre, end den plejer.
    Blev dens tænder undersøgt grundigt?

Ellers anbefales det at give katten noget stærkt duftende foder (helst vådmad), da gamle katte mister meget af deres lugtesans med alderen, og en kat, der ikke kan lugte, spiser heller ikke.

• #11   5. feb 2013 Frosty blir 13 til maj, og for et et års tid siden kunne man også begynde at se hans aldring (mindre muskelmasse). Da vi barfer vores hund, begyndte vi også ved Frosty. Nu er han meget fastere at se på, han har stadig adgang til tørfoder, men vil helst have råt kød. Sjovt nok prøvede vi at barfe vores katte for 5-6 år siden, der gad de ikke røre det.

Kommentér på:
Foder til 12 år gammel kat

Annonce