1.820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Gulvvask - ikke farlige midler Gulvvask - ikke farlige midler

Hej

Nu har jeg forsøgt at søge lidt forskelligt på forummet men ikke fundet noget svar.

Er der nogen der kender et vaske midel til gulvet, for eksemple køkkengulvet der er linolium her. Da mine katte elsker at slæbe deres mad ud af skålen og spise fra gulvet. Der gør at jeg jævntligt skal vaske gulvet men er bange for at hvis jeg gør det for tit vil de blive syge.

Da jeg boede i UK kunne man købe gulvask og rens hos dyrlægen der var specielt egnet til hunde og katte hjem. Det har jeg ikke fundet noget af i DK.

Håber nogen kender et mærke der er relativt sikkert at bruge omkring katte smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulvvask - ikke farlige midler
  • #1   8. feb 2013 Jeg bruger en "steamer" til mine gulve, da jeg på den måde helt undgår at skulle bruge kemikalier.

• #3   8. feb 2013 Nu har jeg ikke så meget opbevarings plads og lejligheden er kun 60km så det ville være meget irriterende for mig at få en dampvasker bare til køkkengulvet. De eneste store områder jeg vasker meget er køkkenet og badeværelset.

Jeg ved heller ikke om linolium (vinyl) kan tåle damprengøring.

• #4   8. feb 2013 Felis & Sasha:
    Den udgave, jeg har anskaffet mig kan fint tåle vinyl. Jeg har den udgave fra Black and Decker, som har tre indstillinger alt efter gulvtype. Min lejlighed er på 71,10 m2 primært bestående af parketgulv, fliser og vinyl/linoleum, og jeg har ikke oplevet problemer.

profilbillede
  • #5   8. feb 2013 Jeg har en stor dækkeserviet under madskålerne så den er nem at vaske af. Så måske en dækkeserviet, et stykke voksdug eller lignende ville gøre det nemmere.

Inden jeg fik den brugte jeg også kun opvaskemiddel (neutral) på gulvet i køkkenet.

• #6   8. feb 2013 Genial ting - men er den ikke dyr?

• #7   8. feb 2013 @ Jennie - Ja hvis Neutrals gulvvask er bedre end deres tøjvaskemiddel så må jeg jo prøve det smiley

@Maibritt - Den ser god ud men som sagt synes jeg det er meget når jeg ikke skal bruge den så meget. som sagt kun køkkenet også en gang imellem resten af huset smiley Har vitterligt ingen plads. "kosteskabet" kan ikke engang holde en almindelig kost. det er simpelthen ikke højt nok uden at jeg fjernede de 2 hylder der er i det.
    Men det er en rigtig god ide til andre der søger samme information som mig smiley

• #8   8. feb 2013 Jamen er pladsen, der ikke, så er der den almindelige gulvvask tilbage, hvor man kan købe de der miljøvenlige produkter - f.eks. fra neutral. For et minimere svineriet kunne du også, som Jennie, skriver anvende en skobakke under madskålene (det har jeg også, det samme gør sig gældende for bakken).

Ann N:
    Jo, den koster da lidt. Jeg gav i sin tid ca. 900 kroner for min inkl. 2 ekstra gulvmopper (2 stk. koster 150 kroner)

• #9   8. feb 2013 Jeg er ved at lære dem at spise på klæde da de sviner(så man bare kan smide det i vakse maskinen) smiley men derfor bliver køkken gulvet jo altid beskidt alligevel om det er fra mine hjemmesko, vand, mad, fedt fra stegning. Så ville helst bruge et produkt der var venligt til katte smiley

Jeg vil prøve Neutrla og se om det virker ordentlig smiley Mange tak alle sammen.

• #10   9. feb 2013 er der ikke kommet det der nature vaske/universal rengøringsmiddel? uden parfume parabener ect?? smiley

• #11   9. feb 2013 Jeg bruger bare alm. brun sæbe.
    Alternativt Änglamark universalrengøring

• #12   10. feb 2013 eddike smiley Det tager også den værste lugt hvis man har andre dyr eller en tissebakke der lugter(sidste kan bedre grus også hjælpe på). Har selv ilder og tager lige toppen af deres lugt selvom den ikke tager det hele.

• #13   10. feb 2013 Mange tak smiley Det er godt at hører hvad i andre bruger smiley

• #14   12. feb 2013 Hej Sasha
    Jeg har købt de skønneste katte dækservietter på Zooplus.dk
    du kan finde dem her
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/daekkeserviet
    de fåes fra 12 - 99 kr, det er dejligt let bare at vaske dem af og der kommer aldrig hverken tør eller vådfoder udenfor.
    Jeg købte den med kattebørn 59 kr den er bare skøn og så den på det billed lige nedenunder til 18 kr og det er meget billigere end at skulle købe alt muligt specielt sæbe o.a
    Hilsen Sanne

• #15   12. feb 2013 Hej Sanne smiley

Mange tak min kæreste synes dog at hvis jeg skal have dækserviette skal de være "pæne" smiley (hans beskrivelse ikke min hehe) hvilket betyder neutrale

Jeg har bare haft lidt problemer med at mine katte sprøjter vand ud af deres vandfontæne og da jeg havde en måtte kom der hele tiden vand ind under selvom jeg tørrede af osv. så det hvide gummi under måtten begyndte at rådne og der kom sorte vand pletter på... ikke lækkert så nu er den smidt ud. Nu står den bare på et viskestykke. har taget 3 viskestykker fra kun til den og så skifter jeg det tit eller hvis jeg ser det er vådt. det virker med fontænen i hvert fald smiley

med hensyn til at jeg gerne ville have sæbe så er det fordi jeg også ved at nogle gulvask kan danne dampe som kan skade kattene men jeg ved ikke hvilke der gør det. tænke nogle ander havde lidt erfaring og måske vidste hvilke mærker man skulle holde sig fra smiley

• #16   12. feb 2013 Hej igen Sasha
    IKEA har mange neutrale dækservietter tiil billige penge. Mht. en måtte hvad med at købe en af dem man bruger i f.eks en brusekabine - dem jeg har købt i Jysk er da aldrig rådnet op og selvfølgelig kan man købe dem mange andre steder, men hvis de er beregnet til badet skulle gummiet ikke begynde at rådne.
    Almindelige sæbemærker skal du nok holde dig fra men købe noget der f.eks er allergi venligt eller noget helt uden alle mulige underlige tilsætningsstoffer så som duft
    Hilsen Sanne

• #17   12. feb 2013 Hej igen igen
    så lige dette her ...
    Astma og allergi
    Det er dog værd at lægge mærke til, at miljømærkerne først og fremmest fokuserer på miljøet. Hvis du samtidig vil være 100% sikker på, at dine rengøringsmidler ikke indeholder allergifremkaldende stoffer, er det Astma-Allergi Forbundets mærke, du skal se efter.

Kommentér på:
Gulvvask - ikke farlige midler

Annonce