Gulvvask - ikke farlige midler Gulvvask - ikke farlige midler
Hej
Nu har jeg forsøgt at søge lidt forskelligt på forummet men ikke fundet noget svar.
Er der nogen der kender et vaske midel til gulvet, for eksemple køkkengulvet der er linolium her. Da mine katte elsker at slæbe deres mad ud af skålen og spise fra gulvet. Der gør at jeg jævntligt skal vaske gulvet men er bange for at hvis jeg gør det for tit vil de blive syge.
Da jeg boede i UK kunne man købe gulvask og rens hos dyrlægen der var specielt egnet til hunde og katte hjem. Det har jeg ikke fundet noget af i DK.
Håber nogen kender et mærke der er relativt sikkert at bruge omkring katte
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg ved heller ikke om linolium (vinyl) kan tåle damprengøring.
apr 2008
Den udgave, jeg har anskaffet mig kan fint tåle vinyl. Jeg har den udgave fra Black and Decker, som har tre indstillinger alt efter gulvtype. Min lejlighed er på 71,10 m2 primært bestående af parketgulv, fliser og vinyl/linoleum, og jeg har ikke oplevet problemer.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Inden jeg fik den brugte jeg også kun opvaskemiddel (neutral) på gulvet i køkkenet.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
sep 2012
@Maibritt - Den ser god ud men som sagt synes jeg det er meget når jeg ikke skal bruge den så meget. som sagt kun køkkenet også en gang imellem resten af huset
Men det er en rigtig god ide til andre der søger samme information som mig
apr 2008
Ann N:
Jo, den koster da lidt. Jeg gav i sin tid ca. 900 kroner for min inkl. 2 ekstra gulvmopper (2 stk. koster 150 kroner)
sep 2012
Jeg vil prøve Neutrla og se om det virker ordentlig
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Alternativt Änglamark universalrengøring
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
sep 2012
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Jeg har købt de skønneste katte dækservietter på Zooplus.dk
du kan finde dem her
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/daekkeserviet
de fåes fra 12 - 99 kr, det er dejligt let bare at vaske dem af og der kommer aldrig hverken tør eller vådfoder udenfor.
Jeg købte den med kattebørn 59 kr den er bare skøn og så den på det billed lige nedenunder til 18 kr og det er meget billigere end at skulle købe alt muligt specielt sæbe o.a
Hilsen Sanne
sep 2012
Mange tak min kæreste synes dog at hvis jeg skal have dækserviette skal de være "pæne"
Jeg har bare haft lidt problemer med at mine katte sprøjter vand ud af deres vandfontæne og da jeg havde en måtte kom der hele tiden vand ind under selvom jeg tørrede af osv. så det hvide gummi under måtten begyndte at rådne og der kom sorte vand pletter på... ikke lækkert så nu er den smidt ud. Nu står den bare på et viskestykke. har taget 3 viskestykker fra kun til den og så skifter jeg det tit eller hvis jeg ser det er vådt. det virker med fontænen i hvert fald
med hensyn til at jeg gerne ville have sæbe så er det fordi jeg også ved at nogle gulvask kan danne dampe som kan skade kattene men jeg ved ikke hvilke der gør det. tænke nogle ander havde lidt erfaring og måske vidste hvilke mærker man skulle holde sig fra
sep 2012
IKEA har mange neutrale dækservietter tiil billige penge. Mht. en måtte hvad med at købe en af dem man bruger i f.eks en brusekabine - dem jeg har købt i Jysk er da aldrig rådnet op og selvfølgelig kan man købe dem mange andre steder, men hvis de er beregnet til badet skulle gummiet ikke begynde at rådne.
Almindelige sæbemærker skal du nok holde dig fra men købe noget der f.eks er allergi venligt eller noget helt uden alle mulige underlige tilsætningsstoffer så som duft
Hilsen Sanne
sep 2012
så lige dette her ...
Astma og allergi
Det er dog værd at lægge mærke til, at miljømærkerne først og fremmest fokuserer på miljøet. Hvis du samtidig vil være 100% sikker på, at dine rengøringsmidler ikke indeholder allergifremkaldende stoffer, er det Astma-Allergi Forbundets mærke, du skal se efter.
Gulvvask - ikke farlige midler