{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Kat med ondt i maven {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Vi har en Maine Coon/skovkat på godt og vel 24 uger. Vi hentede ham for ca. en uge siden. Han var lidt tynd, og han gik igang med maden med det samme vi kom hjem med ham. Han spiser stadig en del..
Han har desværre ondt i maven og skider faktisk hele tiden. Det er tyndt, stort og meget ildelugtende.
Hvad kan grunden til dette være? Skal vi tage maden fra ham og fodrer ham et par gange om dagen i stedet? Vi har også en anden kat som selv kan styre sine ''madvaner'' og den har ingen problemer med ondt i maven.

Det største problem er at det sætter sig i pelsen bagi, og sleber det rundt i huset. Hvad kan være en god løsning?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat med ondt i maven
  • #4   9. feb 2013 Du må til dyrlæge, det kan være så mange ting, men killinger spiser meget, og du må endelig ikke ændre på, at foderet står fremme hele tiden.
    Du kan med fordel klippe den pels af hvor der sætter sig lort, det er svært at vaske det ud og det er de samme totter i rumpen der bliver snavsede hver gang.
    Held og lykke.


  • #5   9. feb 2013 hvor mange gange er det i grunden normalt at en kat skider? sorry spørgsmålet ikke har noget med dit at gøre smiley

    med dit spørgsmål ville jeg gætte på at det måske er ændring i kost , hvis det er ændret .. tænker også om det kan være stress?


  • #7   9. feb 2013 min han kat er fra juli sidste år og han skider 4-5 gange om dagen og nogen gange også om natten så det er nogen gange mere en 4-5 gange. er det normalt?

  • #10   9. feb 2013 tror skam foderet er fint smiley han får noget der hedder ''dyrlægens'' til neutraliserede katte..

  • #14   9. feb 2013 Det kan være at det er fodret der giver ham tyndskid, fik i ikke foder med da i købte ham så i ikke skiftede mærke fra den ene dag til den anden??

    Stress ved flytning kan også give tyndskid, men om alle omstændigheder så skal katten til dyrlæge, for det kan meget ved være en tarmsygdom af en slagt især fordi du beskriver katten som tynd da i hentede ham..
    Og det er klart at han har ondt i maven når der er uorden i tarmsystemet og klar at han spiser meget når det løber igennem ham
    Så <b>dyrlæge</b> snarrest..

    Tanja mht til det foder der hedder dyrlægens så er det noget bras, prøv at købe noget mere kvalitets foder, evt noget med mere kød i såsom Applaws eller Orijen..

    Men killinger skider mere end voksne, da min killing var ca 6mdr. da sked hun ca 4-5 gange om dagen nu hvor hun er 9mdr. så er det ca 2 gang om dagen, min gamle på 5år hun holder sig så det er kun 1 gang dagligt..
    De får Royal Canin for det er det eneste den gamle vil spise, kræsenper smiley


  • #15   9. feb 2013 Det kan være foderskift ifbm flytning, det kan være en infektion eller parasitter, så jeg vil anbefale at i får en snak med dyrlægen.

    Du skriver:
    "<i>Det største problem er at det sætter sig i pelsen bagi, og sleber det rundt i huset. Hvad kan være en god løsning?</i>

    Tænk var det min kat ville det største problem være at den ('måske') er syg, ikke at den får det i pelsen smiley



  • #16   9. feb 2013 Nu har jeg bestemt ikke købt det pga navnet smiley for det har absolut intet med dyrlægens foder at gøre.
    Vil mene at han fungere godt på det, eftersom han tager på som han skal og pelsen er som den skal være. De andre slags foder han har prøvet har han skidt ligeså meget når han har fået..


  • #18   10. feb 2013 Felis
    "Jeg har aldrig forstået hvorfor folk vælger at invitere problemer hjem ved at købe en kat der ikke er i orden og det er en kat ikke hvis den er for tynd, for enten er den syg elelr den er ikke passet ordentligt så "basismaterialet" ikke er godt "

    Så du forstår ikke dem, der køber internatkatte som nemt kan mangle en ordenlig basis :)?


  • #20   10. feb 2013 Aaaah så er jeg med smiley

  • #21   13. feb 2013 Som en opdatering ringede jeg til dyrlægen, efter en masse hug fra jer. Hun sagde at jeg skulle i et par dage tage ham af tørfoderet og koge noget poseris og blande det op med torskerogn eller noget andet lyst kød som kylling.
    Tænk engang. Det er sådan et forslag som man kunne håbe på at få fra en helt almindelig katteejer herinde. Det burde ikke være nødvendigt at ringe til dyrlægen hvis nogle af i andre kan komme med sådan en løsning :o)

    Det er overraskende hvordan voksne kan opføre dig overfor andre. Og jeg kommer endda fra heste-verdenen.
    I må have en god dag.


  • #22   13. feb 2013 Jeg syntes det er fint du fik hjælp fra dyrlægen, men jeg syntes faktisk det er urimeligt at du mener det var et råd vi skaulle give dig, først fordi vi ikke er dyrlæger og ikke bør tage ansvar for din kat der evt er syg, hvad hvis vi havde givet et sådan råd og det viste sig at din kat er dødsyg, det ville da ikke være rimeligt vel...
    Og for det andet så skal vi jo faktisk kende til at det kan være en løsning for at give det råd, det var aldrig et råd jeg kunne give da jeg har 2 katte der nægter at røre så meget som et riskorn, så jeg kan ikke vide om man kan give katten det når mine ikke vil spise det vel..

    Ha en god dag..


  • #24   13. feb 2013 Julie, hvis du havde søgt i forum på "dårlig mave" eller "tynd mave" eller "diarre" eller "skånekost".... så havde du nok også kunnet finde sådanne råd. smiley

    Du kan supplere skånekosten med zoolac eller lignende mælkesyrebakterie-produkt.

    God bedring til missemaven. Håber skånekosten hjælper.


  • #26   13. feb 2013 I dit første indlæg skriver du (også):

    "<i>Hvad kan grunden til dette være?</i>"


    Jeg og andre har faktisk skrevet til dig at det kan være infektion, jeg skrev (bla) :

    "<i>Det kan være foderskift ifbm flytning, det kan være en infektion eller parasitter, så jeg vil anbefale at i får en snak med dyrlægen.</i>"

    Eftersom tynd afførring <i>kan</i> være ret alvorligt på killing/ungkat (væskemangel) og da det oftest skyldes en eller anden form for infektion vil det være på linie med kvaksalveri, hvis en herinde giver dig et råd, som det dyrlægen gav.
    Dyrlægen kunne i tlf spørge ind til katten, det er lidt svært et sted som her, især, når du ikke engang gider besvare nogen af de spørgsmål der er stillet.

    Ja det er meget overraskende, hvordan folk opfører sig.....


Kommentér på:
Kat med ondt i maven

Annonce