{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Kat har både ondt og ikke ondt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg er i syv sind med min lille hun-kat som sender ret blandede signaler. For en lille uges tid siden begyndte hun at mjave og krampe sig sammen som om at hun havde mavepine. Hun blev påkørt for 2 år siden, brækkede bækkenet, og det voksede desværre skævt sammen, så hun får dagligt afføringsmiddel så afføringen kan passere bækkenet. Derfor er mavesmerter ikke noget vi normalt ser hos hende, da hun får afføringsmiddel. Hun havde 2 dage senere et uheld indenfor (er normalt udekat uden bakke indenfor), så der var hul igennem tarmene - så langt så godt. Det var lysegult-grønt men ikke sort som vi ellers tidligere har set ved forstoppelse. Mavekramperne kommer og går, som i 0-2 gange om dagen mjaver hun. Nu her til aften hang hendes hale mere end den har gjort de andre dage, og da jeg ville løfte den knurrede hun. De andre dage har man godt kunne løfte halen, men hun har sat sig som om at hun skulle på toilettet? Hun kan sagtens blive løftet uden at knurre... Hun spiser normalt, holder sig ren, kæler gerne, spinder, rengør brormand, sover ikke mere end hun plejer, sitrer ikke.
Så hvad kan det være? Jeg er lidt i tvivl om det er et doktor dyr besøg vi er ude i, men hun virker bare ikke til at have ondt hele tiden.

Håber at der er nogen der ved hvad det kan være/ikke kan være.

Mvh V og Julle


Kommentarer på:  Kat har både ondt og ikke ondt?
  • #1   12. apr 2018 der er ikke nogen tvivl dyrlæge. det kommer du ikke udenom
    for det lyder ikke for godt


  • #2   12. apr 2018 det lyder til at være noget med tarmen. forstoppelse eller noget i den stil
    det kan være med smertefuld. kan ikke lide den farve det har. det er slet ikke normalt


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #3   12. apr 2018 Det er kun en dyrlæge ,som vil kunne fortælle dig hvad der er galt med din kat ,vi andre vil kun være ude i gætteri.
    så syntes du skulle tage mis til dyrlægen, det lyder for mig til at være nødvendigt .
    håber det bedste ,og meget gerne en opdatering senere smiley


  • #6   13. apr 2018 Tak for input, jeg må afsted med hende og få det afklaret.
    Ja, det er efter aftale med dyrelægen at hun får afføringsmiddel, så det sætter jeg ikke spørgsmålstegn ved, alternativet var at aflive hende, og hun har på intet tidspunkt haft det sådan som hun har nu.


  • #7   13. apr 2018 jeg håber at du har fået en tid i dag så at I kan komme godt igennem weekenden uden at hun skal gå og have ondtt

  • #8   13. apr 2018 Netop hjemvendt fra doktor dyr, en mindre forstoppelse som vi forsøger at løsne weekenden over med microlax, movicol og parafin-olie. Ellers er der tid igen på mandag til røntgen og udskylning. Hun har fået smertestillende så kroppen kan slappe lidt af, og der var ingen feber, sår, bid eller skrammer.

  • #9   13. apr 2018 jeg har haft en kat som havde tendens til forstoppelse i en periode.
    fik det gode råd af dyrlægen at bruge actilax, som fåes på apotektet i håndkøb. det skulle gøre at tarmene arbejdere mere selv.
    og så ellers godt med væske- får hun vådfoder?


  • #10   13. apr 2018 Godt hun har været ved dyrlæge, jeg håber hun får det godt igen.

  • #11   13. apr 2018 Kan læse mig frem til at Actilax og Movicol er nogenlunde det samme, og hun får Movicol dagligt i vådfoder for at gøre afføringen lind. Ved simpelthen ikke hvorfor hun pludselig nu er blevet forstoppet, men har diverse mistanker i form af mus, fugle og andet skrammel de katte nu engang spiser smiley
    Er sikker på at hun nok skal klare sig, hun er en fighter og det er moderen her også for hende (koste hvad det vil og på hendes betingelser) smiley


  • #12   13. apr 2018 selvfølgelig skal det nok gå smiley

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #13   17. apr 2018 Er hendes afføring blevet normal igen - både farve, lugt og form?

    De allerbedste hilsener


  • #14   17. apr 2018 Så normal som den kan blive (som er alt imellem lettere tyndt til lind). Hun er ude-kat og derfor ved jeg ikke hvordan den har set ud før forstoppelsen, men kun hvordan den så ud i weekenden og starten her af ugen. Hun får stadig max dosis Movicol, men skal trappes ned nu her. Og der har heldigvis ikke været nogen kramper siden i fredags hvor hun fik den første microlax.

  • #15   17. apr 2018 Er katten nogensinde testet for Giardia og TF?

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   18. apr 2018 Ormekure KAN give mavekramper og underlig afføring, hvis katten har haft mange orm, der dræbes samtidig...
    Men da Du ikke har skrevet om dét, er det nok ikke tilfældet her

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Kat har både ondt og ikke ondt?

Annonce