{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

både ude og inde kat, til en inde kat {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle her som har haft en ude og inde kat, som pludselig skal være en inde kat.

som kan fortælle mig hvordan det gik ?
og hvordan katten reagere?
eller andet info?

står nemlig og er flyttet i lejlighed og min forældre vil godt jeg tager det med, da de også har en hund at kigge efter .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  både ude og inde kat, til en inde kat
  • #1   27. jan 2009 Efter min mening ville det være utrolig synd for katten hvis du tager en udekat og tvinger den til at blive en indekat. Måske kan det gå hvis den er vant til kun at komme ud i snor sammen med jer, det ville betyde at du skal fortsætte med det.
    Men er den vant til at komme ud og ind som det passer den (enten kattelem eller i åbner/lukker døren for den) ville jeg ikke tage den med. Den ved hvor sjovt udelivet er, den ved hvad den går glip af og den vil sikkert højst sandsynligt blive MEGET utilfreds og deprimeret af at blive indekat.
    Jeg ved det fra min den største, som havde smagt udelivet i en uges tid før jeg købte hende. Jeg er dog så heldig at hun er vældig tilfreds med at komme ud på altanen 1 gang om dagen. Hun vil dog aldrig nogen sinde kunne blive 100% indekat, men altid have trængen til at komme ud og få noget frisk luft. At hun ikke brokker sig mere over det er udelukkende fordi hun aldrig nåede at vende sig helt til udelivet.
    Du ville jo også få kuller, hvis du blev spærret inde resten af dit liv, vel vidende at der sker ting udenfor smiley


  • #2   27. jan 2009 jeg har haft hende oppe ved mig i ca 2 dag, på prøve for at se hvordan hun reagere, hun maiver ikke rigtig, hun virker kun lidt bange for de nye lyde. og spiser kun lidt mindre end normalt.

  • #4   27. jan 2009 mine misser har været indekatte nu i ca 6 mdr, fra at være ude/indekatte før, i starten var de da noget utilfredse, og skulle lige vende sig til det, men syntes nu hurtigt de affandt sig med det.
    og det er udelukkende for deres skyld de går inde, der er jægere og hankatte, og vil ikke risikerer killinger. eller de bliver skudt eller taget af en hund.


  • #5   27. jan 2009 Lotte: Kan godt ske at vi ikke tænker ens. Det skal jeg ikke kunne vurdere smiley Ligger der nogen undersøgelse for hvordan en kat tænker? (af ren og skær nysgerrighed).

    Hvis de kan huske hvor de bor, hvem de tilhører, kan huske vaner, lyden på en motor osv..hvorfor skulle de så ikke kunne huske livet som udekat og længes efter det?

    Det kan godt ske de glemmer det, hvem ved. Men min samvittighed ville ikke kunne klare at tage en kat, som har været udekat/indekat i flere år og så pludselig holde den som udelukkende indekat.


  • #6   27. jan 2009 ja jeg vil også meget gerne beholde hende.
    men tænker bare om det er synd, når hun kun er én kat, i havde jo flere katte. ?

    skal man lade vær med at tag katten med ud i snor?


Kommentér på:
både ude og inde kat, til en inde kat

Annonce