{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Steriliseret og hvad så? {{forumTopicSubject}}

Sofus blev fixet i efteråret for at Sofie kunne flytte ind uden risiko for små nullere. Idag er det så Sofie's tur... Hvordan gør jeg smartest når jeg kommer hjem med en udmattet og halvbedøvet missepige?
Da han blev ordnet havde vi kun ham og jeg kunne stå på pinde for ham.
Jeg ved at hun får blød krave på så hun ikke kan slikke såret op, men nu plejer det jo at være sofus der står for at vaske hende...
Vi har ferie hele ugen, hvad så når hverdagen truer? Hun skal have krave på i 10 dage...
Hjææælp ^_^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Steriliseret og hvad så?
  • #1   11. feb 2013 For det første, så er det normalt ikke nødvendigt med den pokkers krave og da slet ikke i 10 dage. Der sker intet ved at de vasker sig normalt omkring såret. Jeg forstår slet ikke at nogle dyrlæger pr automatik sender en sådan krave med hjem.
    Du skal forvente at Sofus hvæser en smule af Sofie, fordi hun nu lugter meget anderledes og fordi hun ikke opfører sig som hun plejer, når hun kommer hjem.
    Det er ikke sikkert der sker noget, men det er fornuftigt at du sørge for at hun ikke bliver angrebet og ellers lade tingene gå sin gang.
    Det er MEGET vigtigt at hun holdes varm indtil alt narkosen er ude af kroppen. Hvis hun ikke spiser og drikker lige med det samme, så er det ikke nogen katastrofe, men sæt noget dåsemad og vand i hendes nærhed, i hvert fald det første døgn. Prøv at holde hende i ro, men der sker ikke alverden ved at hun forsøger at gå lidt rundt.
    Husk at hun SKAL have smertestillende, det er der desværre nogen dyrlæger der "glemmer".


  • #2   11. feb 2013 Med sofus fik vi smertestillende til 3 dage, så det forventer jeg også denne gang.
    Vi har gjort klar til at kunne "flytte" ned i den anden ende af huset og lukke sofus ude, så han ikke stresser hende, hvis det bliver nødvendigt. Sofus er en guldfisk/labrador, så mad kan ikke stå frit fremme, har forberedt "madpakker" vvi kan give hende.
    Sofus var skæv i 1-1,5 døgn før han var sig selv igen, så har forberedt os på at sove i "hendes" ende af huset natten over (med Sofus lukket ude) pga at de plejer at lege vildt om natten og er bange for at han ikke kan beherske sig...


  • #3   11. feb 2013 Hold dem hver for sig indtil hun er helt frisk - og sørg for god varme. Druesukkervand kan få dem hurtigere på benene igen. Sørg for at have noget godt vådmad i huset - maden får også narkosen til hurtigere at brænde ud.

    Krave har fanden skabt - men klog af skade har alle mine hunne bodystocking på lavet af microfiber - så ud at købe så du ikke står midt om natten med et problem

    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking - elestik i halskanten er vigtig så de ikke piller den af


  • #4   11. feb 2013 Lis

    Hold fast det er smart med de knæstrømper !!!


  • #5   11. feb 2013 Har nogle dejlige varme sokker, som er for store til mig, må lige se om jeg kan lave sådan en bs til hende...
    Blev også lidt trist da jeg hørte at hun skulle have krave på, heldigvis er den da blød.
    Sofus ville meget gerne spise det var bare svært for ham at afstandsbedømme så han knaldede hovedet i gulvet mange gange;-) Jeg bar ham rundt i ca et døgn. Hver gang han forsøgte at bevæge sig rundt tog vi en omgang ml kattebakke, vand skål og mad. For hver gang han drak og spiste så jeg bedring i energiniveau og stille og roligt fik han mere og mere styr på bagpartiet.
    Håber at det går lidt hurtigere med hende, for det var sku hårdt og denne gang er min datter hjemme :-\


  • #6   11. feb 2013 Almindelige sokker er ikke fleksible nok. Har prøvet alt der er værd at prøve, tro mig det eneste der dur er microfiber. Du får to par for omkring 20 kr - kraven koster så vidt jeg husker det dobbelte

  • #7   11. feb 2013 Da jeg fik min pige steriliseret i december fik jeg et par råd. Nogle katte får ædeflip efter narkosen, da de jo også har fastet og man skal derfor give små portioner ad gangen og holde øje med at det ikke kommer i den gale hals.
    Bodystocking er en god idé, det var ikke nødvendigt til min pige, men min anden kat pillede stingene op efter ca et døgn, og skulle i narkose igen smiley
    Det med smertestillende er der delte meninger om. Jeg mener også det kommer an på hvilken måde katten bliver steriliseret på. Min pige fik kun fjernet æggestokkene og jeg fik ingen smertestillende med til hende, og det var heller ikke nødvendigt. Jeg fik en snak med min dyrlæge om det, og han forklarede at kattens nyre ikke har det for godt med smertestillende og derfor valgte han ikke at give det med. Det var som sagt heller ikke nødvendigt da der også er smertestillende i narkosen. Men er det hele livmoderen der skal fjernes vil jeg mene at der skal smertestillende med til et par dage.
    Spørg din dyrlæge til råds smiley


  • #8   11. feb 2013 Vidste ikke at man skal betale for kraven, troede at det "var med i prisen"? Siger jeg så bare at den ønsker jeg ikke eller?
    Skal i netto før jeg henter hende, er det bare knæstrømper i sådan en lille æske? Nogen bestemt str?


  • #9   11. feb 2013 Og tak for svarene, jeg læser dem alle og suger til mig selvom jeg glemmer at kommentere på dem;-)

  • #10   11. feb 2013 Smertestillende er et must -. og flere og flere dyrlæger går ind for det. Der er ikke smertestillende i narkosen, smertestillende gives normalt som injection i forbindelse med indgrebet -. den virker til næste morgen. Min oplevelse er at der derefter kun behøves at give smertestillende piller eller flydende Metacam i to dage - får altid med til fire dage. Normalt smertestiller jeg med piller: Onsior

    Det er klart jo større snit dyrlægen laver jo mere ondt gør det.

    Der er katte der er på smertestillende hver dag år ud og år ind uden at de skvatter om a nyresvigt.


  • #11   11. feb 2013 De har microfiberknæstrømper i Netto - også i Fakta og deres syntes jeg faktisk er bedre pasformsmæssigt.

    Er din hunkat stor skal du måske købe microfiber leggings.

    Og en rigtig god ide er det at lave den klar og give hende den på på klinikken hvor hun stadig er lidt omtåget


  • #12   11. feb 2013 Der er langt til nærmeste fakta, så snupper de største jeg kan finde i netto;-)
    hvis hun er ligesom sofus er hun stadig skæv når hun kommer hjem, kan ikke nå at gøre klar inden, så håber at det går;-)
    Hvorfor er det nødvendigt med snor i halsen?


  • #13   11. feb 2013 Ikke snor - brug elastik. Gør du ikke det kommer de ud af den - det har jeg oplevet flere gange. Ret stramt uden at kvæle katten naturligvis.

    Lav benhullerne som på tegningen - og sørg for de ikke strammer eller er for store - det er nemt at klippe lidt ekstra når den er på


  • #14   11. feb 2013 Jeg fik også flydende Metacam med hjem til 2 dage til den sidste dreng jeg fik neutraliseret... og jeg synes bestemt det er et must med smertestillende... det får vi andre jo også, når vi bliver skåret i.

  • #15   11. feb 2013 Nu er hun hjemme og ligger på mig og får varmen, det var en kold tur hjem(Ingen bil). Jeg nænner ikke at rode med strømper lige nu da hun bare slapper af lige nu-ovenpå mig. Hun plejer at være lidt sky og ikke så interesseret i at kæle, så prøver på ikke at forstyrre hende for meget;-) Jeg har set 2-3 sting i den ene side og mærket "noget" i den anden side, så mon ikke de bare har taget æggestokkene?

  • #16   11. feb 2013 Strømpen var for lille, fandt heldigvis en gammel bluse med gode ærmer, så nu er hun moderigtig i bodystocking:-D
    Hun blev helt rolig da jeg tog kraven af, det lille pus og fandt sig i at blive møvet ned i en bs.
    Nu putter vi under dynen, vi bor nemlig ret koldt og hun elsker varme (ligger gerne helt op ad radiatoren og bliver brændt af) smiley


    profilbillede
  • #17   11. feb 2013 Her er et af bodyen smiley
    Tak for godt råd, Lis, det havde jeg aldrig fundet på selv!


    profilbillede
  • #18   12. feb 2013 Hun har fået fjernet det hele gennem et lille hul i den ene side. Imorges valgte hun at hun ville ud til sofus, så det kom hun;-) Nu har vi ham i den anden ende af huset i lidt tid så hun kan slappe lidt af.;-)

  • #19   13. feb 2013 Skal jeg lade dem være sammen om natten og når vi ikke er hjemme? Han forstår godt når hun ikke gider mere, men vil meget gerne vaske hendes ører og det duer jo ikke når hun er blevet tatoveret...? Jeg synes jo også at det er syd at skille dem ad når de tydeligvis savner hinanden når de ikke er sammen, men vil jo ikke risikere noget...

  • #20   13. feb 2013 Mine fik bare lov at gå sammen, der var overhovedet ingen problemer, ud over at Misse var lidt hys fordi de lugtede forkert...
    Men Bøllemis nussede og vaskede som vanligt, uden det gav problemer smiley


  • #21   13. feb 2013 Sofus er ligeglad med lugten eller også lugter hun som hun plejer smiley ellers er han for ubegavet til at opdage det;-)
    Sofie er så småt ved at være sig selv igen, bortset fra at hun ikke har lyst til at lege så vildt og så meget som de plejer og det driver sofus til vanvid (han fløjter rundt og prøver at lokke hende med)
    Tror du ikke jeg behøver at være bekymret for tatoerne? Han har en øre fetisch. Han ELSKER at vaske hendes ører, længe og grundigt smiley


  • #22   14. feb 2013 Det har ikke givet problemer her smiley
    Deres tatoos er fine og tydelige...
    Eneste "problem" bliver nok at Sofus bliver grøn i munden smiley


  • #23   14. feb 2013 Ok, så kan jeg slappe mere af, dejligt. Hvis han bliver grønne i munden ryger han til dyrlægen! Hun er tatoveret med sort;-) hehe

  • #24   15. feb 2013 Haha ja okay smiley

    Det var kun min første der blev tatoveret med sort, alle de andre jeg har fået fixet er blevet tatoveret med grønt..


Kommentér på:
Steriliseret og hvad så?

Annonce