{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Katten kan ikke holde klørerne for sig selv! {{forumTopicSubject}}

Hej - Jeg har et problem... Min main coon, kan simpelthen ikke holder snitterne for sig selv, og jeg er ved at blive sindsyg. Hun splitter vores papkasser af, sætter klørerne i sofa, stole og vores spisebord. Hun har et stort kradsetræ, som hun lystigt bruger, men hun benytter sig også lige så meget af vores møbler. Jeg har forsøgt med "Gå væk kat" men efter et par dage, der var effekten forsvundet og hun var ligeglad med lugten smiley

Nogle der har nogle gode idéer til sådan en kat? Er ved at være træt af at vi er NØDT til at slukke lukke dørene ind til stue og soveværelse, for at være sikker på at hun ikke ødelægger noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten kan ikke holde klørerne for sig selv!
  • #1   14. feb 2013 Det skal være noget der ikke lugter af citrus, for det er nogle katte åbenbart immune overfor, og lige præcis sådan en kat har jeg smiley

• #2   14. feb 2013 Jeg har haft success med Feliway for samme prolem, sprøjtede det på de møbler og ting hun ikke skulle sætte kløerne i... Og så lagde jeg en smule catnip på kradsetræet..
    Dette gjorde jeg et par gange om ugen i et par måneder... Idag sætter hun ikke kløerne i andet end kradsetræet og vores dyner ^.^

• #5   14. feb 2013 Har kun den ene, hun er ikke særlig glad for andre katte, så det ville være synd at anskaffe en mere, så længe jeg har hende. Hun har været ude kort tid, men det er der ikke mulighed for her. Desuden var det i en lukket have, hvor hun følte sig tryg, og det tror jeg ikke jeg får igen. Umiddelbart vil jeg sige nej, synes ikke der er noget der burde stresse hende op smiley Hvad lugter det der Feliway af?

• #6   14. feb 2013 Feliway lugter ikke af noget du kan lugte, men det en kunstig replica at kattens egen hormoner, dem de udskiller for at føle sig trygge og godt tilpas..

• #7   14. feb 2013 Jeg har altid haft kat, og samtlige har lært at man ikke sætter klørerne i møblerne, men hende her... Hun fatter det simpelthen ikke

• #10   14. feb 2013 Gaia&Momo<3: Hun gjorde det også flere år inden hun kom ud, så det er ikke det der er problemet. Det er hverken blevet dårligere eller bedre smiley

• #12   14. feb 2013 Hvilken slags legetøj har hun?
    Det kan måske være hun hellere vil sætte kløerne i et lammeskind eller en kanin pels?

• #13   14. feb 2013 Altså hun befandt sig kun i en lukket have, der var meget meget lille. Men hun følte sig tryg der. Men hvis døren står åben, så løber hun bestemt ikke ud. Hun står højest og kigger, så hun er ikke sådan voldsomt interesseret i det der udeliv.

• #14   14. feb 2013 Hun har haft nogle mus med lyd, men det er ikke noget hun gider.

• #16   14. feb 2013 Hun ville skide en grøn snemand hvis hun kom ud. Vi bor få 100 meter fra gågaden, så der er masser af mennesker, bil og larm. Og hun er en meget tilbageholdende overfor nye ting, larm osv. Hun kommer heller ikke frem når der kommer folk på besøg. Hun er ikke glad for andre katte, og gider dem ikke, holder sig væk og hvæser af dem, så synes det ville være synd at anskaffe en kat mere.

• #18   14. feb 2013 Som Susan siger, kunne sele måske være en ide..
    Og noget mere forskellige legetøj, Maine Coons gider sjældent det standard du kan købe alle steder, det er simpelthen for småt og kedeligt og har tendens til at gå let i stykker...
    Pels stykker, filt bolde, en hjemmelavet fjerpind der kan holde(og skiftes fjer på), er mere i deres boldgade..

• #19   14. feb 2013 Gaia&Momo<3: Jeg har haft flere katte med hende (Duchess) er hun vokset op med, men de har aldrig kunne lide hinanden. Har også haft killinger gående sammen med hende, men hun gider ikke være i nærheden af dem og gemmer sig.

• #22   14. feb 2013 Har haft hende i snart 5 år, og inden da har hun boet hele sit liv på 3. sal i en lejlighed. Der har hun boet sammen med Duchess. Men der udover, så aner jeg ikke rigtig noget om hendes fortid. Tidligere ejer skulle af med hende, fordi de skulle have børn, og de var bange for at katten ville ligge sig i barnesengen/barnevognen ovenpå barnet, og det turde de ikke. Så jeg fik dem

• #25   14. feb 2013 Mine to er helt elektriske med regnbue mus fra maxizoo (4 stk 10kr i webshoppen) resten af legetøjet gider de kun kort, regnbue musene er sikre hit hver gang;-)
    drillepinde med fjer er også godt, ting der har en svag klokkelyd kan også lokke tigeren frem;-)
    Når Sofie ikke gider at lege bliver sofus også "irriterende" og så hjælper det med legetøj.
    Prøv, det er jo temmelig simpelt hvis det bare er kedsomhed;-)

• #27   14. feb 2013 Susan-Fruen på Godset og filtreret tavlesnob: Hun ved godt hun ikke må, så hun gør det kun når hun er alene hjemme smiley

• #29   14. feb 2013 Som regel kun en 3-4 timer. Én dag om ugen omkring 8 timer, men det er jo heller ikke alverden.

• #31   14. feb 2013 Hvis hun bliver "fyldt op på leg og opmærksomhed" når du er hjemme, kan det mindste hendes behov for at kratte når du er væk...

• #33   14. feb 2013 * Felis *: Hvorfor er det en kedelig statstik? Jeg har tager hittekillinger til mig, tilløber katte, mishandlede katte osv. Hvor det aldrig nogensinde har været meningen at jeg selv skulle beholde dem. Men derfor er der vel intet galt i at oprette dem her inde, i den tid de skulle komme på rette fode igen? smiley

• #34   14. feb 2013 Hun keeeeder sig... hun skal underholdes og leges med... hun skal udfordres og bruge sin hjerne!!!

Hun er ikke en kat der vil nøjes med kæl og klap!

Og nu skal du virkelig på hårdt arbejde, for at få den tillærte adfærd fra hende igen... og skaf hende noget udfordrende legetøj til når hun skal være alene.
    Men det kræver en masse tålmodighed...

Giv hende da en papkasse hun kan lege med ... lav nogle huller i som passer til hendes pote... og smid godbidder i den... ødelægger hun den... ja så laver du bare en ny...

Jeg har også et stort kradse træ.... men jeg har aldrig set mine katte bruge det til andet end at sove på... de kratter lidt i gulvtæppet lige inden de hilser på hinanden eller når de vil vise mig at nu er de klar til en ordenlig nusse tur... De rør aldrig mine møbler med deres klør.
    De er selvfølgelig også ude/inde katte... så de får deres klør ordnet udenfor...men de skal stadig stimuleres indenfor;)

• #35   15. feb 2013 TS:
    Jeg har det samme "problem", men jeg gider ikke at gøre det til et egentligt belastende problem, for det er så TYDELIGT hvorfor de kradser.
    Når Freddie kradser i dørkarmen er det udelukkende for at få mig op at stå og så kunne det jo være at jeg gad og kaste mus...;)
    Når jeg er faldet i søvn på sofaen går Elvis "armgang" under den, så den er godt flosset. Det stopper han med når jeg rækker en arm ud - og aer ham under hagen......
    Så mine gør det for at styre mig - altså fordi de vil aktiveres og fordi at de ikke lige kan få gang i "makkeren", så bliver jeg næste offer.

Konklusion:
    Se mig, leg med mig, jeg keeder mig:)

• #36   15. feb 2013 Jeg havde problemet herhjemme da mine var små (mindre).. Jeg opgav lidt for jeg synes ikke jeg ville lave for mange "forbudt" skilte til indekatte.. Da det gik ud over min kærestes DYRE højtalere blev det enten "ham eller katten" jeg fik som ultimatum.. Vi har fundet et kompromis herhjemme.. Vi har hængt tykt stof/tæpper op på de ting de oftest ville kradse i og så ødelægger de ikke vores ting.. Så kan vi tage dem af og tingene er pæne når vi får gæster på besøg xD
    Vores er knap 1 år nu og faktisk stort set stoppet..

• #37   15. feb 2013 Jeg har valgt at have katte, og de er indekatte, med have, så jeg er tilhænger af genbrug smiley så behøver jeg ikke græde over spildt mælk.
    Mine spisestuestole var engang polstrede, Birk har sørget for de ikke er det længere, nu er sædet malet og med hynde, de kan jo skiftes smiley
    Min nye seng vil jeg gerne passe på, så voksdug klippet over på langs, er hængt om selve madrassen og ind under toppen, det er ikke så sjovt at kradse i,og ja så rodet ser min seng ud en halv time efter den er redt om morgenen, nogle gange ligger både dyne og tæppe på gulvet smiley

profilbillede
  • #38   15. feb 2013 Hvor godt, Jette!

• #39   15. feb 2013 Herhjemme begynder kattene at hvæse klør andre steder end hvor de skal når deres klør er for lange..

De er indekatte, så de kan ikke altid selv nå at slibe dem ordenligned, så må jeg klippe dem og så holder de sig til de steder de skal

Kommentér på:
Katten kan ikke holde klørerne for sig selv!

Annonce