{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.461 visninger | Oprettet:

Slankefoder {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg er nød til at have nogle kloge kattemenneskers mening..

Jeg har en 5 årige norsk skovkat.
Hun er her i jan blevet steraliseret..

Dyrlægen anbefalte hende at tabe sig..
Købte Royal Canin til steraliseret katte. I den tro at det vil gøre at hun ikke tager på.
Hun vejer 5,5 kg.

Problemet nu er. Jeg måler foder af hver morgen til 4,5 kg.
Det får hun fordelt over tre gange om dagen.
Til at starte med gik det fint, men nu æder hun og kan nemt en dagsration på en halv dag.. Og det virker til at hun tager på.

Så er mine spørgsmål..

Hvad ville du anbefale af foder til en buttet dame..
Spec slanke/diætmad eller noget helt trejde..

Hvordan skal jeg gribe det an..

Alle gode råd modtages med kyshånd

Venligst Vickie


Kommentarer på:  Slankefoder
  • #3   24. feb 2013 Så hoppede du lige ud i det smiley der er andre end dig som har fået en tyk kat af slankefoder og faste måltider smiley
    Du skal have foder stående altid og så hver dag give godt med vådfoder, altså råt eller dåsemad, og du kunne også starte med at blande det slankefoder med noget uden korn.
    Vådfoder fylder godt i maven, så hun føler hun bliver mæt, du kan købe LUX i Aldi det er ikke dyrt.
    Når du fodre på faste tider an du få en kat som er bange for ikke at få nok, så hun skynder sig at spise alt hun kan, slankefodret får hende til at føle sult, der er ikke megen næring i og der er meget kornfyld i, som kan gøre hende fed, fordi hun ikke kan udnytte den næring der er i korn.
    Min store bamse har tabt ca 400 g siden jul, og han har fri tørt og får vådt morgen og aften.


  • #4   24. feb 2013 Tak for svar...

    Altså kan jeg læse mange steder at det er Lux jeg skal have fat i.. Hvor meget giver man af det dagligt..

    Hvilket mærke af tørfoder er anbefaleses værdigt


  • #6   24. feb 2013 Jeg har tænkt mig at starte på Applaws og Porta 21 kornfrit her til den første, de har fået noget Orien i denne månede, der er et godt udvalg på zoopluds også af andre vådfoder typer og prisklasser, og LUX også fint, jeg købte en del i denne månede, Bozita med kanin køber jeg så ikke igen smiley

  • #7   24. feb 2013 Tusind tak for svar..

    Så må vi igang med en kostændring smiley


  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   25. feb 2013 Jeg har haft præcis samme "problem" med RC. Min kat synes vidst det smager for godt smiley Fodrer nu med Acana iblandet det sidste RC. RCen spiser hun med det samme, men Acana kan hun godt gå og småspise af. Det virker næsten som om, hun nogen gange kigger i madskålen, og hvis der er RC i spiser hun med det samme, men hvis der kun er Acana tilbage, ja så er hun ikke sulten alligevel. Så måske der er noget i RC som nogen katte nærmest finder uimodståeligt smiley

  • #12   25. feb 2013 Jeg kan kun tilslutte mig de andre. Mine katte har også igennem flere år kun levet af tørfoder og kun lidt vådfoder, et par gange om måneden. Da de sidste år var ved dyrlægen til det årlige tjek fik jeg at vide de var tykke og det var bedst at veje foder af og give light.

    Vidste ikke bedre, så lyttede desværre til det. Men to måneder efter stod jeg med en kat der næsten brækkede sig dagligt fordi han foråd sig.

    Søgte heldigvis råd herinde, og begyndte straks med fri adgang til tørfoder og vådfoder 2-3 gange dagligt. Resultatet er ikke udeblevet. Hankatten har nu trekvart år efter tabt et kg og foræder sig heller ikke mere.

    Mine får sanabelle grain free som jeg så blander med lidt forskelligt andet tørfoder, det varierer lidt hvad jeg køber der.

    Jeg har kun det luksus problem at hankatten nu er blevet mere selektiv med vådfoder.

    Men her er olivers og miamor et hit, har ofte bestilt over zooplus.dk de har mange gode mærker som falder i god jord her, så kan jeg variere det passer kattene godt. smiley


  • #13   25. feb 2013 Conni hvor er det dejligt at høre smiley jeg er jo kun lige startet i eftre året, og det er først nu der rigtig sker noget, men ved jo også det ikke må gå for stærkt.

  • #14   25. feb 2013 Jette L og de 3 drenge
    Jeg er også rigitg glad for han har tabt sig, og han er samtidig blevet mere energisk igen som han tidligere var..
    Kan dog godt irritere mig at jeg så længe lyttede til dyrlægerne.. Men heldigvis er man blevet klogere..

    Nu mangler jeg kun at finde det helt rigtige vådfoder, som hankatten finder interesse i, mere end de første to gange han smager det.. smiley


Kommentér på:
Slankefoder

Annonce