{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Slankefoder {{forumTopicSubject}}

Hej! Er der nogen herinde, der kan anbefale en god slankekost til en neutraliseret hankat på 7? Han får på nuværende tidspunkt Virbac weight loss and diabetes, men efter en 6 måneders tid har han slet ikke tabt sig. Han er en indekat, og han vejer lige omkring 6 kilo.
Jeg synes desuden at hans nuværende mad krummer rigtig meget, og han nyser og fnyser vildt meget af det. Der ligger rigtig meget pulver i hans skål hele tiden smiley han har før fået allergikosten også fra Virbac, og den trivedes han rigtig fint på, dog hvor vægten var stabil. Dyrlægen mente dog det er vigtigere at han taber sig, hvilket er grunden til at vi skiftede til diætmaden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankefoder
  • #1   1. apr 2021 Giv ham noget ordentligt foder med kød i. Gør det gerne lidt besværligt, så han selv skal fiske det ud af diverse aktivitetsdimser.

    Og kan han lide vådfoder, så tilbyd ham det lige så mange gange om dagen, som han ønsker det.

    Slankekost gør sjældent noget godt for en kat. Vådfoder derimod indeholder op til 80% vand, så kan han spise sig mæt i dette i stedet for tørfoder, er der gode chancer for at tabe sig.


  • #2   1. apr 2021 Der er ofte for meget korn i tørfoder. Korn feder.
    Brug hellere udelukkende vådfoder uden korn, salt og sukker.


  • #3   1. apr 2021 Men har katte ikke behov for tørfoder, for deres tænders skyld?
    Han har før fået real nature tørfoder, hvilket er helt kornfrit og med rigtig meget kød, men det nyste og fnyste han også af.
    Jeg har bare altid fået at vide, at katte skal have tørkost for at hjælpe med at rense deres tænder smiley


  • #4   1. apr 2021 Og så får han også sin mad i sådan en tornado lignende ting og i en foder bold - aldrig bare i en skål smiley

  • #5   1. apr 2021 Katte har ikke nødvendigvis brug for tørfoder.

    Man kan godt barfe sin kat, men det er lidt mere tidskrævende smiley


  • #6   1. apr 2021 giv ham 1 pose vådfoder 3 gange om dagen, sådan at han er mæt

    tørfoder i foderlegetøj, sådan at han skal arbejde for det

    når det er sagt, så vil jeg lige spørger om at virkelig er tyk eller det er fordi han vejer 6 kg
    for jeg har en stor huskatdreng som vejer 7,5 kg og det første dyrlægen sagde var at han skulle på slankekur men da hun så havde kigget på ham rigtigt, ja så er katten jo ikke for tyk. Han er bare en stor huskat
    mange dyrlæger hænger deres hat i hvad katten endelig vejer fremfor at se på katten først

    har selv mistet en kat på slankekost så jeg bruger altid det med at foder mere med vådfoder end tørkost.
    der findes jo en del vådfoder som faktisk er fuldfoder til katten. Her kan nævnes Boxita
    motion er også en måde at skrue forbrændningen op på. hvis man kan få katten til at rører sig 20-30 min hver dag så vil den også tabe sig


  • #7   2. apr 2021 Altså, han er lidt buttet, men ikke super overvægtig - mener at dyrlægen sagde, hun ville have ham ned til omkring 5-5,5 kg, men synes bare ikke vægten bevæger sig overhovedet.
    Han er desuden heller ikke super glad for vådfoder, men det er en forsøg værd at prøve. Lige nu får han 50 gram tørfoder fra Virbac, men han er stadig konstant sulten.
    Hvilket slags våd- og tørfoder kan i så anbefale? Så jeg kan købe noget hjem til ham, så vi kan prøve det af smiley


  • #8   2. apr 2021

    profilbillede
  • #9   2. apr 2021 Og så ser hans madskål sådan her ud efter en dags mad smiley synes det krummer alt for meget

    profilbillede
  • #10   2. apr 2021 Han ser altså overhovedet ikke tyk ud
    Han er en flot slank kat

    Men kan godt se at det foder ligner mere pulver end kattemad


  • #11   2. apr 2021 Tænk at hanluder som en der sikkert kan lide noget som cosmo natur
    Eller noget i den stil.


  • #12   3. apr 2021 Han er overhovedet ikke tyk.

  • #13   11. apr 2021 Tørfoder er rigtig godt til tænderne jo - så bliv endelig ved med at give tørfoder i stedet for vådfoder.

    Mht. kornfrit vs. ikke-kornfrit, så er der gang i nogle studier af sammenhængen mellem fodring med kornfrit foder og udvikling af dilateret cardiomyopati (forstørret hjerte), og indtil videre af det jeg har læst, så er der fundet en sammenhæng.

    Mht. det med at han skal tabe sig, så kan han også godt tabe sig på andet end Weight 1 - du skal bare være forberedt på, at han så får mindre mad end han gør i forvejen, da der er flere kcal i andet foder end Weight 1.

    Hvis du giver 50 g om dagen af Weight 1 (Weight Loss & Diabetes), så fodrer du ifølge deres fodertabeller efter høj restriktion ved overvægt uden associeret diabetes, at han vejer 6 kg.

    Så hvis du kan acceptere at han skal have tildelt endnu mindre mad end han allerede får nu, så tænker jeg godt du kan snakke med dyrlægen om at komme over på allergy igen hvis han ikke trives på weight 1, for han skal selvfølgelig ikke gå og have det træls med at nyse osv. ved foderskifte - og så få udregnet en foderplan af dyrlægen/veterinærsygeplejersken på allergifoderet, så du ved at du giver den korrekte mængde, så han hverken får for lidt eller for meget.


  • #14   12. apr 2021 Tørfoder gavner ikke en pind. Hvordan erdine tænder, når du har fået kiks?

    Brusk og rå knogler gavner tænderne. Alt andet har ingen effekt.


  • #15   14. apr 2021 Susanne, tørfoder hjælper med at reducere dannelsen af plak, da det mekanisk bearbejdes når katten tygger tørfoderet - desuden kan du ikke sammenligne en kiks og tørfoder (jeg har da ganske vidst ikke spist det, men tørfoder er noget mere hårdt end en kiks), og du kan netop også få dental foder der er større stykker, hårdere og indeholder noget til tænderne til reduktion af plak - og er spørgsmålet om hun skal gå med vådfoder frem for tørfoder ift. til tænderne, er der da ingen tvivl om at vådfoder absolut ingen gavn har for tænderne ift. tørfoder.
    Selvfølgelig skal tørfoderet være af en vis størrelse for at det gavner, og der er nogle studier der foreslår at der er en sammenhæng mellem mindskelse af plakdannelse og tørfoderets størrelse, form og om det er coatet med noget der hæmmer plakdannelse - sidstenævnte findes mig bekendt kun ved foder der er lavet som "tandfoder", men det er muligt at finde tørfoder der er af en passende størrelse så katten skal tygge sit foder - min erfaring er f.eks. at RC er større stykker end Hills smiley


  • #16   14. apr 2021 Hvis du kigger på kattens tænder er der ikke tygge flader, desuden sidder plak ved tandkødet og er når tørfoderet jo ikke ned.

    Det gør kød, da det er blødere smiley


  • #17   16. apr 2021 Mine sluger nu deres tørfoder. Og jo tørfoder er noget fanden har skabt for os dovne menneskers skyld og ikke for kattenes. Det er skyld i så meget dårligdom.

  • #18   16. apr 2021 mine er også ret gode til at sluge tørkosten
    mens de tygger fint på deres vådfoder
    faktisk lever mine mere af vådfoder end af tørkost. sjovt nok kan jeg se at der er flere som har tabt sig fint - uden at det er et problem.
    så jeg forsætter med at give dem vådfoder5 gange om dagen - alt efter hvor mange som tigger
    jo de har stadig tørfoder stående 24/7 men de spiser ikke ret meget


Kommentér på:
Slankefoder

Annonce