{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.214 visninger | Oprettet:

min kat skal have killinger.. yaay {{forumTopicSubject}}

hej alle derude..
jeg render rundt og tripper... min futte skal have killinger.. idag er hun mere inaktiv end hun plejer.. de sidste 14 dage har jeg gået og sagt.. nu sker det.. det er idag.. griner jeg er så spændt. sidste år fik hun sit første kul killinger, men de døde alle, tror at min hankat satte fødslen igang omkring uge 6, da han prøvede at hoppe på hende.. :(, min mand og jeg prøvede at holde dem i live ved at give dem flaske og varme, da futte ikke ville kendes ved dem, men efter en uge døde den sidste. smiley

Så nu er jeg bare så spændt og nervøs. Det vil være hendes sidste kul uanset udfaldet.. og jeg håber så inderligt at der kommer nogle sunde killinger.

Jeg tror jeg har læst alt der er at læse om tegn på at katte skal føde.. griner. Jeg tror at jeg er ved at blive skør...

knus fra den tossede katte mor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat skal have killinger.. yaay
  • #3   25. feb 2013 Held og lykke med Fødslen Nille smiley Håber alt går godt med futte og killingerne!

  • #4   25. feb 2013 smiler en smule over den skjute tone i dit svar.

    Nu er jeg jo ikke en forvirret teenager med trang til at beskytte og opmærksomhed.

    Tror nu ikke min kat lider, tværtimod, og man lære jo af sin fejl, så hankatten er i "pleje" indtil der er ro igen.

    Undre mig lidt over .. citat:Jamen tillykke med at du har fået opfyldt dit ønske, for det er vel næppe katten der har fortalt dig at den absolut må have killinger

    Hvor mange katte har du mødt, der kan fortælle de ønsker at få killinger?

    Og hvad angår plads og fremtid for killingerne.. så har jeg ikke tænkt mig at sælge dem, og med en gård er der mere end riglig plads til dem..

    og av .. sikke en masse charme du kan rulle ud til et nyt medlem.



  • #6   25. feb 2013 Velkommen til...

    Jeg håber det kommer til at gå godt med Futte og hendes killinger... Skønt at du vil beholde dem alle sammen selv... Jeg valgte at gøre det samme for snart to år siden... Jeg kunne slet ikke skille mig af med dem da de var gamle nok... hi hi

    knus


  • #7   25. feb 2013 tak Sasha og Rikke. smiley

    Susan.. jeg respektere din mening og din trang til at hjælpe og oplyse.
    Har læst din tråd.

    Jeg mener nu ikke jeg er egoistisk.. og ærlig talt, med din tråd om gode maner og hvad trigger andre.. burde nu vide bedre end at pege finger og ytre din mening om, hvorvidt andre er egoistiske, men igen, du har ret til din mening lige såvel som jeg har ret til min.

    Jeg meldte mig ikke ind i dette forum, for at Fruen på Godset kunne pege finger af mig og fortælle mig jeg er egoistisk, men for at møde andre og dele glæder med.

    Hav en forsat god dag.


  • #9   25. feb 2013 vidste ikke det var en kamp.. smiler

    men held og lykke..

    kan kun sige.. at dette ikke var et forum for mig...

    så hvis det var en kamp.. kan du jo sætte en fjer mere i hatten smiley


  • #11   25. feb 2013 alt hvad jeg gjorde var at ville dele en begejstning.. som du hurtigt fjernede.. for at højne dine egne meninger.. tillykke.

    Ingen grund til at fortsætte.


  • #12   25. feb 2013 Suk.

  • #13   25. feb 2013 At hun for killinger er vel ikke værre end en avler der for killinger.. Ja ja racekatte er lettere at finde nyt hjem til, men tænker bare at en avlers katte vel heller ikke kan sige den har lyst til killinger? Så det er vel også for avlers skyld og ikke katten.. Og i de tråde er der jo aldrig noget galt med at de skal have killinger..

  • #14   25. feb 2013 Killinger er dejlige og kan blive dejlige katte sørger man for art få dem neutraliseret unge, og det er inden de er ½ år. Der er alt for mange katte derude - så har er man killingeskruk må man tage den udgift på egen kappe.
    Fertile søskende kan hurtigt blive til et mareridt.

    Held og lykke med de kommende killinger


  • #16   25. feb 2013 Maria,

    Det er korrekt at det er en form for egoisme at opdrætte - heldigvis er langt de fleste også realistiske.

    Jeg gør det ikke for at producere killinger jeg kan sælge, jeg gør det i håb at få afkom der på alle måder er bedre end forældredyrene.

    De få killinger der sælges er inden de bliver leveret i nyt hjem kastreret, fuldt vaccineret, øremærket eller chippet og registreret -. de har sundhedattest, kontrakt og stamtavle.

    Det ser vi desværre ikke mange ikke stambogsførte katte er - det koster jo - og derfor har vi det kæmpe problem med overproduktion og fyldte internater.


  • #17   25. feb 2013 Tillykke med de kommende killinger, håber vi får billeder at se af dem smiley

  • #19   25. feb 2013 HØRT Susan!

  • #21   25. feb 2013 Mange tak Lotte.

    som jeg sagde er det Futtes sidste kuld.. så killingerne komme med deres mor til dyrelægen og bliver neutralisret. smiley

    knus herfra



  • #22   25. feb 2013 Held og lykke...:-) Ja jeg kender godt spændingen..Jeg kender så altid terminsdatoen, men allerede en hel uge før, begynder man at trippe rundt..Nu sker det, nu sker det og så snyder hun bare smiley Alt det krudt man får brugt på det smiley

  • #23   25. feb 2013 At folk reagere så stærkt på dit indlæg ,må man forvente, smiley

    Mange herinde incl mig selv kender til masse af killinger der bare bliver smidt ud.
    Internaterne er fulde,og hvis de ikke kan tage dem hvad så ?

    Så bliver killingen,hos nogle et kæmpe problem,man skal skaffe af vejen:-(

    Men lyder godt du beholder dem og får dem neutraliseret smiley
    Så går det ikke så galt.


  • #24   25. feb 2013 Hej Tine.

    Jeg forstår så inderligt problemet med katte der bliver sendt ud ad døren eller sat på trappen til et internat.
    Det er bestemt ikke noget jeg bifalder..
    Og jeg forstår folks reaktion, men man burde vende vreden mod de rette og ikke folk som tager ansvar. smiley

    Jeg ønsker bare ikke at skulle forsvare min egen situation da jeg tager ansvar for mine egne og ikke sender den ud af døren, det kunne aldrig falde mig ind.



  • #25   25. feb 2013 Jamen tillykke med den snarlige familieforøgelse smiley

    Jeg er glad for at læse at du vil beholde alle killinger selv og at du vil få dem alle neutraliseret når de er store nok, (husk inden 6mdr.)

    Jeg må nok indrømme at personligt havde jeg ikke turdet tage chancen med at få killinger på en kat som tidligere har fået et kuld hvor alle killinger er døde, for et eller andet har jo været galt sidste gang, og det kan jo være noget i generne, og denne gang kan man jo ikke vide sig sikker på om det risikere at gå helt galt, så end ikke mismor overlever..
    Nåh ville ikke komme malurt i bægeret, håber det går fint og hun får nogle dejlige sunde killinger..
    Pas nu på med hankatten, når han er fertil, og i lukker ham sammen med killingerne, før de er en vis størrelse, så kan han finde på at slå dem ihjel, for at få hunkatten i løb igen, det er hans natur.. (blot hvis du ikke vidste det)


  • #26   25. feb 2013 Lyder godt Nille smiley
    Dejligt du er en af de ansvarlige smiley


  • #27   25. feb 2013 Først vil jeg sige velkommen til kattegalleri.dk og dernæst skal der nok noget baggrundsviden til for at forstå hvorfor nogle af os altså ikke er begejstret.
    Jeg er selv opdrætter, men samtidig har jeg også "fornøjelsen" af at være plejefamilie for tåbelige/ondskabsfulde/egoistiske menneskers affaldskatte. Jeg er bekendt med at affaldskat er et meget stærkt ord, men det skal forstås ud fra at ufatteligt mange mennesker, især af hunkøn, ønsker sig killinger med deres helt formidabelt lækre og afsindig søde kat. De kvaliteter har de fleste katte i min bog, skal jeg for god orden lige sige. Problemet opstår når man så ikke kan komme af med de små, som også bliver større og bliver små terrorister. De og mange også deres mor bliver smidt ud sammen med andet "affald" på fx min gårdsplads, i småskove, på rastepladser, banegåde, eller hos kattens værn eller andre lignende organisationer.
    Jeg tænker på om din kat har været ved dyrlægen og blive tjekket, især efter hendes abort, er hun fit osv. Har hun eller hankatten ringorm, der bestemt ikke er heldigt i forbindelse med killinger. Har nogen af dem fx katteleukæmi ?? Ting som JEG mener er en selvfølge at få tjekket INDEN man får killinger. Og i den sammenhæng mener jeg at det er totalt ligegyldigt om vi snakker om huskat eller kat med stamtavle. Begge dele skal og bør have samme behandling og respekt.
    Dernæst bør begge forældredyr som minimum også være vaccinerede, som foreskrevet i det område af danmark man bor.
    Jeg er faktisk enig med Susan kattens status afhænger af at der sker en ændring i den måde man som mennesker mener at ens kat skal have killinger på. Hvad enten det er huskatte eller katte med stamtavle, eller om man som du og jeg bor på landet, så kræver det en adfærdsændring hos katte-ejerne, for at gøre livet godt for det kæledyr vi trods alt elsker.
    Jeg fik i sidste uge endda besøg af een af mine meget søde naboer, der kom for at fortælle at de nu havde fået neutraliserede deres kræ (deres ord ikke mit) og at de nu også var vaccinerede. Det var ellers dem der mente at jeg var en tosset kattedame fra storbyen, med towlige ideer. Så det kan altså lykkes at overbevise nogle, også af den "hårde kerne" der mener en kat er jo bare en kat.
    Så jeg håber der er flere der snart "ser lyset" så vores alle sammens elskede katte, stamtavle eller ej, får den plads i samfundet, som deres retmæssige plads i samfundets tanker og ikke bare er en dum kat.

    Det er selvfølgelig en fordel at du beholder dem der kommer, det kan blive mange, men i mine øjne synes jeg det var bedre at neutraliserer hunkatten og så overtage nogle af de stakkels killinger der allerede er sandt i denne verden og kan forvente at blive smidt ud og eller aflivet enten bestialsk eller humant.


  • #28   25. feb 2013 Halløjsa Marianne det er længe side smiley

    Rigtig godt skrevet, meget udførligt og nemt at forstå, er meget enig med dig, jeg har jo også selv taget "affaldskatte" til mig - uhh grimt ord smiley


  • #29   25. feb 2013 Halløjsa Heidi, jeg beklager at jeg har været underdrejet et stykke tid, men er på vej tilbage smiley

    Som Eva så og jeg overså, så er det jo ikke kun vigtigt at neutralisere sine hunkatte, hankattene har man lige så stor forpligtigelse overfor. Det har bestemt også andre fordele, bla i forhold til slagsmål og strøjferi.


  • #30   25. feb 2013 Hej Eva.

    Da jeg anskaffede mig mine katte boede jeg ikke på gård, og da de aldrig havde været ude, tog jeg og min mand den beslutning, at de ikke skulle være ude katte, jeg havde ikke hjertet til at sætte dem ud da vi flyttede ind på gården, det var nye omgivelser og tænk hvis de aldrig kom hjem.

    Bali er hos svigermor pt, hvor han trives indtil han kan komme hjem og vil være kastereret..

    Smiler jeg forstår al jeres bekymring og sætter pris på jeres råd, men jeg er ikke helt naiv og uvidende trors for min "egoistisk" handling at lade min Futte blive gravid.. hvilket ikke var et uheld, men planlagt.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #31   25. feb 2013 Hejsa Nille og velkommen til kattegalleriet. smiley

    Nu er alle mine 5 katte heldigvis blevet neutraliseret da de var 12-16 uger . smiley

    Men jeg ville skam også meget gerne have haft nogle killinger fra min hunkat, Hun er smuk og hun er mild mm. , MEN mit hjerte ville græde over at jeg måske havde taget muligheden fra ca 4-6 kattes chancer til at få et godt liv, der er såå mange der sidder og venter og venter i et lille bur på internaterne som fortjener et værdig katte liv.

    Så de mennesker der heldigvis ikke fik købt de killinger min hunkat IKKE fik, er der store chancer for de ville købe en af de stakkels hjemløse katte på internaterne.

    Så hvis mange tænkte sådan ville vi nok ikke have så mange stakler der sidder dag ind og dag ud på de forskellige internater.
    Man blive nogen gange nød til at tænke længere, Hvad/hvem ville det gøre godt for hvis jeg lod være? .....og at jeg ikke kun tænker på mig selv og er det nu nødvendigt,?..... Kan jeg måske ikke bare købe en af de skønne katte på et internatet i stedet for.?

    Et godt links om hvorfor at få sin hun eller han kat neutraliseret. smiley

    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/nyheder/er-din-kat-neutraliseret


  • #32   25. feb 2013 Hej Janne.

    Mange tak

    og mange tak for linket, det er læst og jeg har lagt det i foretrukne. smiley

    knus


  • #33   25. feb 2013 Tillykke :-). Jeg håber det kommer til at gå godt med fødslen og killingerne ... og med at få hanmissen hjem igen - han vil nok glo en ekstra gang, når han kommer hjem til et hus med 2-3-4-5 nye katte ;-).

    Superdejligt at du vil få hele banden neutraliseret :-).

    Og så er jeg forresten meget enig i det, som Maria P skriver.

    Og lige et nysgerrigt spørgsmål. Har I ikke en indhegning eller lignende? (jeg mener bo på en gård og have indekatte...:-S).


  • #34   25. feb 2013 Janne **Men jeg ville skam også meget gerne have haft nogle killinger fra min hunkat, Hun er smuk og hun er mild mm. , MEN mit hjerte ville græde over at jeg måske havde taget muligheden fra ca 4-6 kattes chancer til at få et godt liv, der er såå mange der sidder og venter og venter i et lille bur på internaterne som fortjener et værdig katte liv.

    Så de mennesker der heldigvis ikke fik købt de killinger min hunkat IKKE fik, er der store chancer for de ville købe en af de stakkels hjemløse katte på internaterne. **

    Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Har aldrig avlet killinger og kommer aldrig til det. Men jeg respekterer Nilles valg om at få det kuld, især fordi det er til "eget brug".


  • #35   25. feb 2013 Hej Tinka.

    Vi har snakket om en indhegning.. og nu hvor der er killingerne på vej.. ville det jo være en perfekt løsning og så ville jeg ikke bekymre mig om de ikke finder hjem eller endnu værre dør.

    Knus


  • #36   25. feb 2013 Lyder som en super ide med indhegning :-). Jeg kan slet ikke undvære vores (det er bare en lille rækkehushave). Om sommeren kan havedøren stå åben, uden at jeg skal bekymre mig om kattene - og kattene ELSKER at være i haven :D.

    Hvis I går i gang med indhegningsprojekt, så er her et nyttigt link med masser af inspiration.

    http://www.raarup.eu/indhegn-links.html


  • #37   25. feb 2013 mange tak for linket..

    hold da op der er mange muligheder.. slet ikke nogen jeg havde tænkt på.. det er bare super.. mange tak


  • #38   25. feb 2013 Ja ikke?, det er lige før det er alt for overvældende med alle de fancy løsninger.

    Her har vi bare stolper der rager 190 over jorden, med dels hønsenet, dels havehegn på. Og så en vandret smal bane hønsenet øverst.

    Her på KG er der også nogle eksempler. (søg evt. i fotoalbums på <i>indhegning</i> eller <i>løbegård</i>. :-).


  • #39   25. feb 2013 ja der er nogle rigtig smarte nogle.. har lige haft vendt computeren og spurgt manden lidt frækt.. om han mon kunne bygger det.. hvortil hans mandlige værdighed trådte i kraft og sagde.. det kan jeg da.. griner.. så det vil være hans næste projekt.. hihi smiley

  • #40   25. feb 2013 Årh, du (og kattene) er heldig(e). Hvem der bare havde sådan en handyman ;-D

  • #41   25. feb 2013 Nille, jeg er ret sikker på du ikke vil fortryde en løbegård til kattene, både du og kattene vil elske den..
    Taler af erfaring..


  • #43   25. feb 2013 Som talt ud af min mund Winnie!

  • #44   25. feb 2013 Jeg er meget enig med dig Winnie. Jeg forstår ikke hvorfor at huskatte skal have ringere vilkår end katte med stamtavle.
    Det er nettop ikke sikkert at det er pga hankattens "voldtægt" af hunkatten, det kan være en helt masse foskelligt, som så kan ske denne gang også.

    Jeg ved hvor dejligt det er at vente på killinger, men jeg ved OGSÅ hvordan det er når det ikke går som forventet/planlagt, for pokker jeg har grædt. Så især efter det, der skete for din kat sidst, så ville jeg slet ikke have overvejet parring før ALT var tjekket ok. For mig ville det være ubærligt at skulle opleve det samme igen, fordi jeg måske ikke lige have fået tjekket op på sundheden hos begge katte/forældredyr.

    Rent faktisk har jeg lige udsat en parring, fordi jeg bliver nødt til at få tjekket om min hankat måske har fået ringorm eller andet. Han har ingen symptomer på hverken ringorm eller andre sygdomme, men har været sluppet ud, så det er mere end nok for mig til at bremse noget, der ellers var planlagt i alle detaljer.



  • #45   25. feb 2013 Held og lykke med killingerne smiley Håber at det lykkedes denne gang, selvom jeg faktisk har hørt det samme, som Winnie snakker om..

    - Altså jeg synes helt ærligt ikke det er egoistisk af dig, især fordi du har tænkt dig at beholde alle killingerne og neutralisere dem !
    - Godt nok er der katte på internater som mangler hjem, men man kan ikke alle gå og leje helte.. Selvfølgelig har jeg respekt for dem der har et hjerte af guld og tager sig af dem, men man vil da også hellere ha sit eget barn, end at adoptere smiley Ved godt at det for nogen ikke kan samlignes, men i bund og grund er det da samme tanke smiley
    God aften til jer alle !


  • #46   26. feb 2013 Stort tillykke med det kommende kuld og håber alt går godt denne gang smiley

  • #47   26. feb 2013 Et lille kort OT. Jeg har lige siddet og læst tråden igennem, og er blevet helt ked :-(. Håber ikke, at Nille er blevet bare halvt så såret, som jeg ville være blevet, hvis det var mig, der som ny bruger, havde startet sådan en forventnings-glædes-tråd, og straks fik 10-15 spandfulde koldt vand kastet i hovedet.

    (Måtte lige ha' luft - og det har jeg sørme gjort pænt).


  • #48   26. feb 2013 Tinka..Er helt enig med dig. smiley Det er så hyggeligt at dele glæder med andre, men ikke meget glæde over denne tråd smiley

  • #50   26. feb 2013 selvfølgelig blev jeg såret over den hurtige vending fra glæde til at skulle forsvare min handling.

    men den blev heldigvis vendt igen, da min Futte er begyndt at vise tegn på vi er tæt på den store begivenhed, hun går og kure siden og ryggen op af møblerne, hun kalder på mig og venter til jeg kommer, så nærmest kaster sig på siden og vil nusses på maven, hun er på katte bakken hele tiden, hun har søgt til føde kassen et par gange, men efter et kvaters tid kommer hun ud igen og vil kæles, dog spiser hun stadig, (nærmest hele tiden), hendes mave er stadig rund, dog faldet en smule... min oldemor var her til jul, og hun sagde at Bali, (hankatten) havde været på hende juleaftens nat.. og så passer det jo med omkring nu.. ak ak .. bare hun kunne tale.. smiler.


  • #51   26. feb 2013 Hi Eva..
    mange tak
    jeg lover at vise de små frem.. så snart de små har lyst til at komme ud smiley


  • #52   26. feb 2013 Selvfølgelig havde det været bedre at adoptere en håndfuld katte fra et internat, hvis det er fordi man står og mangler nogle katte..

    Men nu er sket sket, og jeg synes det er super flot af dig at du tager ansvar og får hele bunket neutraliseret (du kan faktisk allerede få det gjort fra killingerne er 10-12 uger hvis din dyrlæge er dygtig) smiley

    Held og lykke med dem!
    Jeg kender forventningerne, glæden og hyggen i det at have et kuld...
    Blot vær forberedt på at der KAN opstå komplikationer, så jeg synes det vil være klogt af dig at kontakte din dyrlæge allerede nu, og sige du har en hunkat som snart skal nedkomme, om du kan få lov at ringe (på alle tider af døgnet) og få råd og vejledning, hvis der skulle opstå noget smiley

    Hav et skud energi klar til din hunkat hvis hun kører træt midt i fødslen, (eller trænger til et skud energi efter fødslen) dog er det ikke alle katte der vil have det:
    3 dl tykmælk
    1 dl piskefløde
    1 spsk. vand
    1 tsk. druesukker pulver
    1 past. æggeblomme

    Pisk det godt sammen - kan holde sig på køl et par dage


  • #53   26. feb 2013 Og så glæder jeg mig i øvrigt til at se billeder smiley

  • #54   26. feb 2013 Dejligt med en TS som klare det hele uden at slette smiley
    Enige behøver vi jo ikke være, så ville det blive en gang rygklapperri , tillykke og held og lykke med det hele.
    Og ug kryds og slange for din måde at klare det på smiley


  • #55   26. feb 2013 tak Lotte. har sendt manden ud og handle smiley
    Dejligt med et godt råd på vejen smiley

    Jette, mange tak.. og ja .. det ville være kedeligt med enighed.

    knus herfra


  • #56   26. feb 2013 Uhh vi glæder os til at høre nyheden om at nu er de kommet til verden de små smiley

    Og det bliver spændene at se dem smiley Held og lykke til både jer og mismor..


  • #57   26. feb 2013 Hej Nille.
    Stort tillykke, er sikker på det nok skal gå godt denne gang. smiley

    Jeg går selv og venter på min kats andet kuld, som kommer i starten af april. smiley
    Og allerede nu går jeg og tripper her hjemme :b

    Jeg forstår den frustration der opstår ved tanken om hvor mange katte der ender på internat. Jeg synes selv det er utrolig synd, men så sent som i sidste uge tog min farmor en hunkat, hendes to killinger og en 3 killing som moderen havde accepteret, med hjem og de har det allerede fantastisk godt.
    - Der er mange der kommer på internat det er frygteligt, men føler at folk glemmer at se på hvor mange der også får nye hjem.

    Meen... Os der venter killinger og viser begejstring og ikke mindst ansvar, behøver ikke blive hængt ud.. det er ikke alle der sender deres katte på internat.


  • #58   26. feb 2013 Hej Caroline.

    Mange tak for dit svar.
    Hvor er det dejligt at din farmor har gjort det. Stor respekt til hende smiley

    Ja det er så spændende.. når hun lægger sig på gulvet kan jeg mærke en masse aktivitet på hendes mave.. selvom hun viste alle tegnende på at skulle føde igår aftes har jeg nu igen mine tvivl.. griner lidt, for idag har hun faktisk sovet hele dagen, men måske hun samle krafter... vi går alle herhjemme incl børnene og gætter på hvornår det er og hvor mange.. det er blevet en hel familie begivenhed.. hvilket bare er så skønt.


  • #59   26. feb 2013 Ja det er så spændende. smiley

    Min kats første kuld roede jeg også ville være en 3 stykker, men der kom kun en og ham valgte jeg at beholde. eftersom at han er en særling, enebarn og kom ud med rumpen først, men kan klarede den heldigvis uden problemer. smiley

    Min kæreste og jeg går også og gætter på hvor mange der kommer denne gang, og selvom den første har været en lille lømmel og man har været nødt til at finde et nyt sted til toiletpapir smiley så håber vi da at der måske kommer mere end én smiley


  • #61   27. feb 2013 Håber det bliver idag hun føder Nille! Glæder mig til at se killingerne smiley Så spændt!

  • #62   27. feb 2013 ak ak ak .. jeg håber, ber og synger.. griner.. men det er som om, at alle de tegn hun viste er væk.. nu sover hun bare hele dagen .. griner.. hvis bare jeg kunne snakke "katsk"

  • #64   27. feb 2013 mange tak smiley

    Jeg ber til at det vil.. smiler..
    Denne tråd har sat lidt frygt i mig, hvad angår killingerne og moren..

    Nogle gange ville jeg ønske, at man havde haft viden før eller slet ikke. :S


  • #65   27. feb 2013 Disse to billeder er taget med 8 dages mellemrum, billedet til højre (20.04) er taget samme dag som hun fødte.

    Så har du (måske) noget at sammenligne med, mht. mavens placering smiley


    profilbillede
  • #66   27. feb 2013 smiler.. mange tak Lotte..

    Hun er bestemt ved at være der så... ej mange tak.. det var så sødt af dig. smiley


  • #69   27. feb 2013 Velbekomme Nille smiley

  • #70   27. feb 2013 Hej Nille.
    Velkommen og tillykke med det kommende kuld og jeg håber at det går godt for mor og killiinger og at det ikke ender i kejsersnit osv.
    Først var jeg også ved at tage det dybe suk, det som Susan sikkert har startet med, men da jeg så at du ville beholde dem alle og tilmed neutralisere dem og missemor - og -far blev jeg glad igen.
    Jeg har ikke læst hele tråden, for hvor er den lang,men mange bemærkninger er blevet til af os der gentagne gange har set annoncer med killinger til salg, fodrer "affaldskatte", m.m.
    Held og lykke og skriv endelig hvordan det er gået:)


  • #71   28. feb 2013 Hej Lea.

    Mange tak for dine søde ord. smiley

    Hej Marianne.
    Mange tak og jeg håber også alt går godt. smiley

    Idag kan jeg se at hendes mave hænger.. den er helt anderledes end igår, jeg får ikke sovet meget i de her dage.. jeg ligger hele tiden og lytter til hende.
    Jeg ville blive så ked, hvis hun fødte mens jeg sov, for jeg ønsker ikke at hun skal igennem det uden jeg er ved hendes side, smiler..

    knus


  • #72   28. feb 2013 Det lyder som om det er lige op over nu smiley

  • #73   28. feb 2013 *Venter i spænding på godt nyt* smiley

  • #74   28. feb 2013 Jeg er helt nervøs og kan ikke forstå hvordan du kan holde den uvisse ventetid ud:-)

    Ved altid hvornår parring finder sted - alligevel er jeg ved at gå op i limningen hver eneste dag efter dag 64.


  • #75   28. feb 2013 Hej Lis.

    Jeg kan heller ikke holde det ud.. ingen nat søvn, konstant titte til hende.. lytte om hendes snak er anderledes,.. tjekke for tegn, ohh gud.. men jeg har jo sat hende i denne situation, så jeg lider med hende.. men nej.. jeg kan bestemt IKKE anbefale ikke at kende datoen. Har også haft kontakt til dyrelægen, med aftale om at komme med hende mandag, hvis hun stadig ikke har født... ak ak ak, jeg har killinge kuller.. griner.. hvis katte kunne have sparkedragter osv.. så var jeg allerede igang.. griner..


  • #76   28. feb 2013 Du kan jo begynde at producere "sparkedragter" til hunkattene, så du har nogen klar i tilfælde af at de piller i såret når de engang er blevet steriliseret smiley

  • #77   28. feb 2013 Tillykke med killingerne! - Jeg forstår dig, for jeg har selv det sammen ønske. Jeg har fortrudt, at jeg fik vores steriliseret også fordi det fik hende til at ændre sig fuldstændig. Siden indgrebet har hun været stresset, skræmt over det mindste og bange for fremmed. Før var hun lige modsat. Tror hun uden vi var klar over det blev steriliseret, imens hun var i løbetid. Det er næsten 2 år siden. Så ville jeg hellere have hun fik killinger - der er da ikke noget mere livsbekræftende :o) En hun ville jo ikke tillade parring, hvis hun ikke havde lyst til killinger - det er naturen der går sin gang. Mon ikke naturens "katte" får rigtig mange killinger i løbet af et liv - De parrer sig jo hver gang de er i løbetid, som de er skabt til, så kan altså ikke forstå dem der siger det er synd - er det også synd for kvinder at de får børn?? Hvis man så er i tvivl om man kan komme af med dem, må man jo holde sig til racekatte - og det er også det jeg selv hælder til, for jeg kan ikke have et helt kuld ekstra katte boende.
    Og "Fruen på Godset" hold da op du bliver bare ved - det er i orden at du lige lufter den der lyseslukker mening du har, men behøver du blive ved med at sable folk ned på den måde, nå du heller ikke vidste hvordan hun ville forholde sig.
    Det er synd for alle de katte på internatterne - jeg har selv været frivillig der. Men jeg vil helt ærlig ikke selv have en kat derfra. En kat skal jo også kunne med dem man har i forvejen, så det er ikke "bare" at hente en. Jeg vil helst kende forældrene og opdrætteren, når jeg skal finde en ny killing, som kan passe i temperament med dem jeg har. Jeg vil have harmoni i hjemmet...


  • #78   28. feb 2013 Nu vil jeg ikke starte en diskussion smiley men hvis en som har arbejdet på et internat, ikke vil have kat der fra, hvem vil så? Jeg mener, hvis du ikke mener de kan komme ud og trives i et privat hjem, så turde jeg da slet ikke hente en kat der??
    Så er det jo synd hvis de skal side på et internat i årevis uden mulighed for et hjem.


  • #79   28. feb 2013 Da min fik hendes første kuld lå jeg nærmest også vågen hele tiden..
    Men hun vækkede mig da det var. og det var kl 4 om natten smiley

    - så denne gang er jeg lidt mere tryk smiley


  • #80   28. feb 2013 Jette - de er skam i stand til at komme ud i normale hjem - og der er rigtig mange søde katte og jeg havde da også svært ved ikke at tage en lille killing med hjem - men tro mig de bliver hurtigt afsat - især killingerne. Jeg mente, at jeg ikke vil have en voksen kat derfra, fordi jeg ikke ved hvordan det vil gå sammen med dem, jeg har i forvejen - det ville da være endnu mere synd at levere den tilbage igen, fordi det ikke gik. Hvis man ingen kat har i forvejen, er det nemmere at vælge en voksen kat synes jeg - bare det jeg mente...De voksne kan sagtens trives i et normalt hjem - ellers bliver de aflivet - det er sunde og raske katte, som tilses jævnligt af dyrelægen. Det var mit indtryk at der var et meget stort flow og udskiftning d.v.s mange blev hele tiden solgt og nye kom ind - så de sad ikke så længe - og de havde det godt :o)

  • #81   28. feb 2013 Ok smiley så misforstod jeg nok bare smiley det var da godt, jeg har nu også rasekatte, men alle katte er dejlige og skal have en mulighed for et godt liv smiley


  • #82   28. feb 2013 Helle

    Det er en lidt skræmmende holdning du har til internat katte ...særligt når du har været frivillig.

    Jeg har købt to voksne katte på Kattens værn... med et års mellemrum... sunde friske dejlige katte.... De blev sammenført uden problemer... og er siden blevet sammenført med yderlige to voksne "genbrugskatte" og en gårdkilling....(gårdkillingen er nok den jeg har haft flest problemer med)
    På internatet er det katten der vælger dig.... vi kiggede på mange katte og havde mange katte ude af buret, inden den rigtige kat valgte os... og det er netop internates opgave at læse kattens signaler og se om den kan lide den nye familie.
    Man kan jo netop ikke bare gå ind og sige: jeg vil have en sort kat... for det er ike sikkert de har en sort kat der kan li dig.... Voksne katte er meget sensitive og ved hvad de vil have... så derfor er det "altid" den rigtige kat du får med hjem.


  • #83   28. feb 2013 Røde var også voksen kat, næsten et år, og han gik selv i boksen som var sat i gangen, og trykkede sig ind til mig smiley hans bror ville ikke vide af mig.
    Nu har de fleste af mine katte været killinger da jeg fik dem, men troede det var normalt, at det var katten der skulle sige ok smiley
    Det bliver spændende at se de små killinger når de kommer smiley


  • #84   1. mar 2013 Nu har jeg jo en perser-han som kun elsker sig selv..., så ligegyldig hvilken kat, som ville vælge mig, ville han ikke godtage - jeg turde dog ikke prøve...Jeg fik en killing fra min søsters kan, som havde den personlighed, som jeg håbede var god til ham. Der gik næsten 6 måneder inden han accepterede hende - han bare hvæsede og spruttede så snart hun nærmede sig. Men nu har de det endelig godt sammen og kan ikke undvære hinanden. Det har hele tiden været hensynet til ham, jeg har taget. Havde jeg ikke haft ham, havde jeg da sikkert også fået en 3-4 stykker med der fra, bortset fra at jeg ikke havde så meget råd til det dengang. Jeg har heller ikke taget 4 afrikanske børn til mig, selv om jeg synes det er synd for dem - man kan ikke rede hele verden. Jeg støtter kattens værn - er det ikke nok? Er jeg nu lagt for had, fordi jeg var ærlig - fordi jeg tager hensyn til hamonien i hjemmet.....

  • #85   1. mar 2013 Ja med hensyn til kat, så tror jeg først at jeg får en racekat den dag jeg mangler en kat og skal have en redningsaktion og der kun er en racekat. Alle katte er søde og nuttede, men jeg har viet min kærlighed til de sjæle der ellers ville være fortabte og det er (næsten) udelukkende huskatte.

    Men det er jo OT.

    TS:
    Hvordan går det med fødslen?


  • #86   1. mar 2013 Jeg har også en huskat - som jeg elsker overalt på jorden ;o) Men nu synes jeg vi skal ligge denne stridsøkse - det er sørme en tråd, hvor man får på tæven!
    Lad os nu holde fokus til den spændende fødsel...Jeg er så spændt og krydser fingre for den kommende kattemoder ;o)


  • #87   1. mar 2013 Helle:
    Stridsøksen?
    Så skulle du prøve en tråd om inde- udekatteproblematik smiley
    OT!
    Godnat:)


  • #88   1. mar 2013 Det er da en børnehave det her - ved heldigvis ikke hvad OT betyder, det er også ligemeget.

    Godnat alle i dejlige kattevenner - er da spændt på om der er killinger i morgen ;o)


  • #89   1. mar 2013 OT = Off Topic / Uden for emnet smiley

  • #90   1. mar 2013 Håber det går godt med fødslen smiley

    Lige et sidespørgsmål: Hvad betyder det når der under en brugers billede & profilnavn står "Frosset"?


  • #91   1. mar 2013 Hej igen derude..

    vi er blever meger trekantet i formen på maven, og hun hopper ikke op på borderne mere... det er alt sammen inden for de sidste 24 timer hun er stoppet det. og der bliver vasket meget bagtil.. men hun virker stadig rolig og de sidste 24 timer har hun bare ville være sig selv, har søgt ind på pigernes værelser og "gemt" sig.

    jeg var så sikker i min sag om at det ville blive den anden nat, hvor hun havde så mange af de rigtige tegn... (eller også ønskede jeg hun havde de rigtige tegn).. hvis bare jeg kendte datoen. suk.

    jeg har mærket hendes mave.. og der er godt liv i killingerne. bare vi snart får den af se.

    knus fra mig


  • #92   1. mar 2013 Spændende smiley

  • #93   1. mar 2013 Stuen, det betyder at man har overtrådt reglerne på KG, så får man lige en "tænkepause". smiley

  • #94   1. mar 2013 Uha det lyder altså spændende med den fødsel - det lyder da som om det meget snart skal være ;o) Krydser fingre og tæer !

  • #95   1. mar 2013 Hvis vi tager efter at hun blev parret d. 24/12 så skulle det jo være lige oppe over..

    Så ville hun være på dag 67 nu, så det kan faktisk ske hvert øjeblik smiley


  • #96   1. mar 2013 virkelig spændende! smiley

  • #97   1. mar 2013 Ok, tak Marianne.

    Ja det lyder afgjort til at fødslen er meget nært forestående. Spændende hvor mange der er, og hvor hun vælger at føde smiley

    Min gamle mis fandt på at hun skulle føde i skuffen under min datters skibsbriks, som var propfuld af bamser. Min datter vågnede ved lyden af noget skraberi og små piv og dér, nede i skuffen i et virvar af bamser, krablede der 5 små nyfødte killinger rundt...det var lidt en opgave at få sorteret killinger og bamser fra hinanden haha. ...og alle bamser måtte en tur i vaskemaskinen smiley


  • #98   1. mar 2013 Haha - stuen - det var da godt at det ikke røg en lille killing med i vaskemaskinen ;o))) Rigtig sød historie fra det virkelige liv :o)

  • #99   1. mar 2013 Virkelig spændende smiley Pøj pøj smiley

  • #100   1. mar 2013 Halloooeeee - sker der snart noget?

  • #101   2. mar 2013 Stille Lis - hun presser - undskyld det var bare gas smiley

  • #102   2. mar 2013 det vil jeg da ikke håbe - at det bare er gas smiley


  • #103   2. mar 2013 Tror den er ved at føde - for det er længe siden hun har været online...spændende!!


  • #104   2. mar 2013 Dét er en ting jeg ikke har forstand på - Killingefødsler, det lader jeg jer andre om smiley

  • #105   2. mar 2013 smiler.. og suk intet nyt

    intet nyt.. men hold da op, siden jeg startede denne tråd er hun vokset til dobbelt størrelse.

    jeg vil se om jeg kan få taget et billede af hende, når hun står.. som jeg kan vise jer..

    knus


  • #106   2. mar 2013 Det vil jeg glæde mig til at se smiley

    Prøv, ligesom jeg, at tage et oppefra - det ser helt vildt ud smiley


  • #107   2. mar 2013 grrr hun vil ikke stå stille.. griner

  • #108   2. mar 2013 grrr hun vil ikke stå stille.. griner

    profilbillede
  • #109   2. mar 2013 Hold da op ja, hun er da en lille fodbold smiley

    Smid en klat leverpostej på gulvet og så hav kameraet klar mens hun spiser det smiley


  • #110   2. mar 2013 Uhh Jamen Nille vi er så spændte på at se de killinger så nu må Futte altså se at komme igang smiley

    Aj vi venter stadig tålmodigt i spænding smiley


  • #111   2. mar 2013 så skulle du prøve at være mig.. jeg har ingen ro.. jeg titter på hende konstant..

    jeg har ikke forårs kuller.. jeg er killinge kuller..

    Jeg har spurgt hende om hun ikke syntes det er tid til vi klare det kuld killinger.. men hun kigger på mig som om jeg er dum.. haha.

    nogen ideer til hvad jeg kan lave, mens jeg venter... har lavet killinge legetøj. (stof trekanter med filt inden i og klokker) .. ja ja de kan jo ikke lege på den måde til at begynde med.. men jeg bliver nød til at holde mig selv igang.. griner..

    forresten.. jeg var ude og lede efter tørrede katte urter.. men det er ikke noget de sælger i maxi zoo.. de nærmest gloede på mig som om jeg talte aliensk... er der nogen der ved, hvor jeg kan skaffe det?

    ak ak ak ak.. den søde vente tid... mumbler.. intet sødt over den mere.. griner


  • #112   2. mar 2013 Nille:
    Hvad med baldrian?
    Det må man da kan købe i en helsebutik.
    Sig mig hvad dag er hun på?


  • #114   2. mar 2013 Hej Marianne.

    Jeg ville ønske jeg vidste det, men det gør jeg ikke smiley
    Jeg ved hun var i løbetid mellem jul og nytår.. så det er oppe over.

    Baldrian.. det vil jeg straks skrive ned og sende manden i byen.. jeg tør ikke forlade futte.. så han er henter og bringer i disse dage.. griner


  • #115   2. mar 2013 Hahahaha Nille, jeg forstår dig til fulde at du er ved at gå ud af dit gode skind i spænding smiley

    Jeg kan ikke forstå du siger at de ikke havde tørret katteurt i Maxi Zoo, det er der jeg har købt mit, godt nok var det sammen med sådan en plysting, som man kunne komme det i, jeg tror det er fordi den du har snakket med i Maxi Zoo, ikke har vidst at tørret katteurt også er det man kalder catnip..

    Du kan også købe noget der hedder cat mint på sådan en sprayflaske (det er flydende) det er ligesom katteurt i flydende form, det fungere i hvertfald ligesådan, det har jeg købt i Maxi Zoo..


  • #116   2. mar 2013 takker Heidi.

    jeg vil prøve lykken igen, med det andet navn.. catnip. Måske det virker bedre.


  • #117   2. mar 2013 Måske smiley


  • #118   2. mar 2013 åhh nej.. tripper.. hun er gået i fødekassen

    tripper


  • #119   2. mar 2013 Åhhh måske er det nuuuuuuu smiley

  • #120   2. mar 2013 suk suk.. det vr kun for en vaske sig.. men hun søger til den.. kigger in i den .. så måske vi er ved at gøre klar.. hun virker lidt mere raaskløst. lover at skrive hvis der sker noget.. knus til jer alle

  • #121   2. mar 2013 venter spændt på en opdate

  • #122   2. mar 2013 Spændende smiley

  • #123   2. mar 2013 smiley Kom nuuuuuu

  • #124   2. mar 2013 Nej nej Lotte, det bliver ikke i dag, for jeg skal til fødselsdag lige om lidt, så Futte er betænksom nok til at vente tili morgen så jeg også kan være med smiley

  • #125   2. mar 2013 Vi venter smiley

  • #126   2. mar 2013 griner.. jeg venter også.. men hun sover bare.. hun samler nok krafter..

    Hendes dibbe dutter er blevet rigtig store, men umiddelbart er mælken ikke lagt ned endnu.. jeg startede på at gætte på 3 killinger.. men med hendes enorme størrelse tror jeg der er mere..

    Idag lod hun mig holde på hendes mave.. og sikke en aktivitet.
    Det bringer minder tilbage til da jeg var gravid.. smiler..

    suk, ak, ve.. jeg er så spændt.. smiley


  • #127   3. mar 2013 Aaarhj hvor er det altså spændende smiley

  • #128   3. mar 2013 griner..

    hun går til fødekassen hele tiden nu, og når hun kommer ud.. går hun lidt rund og kaster sig om på siden..

    hun kan ligge helt stille og så pluslig komme med et miav og så går hun til fødekassen, hvor hun så vil kæles på maven..

    så lige nu render jeg frem og tilbage.. alt efter hendes kalden..


  • #129   3. mar 2013 Kunne godt lyde som om det er ved at være oppe over smiley

    Men vi er jo blevet snydt før smiley


  • #130   3. mar 2013 ja.. griner..

    nu er det nu... nu er det ikke nu...

    smiley


  • #131   3. mar 2013 Yaahh jeg sagde hun ventede til i dag, så jeg kunne være med smiley

    Det er lige oppe over, jeg er vis på det bliver i dag, solen skinner, der er forår i luften, en dejlig dag for killinger at komme til verden på smiley

    Jeg tror der kommer 4 små pelsbolde smiley


  • #132   3. mar 2013 kort opdatering...

    Jeg tror vi er gået igang..
    hun ligger i fødekassen og maven ser ud til hun presser med 5 minuts mellemrum...
    hun har gravet sig ind under puden og håndklædet..

    vender tilbage snart


  • #133   3. mar 2013 Måske hjælper det hvis du slår dig ned ved siden af fødekassen - men en pude, en kop kaffe og et blad/bog/bærbar. Hvis du sidder rolig og udstråler ro - kan det være at hun falder til ro og ligger sig ned og fødder - det hjælper ved hunde....;O) stress forlænger bare ventetiden og fødslen. Og hun skal kunne koncentrere sig 100% om det der er ved at ske (igen hunde) - og det lyder som om at hun gerne vil have dig i nærheden - ellers var hun vel gået ind i et andet rum og fundet en rede der - desuden lyder det som om hun hele tiden kommer og henter dig...;O))) - men nu har jeg aldrig ass. en kat i en fødsel, men går ud fra at nogenlunde de samme ting gør sig gældende...

    Men det kan være der alligevel sker noget nu - vores beskeder har vist lige krydset ;O))) Hvor er det spændende - gætter på 5 pelsbolde ;O)


  • #134   3. mar 2013 Uhh hvor er vi spændte Nille smiley

    Jamen tag du bare fast plads ved Futte og fødekassen, og så hold os opdateret smiley


  • #135   3. mar 2013 Jeg giver Helle ret...

    Find en blød pude og sæt dig til rette ved fødekassen med noget du kan fordrive tiden med...

    Så falder hun til ro, og så går det hele meget nemmere...
    Lyt til hende, du kender din kat... Måske vil hun have dig tættere på, måske er hun fint tilfreds med at hun bare kan se dig..

    Perle blev ved med at brokke sig indtil jeg nussede hendes mave, så gik hun i fødsel, jeg nussede og nussede og nussede i 2-3 timer smiley

    Og sådan var det begge gange..

    Ved hendes første fødsel måtte hun dog have lidt hjælp til første killing, den kom med rumpen først (hvilket i øvrigt er HELT NORMALT - ca. 50% af alle killinger fødes sådan, så ingen panik)...
    Men derefter nussede vi bare, og fødsel forløb SÅ FINT smiley

    Lige et billede fra hendes første kuld, så du har lidt at glæde dig til smiley


    profilbillede
  • #136   3. mar 2013 I øvrigt...
    De to der ligger længst til venstre, samt den lille ude til højre...
    Det er 3 af dem jeg har nu smiley


  • #137   3. mar 2013 Hvor er de dejlige, Lotte - og en veltilfreds missemor ;o)

  • #138   3. mar 2013 Ja, Perle var en super dejlig og dygtig mor smiley

  • #139   3. mar 2013 Nu vil jeg ud og nyde det gode søndagsvejr - så er der nok en vellykket killingefødsel og små dejlige killinger at læse om, når jeg vender tilbage ;o)))
    Tror den er i fuld gang nu...


  • #140   3. mar 2013 Er ude i dette skønne vejr,men måtte lige logge ind,og se om der var gang i sagerne smiley

    Lotte
    Hvor er de nuttede. smiley
    Nille
    UH det bliver sikkert søndags killinger smiley

    Pøj pøj
    Tilbage ud i solen .


  • #141   3. mar 2013 puuuhhh

    Futte og jeg er trætte..

    indtil videre har vi 5 søde små killinger.. de vejer mellen 95 og 110 g.. men jeg har på fornemmelsen vi har en mere der venter.. hun måtte have lidt hjælp til den første.. hun hang i navlestregen

    vender tilbage med billeder når alt er overstået.. tilbage til kassen.

    knus til jer alle


  • #142   3. mar 2013 Neeejj tilykke med de første 5 venter spændt om der kommer flere smiley

  • #143   3. mar 2013 stort tillykke med killingerne smiley

  • #144   3. mar 2013 Vidste at hvis jeg tog en tur rundt om Jels-søerne, ville de blive født ;O)))) -

    Kæmpe stort tillykke med de små 5, som allerede er kommet til verden og godt det gik godt ;o) - glæder mig til fortsættelsen....;o) Dejlig forårsdag at komme til verden på ;o)


  • #145   3. mar 2013 Jubii hvor er det skønt!! smiley

    TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE!!!

    Dejligt at høre at alt går som det skal!
    Glæder mig til billeder smiley


  • #146   3. mar 2013 Tillykke smiley hvor dejligt, håber de re raske og fine.

  • #147   3. mar 2013 Så er vi færdige.. og hvor er vi trætte.

    Futte var så dygtig.. jeg er helt stolt af hende. Og denne gang lader hun dem die og hun slikker dem og hun skubber dem tilbage, hvis de er på afveje. Ej hvor er det skønt.

    1......kl. 12:15 = 110g
    2.... kl 12:33 = 95g
    3......kl 12:44 = 99g
    4......kl 13:46 = 100g
    5..... kl 13:57 = 103g
    6......kl 15:43 = 106g

    De er så vidunderlige og kære.



    profilbillede
  • #148   3. mar 2013 Hold da op hvor er de fine smiley
    Og sikke en bunke smiley
    Der bliver dælme liv i det lille hjem om 4-5 uger smiley


  • #149   3. mar 2013 Nåårrrhhh hvor er de søde og godt at alle er sunde og raske smiley

    Men hold da op hvor var nr. 6 dog længe undervejs, godt at det gik godt smiley

    Tillykke med de 6 pelstrolde, godt gjort Futte og godt holdt ud Nille, nu må i barselshygge, og hvile oven på den omgang smiley


  • #150   3. mar 2013 Tillykke til Futte og Nille :-): dejligt at fødslen gik godt. Fortsat held og lykke med de små.

    Og dejligt at her er hjælpsomme brugere herinde, der kan give råd, hvis der skulle blive behov for det.


  • #151   3. mar 2013 I har bare været super skønne alle sammen..

    kæmpe kramser smiley


  • #153   3. mar 2013 Loan, det blev til sekslinger, og der er et billede 6 indlæg højere oppe smiley

  • #155   3. mar 2013 Sikke en god nyhed at komme hjem til - til lykke. Hvor er de fine - også i størrelsen

  • #156   3. mar 2013 Kæmpe stort tillykke med 6-lingerne, som jeg har fulgt med i på sidelinen. Godt at det gik så godt!! ;o))) - Kan godt forstå at i er trætte...hvor er de fine - du må endelig ligge billeder ind, efterhånden som de vokser til - man bliver jo helt killingeskruk ;O))) hihihi
    men bare rolig har i øjeblikket kun en gammel kastrat og en sterilliseret hunkat. Så det bliver ikke forløbig da ;O))) men synes det må være spændende at være opdrætter...


  • #157   3. mar 2013 Tillykke!!! smiley
    Nårhhh hvor er de søde!

    4 timer... puha sikken en omgang. jeg kan godt forstå i begge er trætte ^^


  • #158   3. mar 2013 Futte og jordmoder Nille smiley

    Stort tillykke smiley


  • #159   3. mar 2013 Tillykke med familieforøgelsen smiley

  • #160   3. mar 2013 mange tak til jer all.. smiler

    jeg skal nok tage nogle bedre billeder af dem.. måske imorgen..

    lige nu nyder hun bare roen.. og jeg også


  • #161   3. mar 2013 Tillykke fra Elvis og Freddie:)

  • #162   3. mar 2013 Jubii at det gik godt... Stort tillykke herfra.....

  • #164   3. mar 2013 Stort tillykke med det dejlige store kuld smiley Dejligt hun passer dem godt smiley Glæder mig til billeder smiley Held og lykke med dem smiley

  • #165   4. mar 2013 godmorgen alle.

    jeg er så forelsket... griner
    ej hvor de bare smukke og vidunderlige.. og Futte klarede natten med dem alene så flot.

    Jeg var så nervøs for om hun ville vende dem ryggen som sidst.. men hun er bare den bedste missemor... hun putter ovenikøbet det lille tæppe over dem, når hun forlader dem for at gå på kattebakken.

    yaay jeg har bare lyst til at grine og smile.. det er så fantastisk.

    smiler helt stolt...

    jeg troede de fleste var sorte. men her i lyset kan jeg se de har striber og er fler farvet.. ej jeg er så forelsket i dem alle.. griner

    knus fra den små tossede


  • #166   4. mar 2013 :O)


  • #167   4. mar 2013 dag 1

    Er de ikke bare skønne.
    6 vidundere.. griner


    profilbillede
  • #168   4. mar 2013 Ja man kan nemt forelske sig totalt i sådan en flok pelstotter smiley

    Hvor ser de bare søde ud, bare vent til de får øjne og når de begynder at kravle ud af kassen for at gå på opdagelse..

    Uhh du har så mange gode ting i vente, bare det var mig smiley


  • #169   4. mar 2013 Nååå
    Hvor er de fine smiley
    Tillykke


  • #170   4. mar 2013 For killinger der blev født i går, synes jeg, de ser meget fine og store ud. Og så flotte farver og dejlig pels, de har smiley
    Glæder mig til at se billeder af dem, når de bliver større.


  • #172   4. mar 2013 De ser fine ud smiley og der også et par tortie piger smiley

  • #173   4. mar 2013 Hvor er de bare skønne - jeg er bare så midsundelig, bare det var mig. Godt det gik så fint, og hun er så glad for dem ;o))) Stort tillykke!
    Bliver helt skruk jo....


  • #174   4. mar 2013 Hvor er de bare smukke!
    Dem kan du og Futte godt være stolte af smiley


  • #175   5. mar 2013 Dejligt at læse det gik godt, hvor er de bare nuser de små , tillykke til jer alle smiley

  • #176   8. mar 2013 Hvordan går det med killingerne?

  • #177   9. mar 2013 Hej Alle.

    Alle Killingerne har det super.. jeg skal nok upload et billede af dem..
    Jeg har lidt svært ved at køns bestemme dem, så de er navneløse endnu.. bortset fra en, som ungerner har døbt guldklumpen.. griner.

    Glæder mig til at veje dem imorgen.

    Der er en, som er mega monster stor, men den er også hele tiden på Futtes foder dubber.. griner.

    Futte er en dejlig og dygtig mor.. jeg er virkerlig så stolt af hende og jeg er så overrasket over, hvor klog hun er og hvor omsorgs fuld hun er.. hun er virkelig vokset med opgaven.. (hvis man kan sige det)

    smiler


  • #178   9. mar 2013 Hvor lyder det skønt Nille, glæder mig til at se flere billeder..

    Du kan evt oprette et album i din profil, så du hele tiden kan sætte nye illeder ind og så linke til det smiley


  • #179   9. mar 2013 Hvor er det sønt at høre - dejlig livsbekræftende ;o))) Ville også elske at se billeder... ;o)

  • #180   9. mar 2013 Skøøøøøøønt smiley

  • #181   17. mar 2013 Må vi snart se lidt billeder?

  • #182   22. mar 2013 Hej Alle

    Undskyld jeg har været lidt optaget med en hund som fik en disku. ;(

    Killingerne har det godt, de er nogle store banditter alle sammen.. griner.. Jeg har lige set, at de sidder op og forsøger at gå.. griner.. de er bare så dejlige. jeg skal nok tage nogle billeder idag smiley


  • #183   22. mar 2013 den ene bandit

    profilbillede
  • #184   22. mar 2013 Nårr.. hvor er han kær smiley

  • #185   22. mar 2013 Åååårrrhhhh hvor er han nuser smiley nøj lige til at putte i lommen og tage med hjem smiley

  • #186   22. mar 2013 Nille når nu du får taget dig tid til at lave et lille album med de nuttede killinger så kunne du jo samtidig oprette dejlige og dygtige Futte så vi kan byde hende velkommen smiley

  • #187   22. mar 2013 det vil jeg bestemt gøre smiley

  • #189   22. mar 2013 Hej Lotte.

    Hun er en pige og børnene har døbt hende Guldklumpen.. pga hende brune/orange pletter på ryggen. Hun er ret special, for hun er pletter, hvor de andre har striber.. griner... men hun er en lille bandit.. og hun er så småt begyndt at kigge over kanten på kassen de er i... jeg tror ikke det vare længe for vores lille idyl er udskiftet med gang i den og masser ram a sjang.. hihihihi


  • #190   22. mar 2013 Nille nu her de så småt (ved 3ugers alderen) begynder at titte ud over kanten og prøver at kommer over så sørg for at gøre kanten lavere så de ikke pludeselig kommer op på kanten og dumper ned på den anden side og både risikere at slå sig men heller ikke kan komme tilbage til kassen igen ved egen hjælp..

  • #191   22. mar 2013 Nååååååååååååå

    Jamen den er da ikke til at stå for smiley


  • #192   22. mar 2013 Nurh hvor er hun en lille nusergøj smiley

  • #193   23. mar 2013 Åååårh smiley smiley

  • #194   23. mar 2013 Lotte..Nå for søren, havde ikke lige nærkikket så meget i farten smiley Men hun er nu nuttet aligevel smiley

  • #196   4. apr 2013 Hold da op hvor er de søde smiley Jeg er glad for det gik godt, stort tillykke smiley

    - Min fødte 2/4 hun fik dog kun tre små. hvor den første var født med brok så den overlevede desværre ikke. smiley
    - men de to andre har det rigtig godt smiley


  • #197   29. jun 2013 Tillykke med killingerne smiley Nu har jeg læst hele denne tråd, da den pludselig kom frem i lignende emner, og er meget nysgerrig for hvordan det går med dem? har du nogen nye billeder? smiley

Kommentér på:
min kat skal have killinger.. yaay

Annonce