8.739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Simone R
Simone R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hjælp, min kat vil ikke kæle mere Hjælp, min kat vil ikke kæle mere

Hej derude.

Jeg har undret mig over noget i et stykke tid, som jeg håber at nogen kan gøre mig mere klog på.

Min kæreste og jeg har haft en kat i et halvt års tid, den har altid været helt vildt kælen, har kommet over til os frivilligt, lagt sig på os og så tæt på os som muligt, og ville kæles...
Nu er det bare som om, at den ikke gider længere.

- Kan det være fordi den er blevet ældre?

Vi prøver ofte at tage den op til os og prøver at nusse den, men den vil bare væk igen efter 5 sekunder og den kommer aldrig hen og ligger sig på os mere.

Det skal lige siges at vi begge to går hjemme i øjeblikket, så vi er næsten om den hele tiden... Ved ikke om det har noget med det at gøre?
Det er i hvert fald meget frustrerende at den slet ikke vil kæles mere!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, min kat vil ikke kæle mere
  • #2   2. mar 2013 Ikke alle katte gider at sidde hos sin ejer.
    Indimellem får de nogle særheder, ja næsten som når vi får nye interesser.
    Nu er den på vej til at blive teenager (husk at neutralisere så bliver det lidt nemmere) og så skal der prøves grænser, ja faktisk skal alt spændende undersøges og så kan I komme i sidste række.
    Når i begge er hjemmegående pt så har den jo også "adgang" til jer hele tiden.

Tror at det er helt normalt:)

• Simone R
    Simone R Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   2. mar 2013 Nej men det er jo klart at man prøver at kæle den når den altid gerne har ville.

• #4   2. mar 2013 Jeg kan altid mærke forskel på mine katte alt efter hvor meget jeg har været hjemme eller væk.
    Jeg gør præcis som dig samler dem op og giver dem en lille nusse tur nogle gange vil de så gerne nusses i længere tid og andre vil de væk med det samme. Hvis de vil væk lader jeg dem også lader jeg dem gøre hvad de vil uden at forstyrre dem.

Mine arbejds dage skifter meget så jeg har tit et par dage hjemme i træk der kan jeg mærke at katte begynder at blive "trætte" af mig. Mad vil de gerne have og den ene er en notorisk putte kat der skal op i sengen om natten, men nogle gange har han bare ikke lyst men lige så snart jeg har været på arbejde(som er 12 timer vagter) så står han ved døren når jeg kommer hjem og skal straks have opmærksomhed.
    Min kæreste fortæller også at når jeg har nattevagter så hænger begge katte på ham fordi jeg ikke er der så skal de bare have putning og nusning selvom de normalt kun sover hos/på mig.

Så de kan sagtens "ignorere" mig i flere dage men ligeså snart jeg ikke er der 24/7 så er den gal smiley

• #5   2. mar 2013 Mine gider heller ikke kæle hele tiden, de har perioder hvor de lige har behov for lidt ekstra kærlighed..

• #6   3. mar 2013 Er overbevist om I ikke skal løfte den.. Det e der mange katte, der ikke kan lide.. Jeg gjorde det ogse en del tidligere, men jeg har erfaret, at min ene kat så får rigtig travlt med at komme væk..

Begge mine katte er meget kælne, men nogen gange ligger den ene bare helt ude på hjørnet af sengen, og virker lidt ligeglad med mig - Så bliver jeg helt ærligt også lidt ked af det...

Tror på den med at det ikke er så spændende at komme til jer, når I er hjemme hele tiden...

Håber for jer det ændrer sig snart, men jeg tror bestemt ikke, det er fordi, den ikke kan lide jer mere - Overhovedet ikke..

• #7   3. mar 2013 ja jeg må sige at ligesom de andre, så virker det som en normal adfærd, jeres kat er kommet i teenagealderen (formoder da i har haft katten i et halvt år at den er ca. 9 mdr nu) Så der er rigtig krudt i måsen nu, og når i så er tilrådighed 24/ 7 så har katten ikke samme behov som før..

Hvis katten ikke er neutraliseret, kan det i høj grad også hænge sammen med at den nu er blevet kønsmoden og det er blevet forår så naturen kalder, og så kan jeg kun råde jer til i en hulens fart at få den neutraliseret, med mindre selvfølgelig at i har tænkt jer at avle på katten..

Lad katten komme til jer, hvis i ikke hele tiden tager den op, men lader den ligge for sig selv, så skal i se så kommer den nok til jer igen, det kan bare være en periode hvor den har fået for meget af jer, i må selvfølgelig godt kæle den når i passere den eller den kommer forbi/ til jer, men prøv at lade være med at tvinge den til at være hos jer..

• #8   3. mar 2013 Hvad I alle vel har fundet ud af så gør katte hvad katte vil og ikke som vi godt vil have de gør. Selvom jeg for det meste har lyst til at nusse med dem så gør jeg det ikke selvom det er svært at lade være, for når de har behov for nusseri så kommer de selv.
    Mine 2 banditter har mange sove / hvile pladser både i stuen og soveværelset men jeg har lagt mærke til at de for det meste vil være i nærheden af hvor jeg er, om det så er for at få en lille lur eller bare ligge og se hvad jeg laver, Ziggy
    ( hannen ) vil godt nusses en del om dagen men ikke om natten, hvor det er omvendt med Ziva ( hunnen ) hun er næsten altid i nærheden af mig om dagen men ingen nusseri - men om natten sover hun næsten altid så tæt hun kan ved mit hoved og lægger en pote på min hals det er så rørende smiley

Simone jeg tror at jo mindre I selv prøver at få kontakt jo bedre, da missen måske
    synes det er for meget og kan blive irreteret på jer. En anden ting jeg og venner med katte har erfaret at ikke mange katte bryder sig om at blive taget op, hvad også andre her har skrevet, så lad være med det, for den vil nok tro at når I nærmer jer er det for at tage den op og den vil derfor smutte. Hvis I lader den komme til jer tror jeg der vil ske en ændring til det bedre i løbet af nogle uger.
    Håber at rådene fra medlemmerne i tråden vil hjælpe. Det vil være dejligt hvis vi får en tilbagemelding fra jeg om 3 - 4 ugers tid om hvordan det går.
    God søndag smiley

Kommentér på:
Hjælp, min kat vil ikke kæle mere

Annonce