{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

M S
M S
Tilmeldt:
9. aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205

Er min kat mon syg igen... {{forumTopicSubject}}

Først: Jeg har ringet til dyrlægen, som egentlig først vil se Frida imorgen, da hun ikke synes det lyder akut. MEN...

Jeg er altså lidt nervøs for den unge dame.. Hun virker sløv, men vil gerne kæle og snakke. Jeg kan godt få hende til at lege, men slet ikke på samme måde som før. Hun plejer også at være ret madglad, men virker appetitløs (spiser, men ikke så meget som før, og har tabt 100 g. i denne uge), hun drikker dog fint, og får også vådfoder. De sidste par dage har jeg lagt mærke til at hun nyser et par gange om dagen, men har tænkt at det er pga. ekstra fældning...

I dag har jeg så lagt mærke til at hendes trædepoter er meget tørre, i forhold til vores anden kats som er fine og bløde. smiley Derfor synes jeg pludseligt at der er flere ting som ikke er som de burde være.
Hun er steriliseret, regelmæssigt vaccineret og indekat.. Hvad søren er der mon galt smiley Føler mig pylret, men på den anden side synes jeg altså ikke, at hun er den glade og friske Frida, som hun plejer at være...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat mon syg igen...
  • #2   3. mar 2013 Fruen på Godset: Jeg har den sidste uge givet vådfoder tilsat vand, og der drikker hun i hvert fald al væsken.. Men spørgsmålet er om det er nok. Hun har lige været på bakken, og synes faktisk hendes afføring virker "tør" smiley

  • #4   3. mar 2013 Jeg har lidt tænkt det samme, for den periode hvor hun har virket sløv og mat, passer lige med foderskift. Måske det har en finger med i spillet.. Vil køre ud efter lakseolie! Tak!

  • #6   3. mar 2013 Dyrlægen sagde også at jeg kunne prøve at give hende Husk i hendes vådfoder, men er det ikke fibre? Synes ellers der er et højt fiberindhold i det foder hun får nu.

  • #8   3. mar 2013 Nyeste problem: den sarte unge dame, nægter at røre sit foder med lakseolie. Suk...

  • #9   3. mar 2013 Du kunne også prøve med et tørfoder der allerede indeholder fiskeolier..

    Her fodrer jeg fx med Acana Pacifica, de har fået en super lækker pels efter jeg er begyndt at fodre med det smiley


  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 76
    #10   4. mar 2013 Husk kan være en god hjælp til at regulere maven hvad enten den er for træg eller for lind.

  • #11   4. mar 2013 Vi ruller til dyrlægen i dag, og ser hvad hun siger smiley

  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 76
    #14   4. mar 2013 De færreste katte kan lide lakseolie - vil man absolut give det, så er det nemmest at gøre det med en engangssprøjte..

  • #15   4. mar 2013 Tak for jeres råd. Vi er først lige kommet hjem fra dyrlægen, og sikke noget da. Jeg er meget glad for at jeg fulgte min intuition, da det viste sig at stakkels Frida havde 39,9 i feber, og var dehydreret. smiley Hvorfor hun har fået en infektion vides ikke, men vi regner med at det er pga. hendes overfølsomme tarmsystem. Så væsketerapi og antibiotika, og en gang skånekost med hjem - som hun nu må forblive på.. Synes heldigvis at hun allerede virker mere frisk, så nu skal det bare fortsætte. smiley Mon ikke vores sygdomskvote snart er opbrugt!

  • #16   4. mar 2013 smiley ja det har jeg også tit tænkt, er den syge kvote ikke snart opbrugt,, jeg håber det kommer til at gå fremad.
    Fik du også skånekost som vådfoder? Det kan man nemlig godt, bare for den ekstra væske.


  • #17   4. mar 2013 Jeps, har fået i/d vådfoder med hjem. smiley Den har hun fået før, og kan rigtig godt lide, så hun har allerede fået en gang "suppe" herhjemme. Tak for tanken smiley

  • #18   4. mar 2013 smiley jeg ved hvordan det er når man er begrænset af sygdom med hensyn til katte mad, og så kan små ting jo gøre det lidt hyggeligere for katten, og ja hun havde jo væskemangel, nu skal det bare gå frem ad.

  • #19   4. mar 2013 Lige præcis Jette, det lyder til du har prøvet noget lignende.. Håbede hun kunne tåle det nye foder, og synes jeg har været så forsigtig med det, men hendes mave er simpelthen så sart. Så nu holder vi altså fast i i/d'en. Kan ikke risikere hun bliver så skidt igen.. smiley

  • #20   4. mar 2013 Det forstår jeg godt smiley og ja jeg har prøvet rigeligt til syge katte, jeg har haft 5 katte med dem jeg har nu, og håber jeg lige nu har min første kat uden fysiske sygdomme og uden psykiske problemer, Røde min kurilian bobtail.

  • #21   4. mar 2013 Pyha.. Får helt sved på panden smiley Man kan godt nok være uheldig. Men vi knuselsker jo vores missepiger, og vil gøre alt for dem. Nu er de heldigvis forsikret (godt råd til alle andre!) så regningerne bliver det lettere at løfte. Håber dog det var den sidste, udover alm. tjek smiley

  • #22   6. mar 2013 Blot for at komme med en opdatering.. Frida fik imorges høj feber igen, 40,1. Afsted til dyrlægen, som igen undersøgte hende, og som kom med denne forfærdelige meddelelse: hjertemislyd. smiley Hvorfor der ikke har været denne susende lyd de andre gange, ved hverken jeg eller dyrlægen. Hun er nu indlagt til blodprøvetagning og observation, og så går turen ellers til LIFE imorgen, til yderligere undersøgelse.

    Jeg er simpelthen så ked af det, men vil gøre alt hvad der står i min magt. Min lille Fridamis smiley Snøft.


  • #25   6. mar 2013 Jeg krydser fingre for jer smiley

  • #26   7. mar 2013 Tusind tak for tanker og krydsede fingre. Jeg sidder nu her, helt blank i øjnene og fuld af bekymring, vrede og frustration smiley Frida blev akut indlagt på KVL igår, da hendes blodprøver viste for lavt indhold af røde blodlegemer, og nogle svingende tal for hendes organer smiley De har lige ringet derinde fra, og skal igang med at scanne hende for det ene og det andet. Det tyder desværre på FIP, så jeg er fuldstændig knust. Det må det bare ikke være!!! smiley Nu kan jeg bare sidde og vente ved telefonen.. Fridamis, bliv nu rask smiley

  • #27   7. mar 2013 Åååå hvor er det hårdt smiley

  • #29   7. mar 2013 Har sagt på gensyn til Frida her til aften :'(. Det hårdeste jeg nogensinde har prøvet smiley De kunne ikke redde hende, hun havde både fip og fortykket hjerte, tror det hedder HCM. Jeg er stadig i chok, kan slet ikke forstå det. smiley Vil gemme dig i mit hjerte, og savne dig til vi ses igen, for det ved jeg vi gør. smiley Dejligste, fineste Fridamis.

  • #31   7. mar 2013 Av Av Av ..... ;´(

  • #32   7. mar 2013 Åh nej, hvor forfærdeligt smiley Føler med dig..
    R.I.P.Frida


  • #33   7. mar 2013 Sov sødt lille Frida smiley

  • #35   7. mar 2013 R.I.P Frida

    Hvad med hendes søster? Bliver hun kontrolleret om hun har fået smitten smiley


  • #36   7. mar 2013 FIP kan ikke smitte (jeg ved det står på nogle sider på nettet, men dyrlægen på KVL har overbevist mig om, at det ikke er muligt). Men hun får det helt store tjek af min dyrlæge imorgen.. Har taget en alvorssnak med hende - hun har bare at være sund og rask. Kan næsten ikke bære mere smiley

  • #37   7. mar 2013 Og tak for jeres tanker.. puha hvor er det altså barskt. Savner hende helt forfærdeligt allerede smiley

  • #38   7. mar 2013 Håber det bedste for jer.

  • #39   8. mar 2013 Åh nej, hvor trist :-(. Hvil i fred, smukke Frida.

    Trøstekam til dig, M S, og til Freja. Det gør mig virkelig ondt, at I har mistet hende.



  • #40   8. mar 2013 Tak Tinka smiley Det er så hårdt.. Freja savner hende også meget kan jeg mærke. smiley Hun går og kalder, og virker rastløs. Årh, det gør bare ondt helt ind i marven.

  • #41   8. mar 2013 Freja er netop blevet tjekket, og meldingen var, at hun er en sund, rask og velernæret mis. Ingen mislyd på hverken lunger eller hjerte. Det gav mig selvfølgelig lidt ro i sindet. Hun kan stadig være bærer af corona-virus som er den virus der kan muterer til FIP, men som dyrlægen sagde, er chancen meget lille for at denne skulle gøre det i hendes tilfælde.. Frida har altid være noget mindre og har måske ikke haft en ligeså god start på livet som Freja, som altid har været 1½-2 kg større. Så jeg håber så inderligt at dette var afslutningen (en forfærdelig en af slagsen), på vores lange sygdomshistorie.

    Vil nu bare nyde min smukke Frejamis så længe jeg har hende, man kender ikke dagen før imorgen. Suk..


  • #42   8. mar 2013 Ja gør du det smiley nyd hende, og held og lykke med hende, dejligt at høre hun har det fint smiley

  • #43   8. mar 2013 Gør mig virkelig ondt, det er bare så hårdt sådan noget. Gudskelov din anden mis er sund og rask.

  • #44   8. mar 2013 Tak begge to, det gør godt i mit hjerte med lidt trøstende ord.. Jeg er også meget glad for, at Freja er sund og rask! smiley Vi har aftalt at hun bliver mindst 18 år.. smiley

Kommentér på:
Er min kat mon syg igen...

Annonce