4.174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Foderskål der er chipstyret!!!! Foderskål der er chipstyret!!!!

Hej alle.
Jeg har hørt at man kan få foderskåle der er chipstyret, så hver kat kun får dens egen portion. Jeg har søgt højt og lavt, men intet resultat. Er der nogle i dette oplyste forum der kan give mig et link?
Korat passer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderskål der er chipstyret!!!!
  • #1   3. mar 2013 Jeg ved det ikke, men kan huske, der har været tråde om dem. Prøv at skrive "foderautomat" i søgefeltet.

• #3   4. mar 2013 Jeg fandt nogle foderfiduser ved at søge i forum, som jeg anviste før.

Indtil for nylig har jeg aldrig fattet meningen med den slags foderautomater, men nu er jeg så småt begyndt at greje, hvad de kan bruges til.
    Den ene af mine (overvægtige) katte tømmer gerne - under høj spinden og velbehagelig smasken - madskålene for det tørfoder, der er beregnet til at skulle holde hele natten. Jeg kan egentlig godt se fidusen i en automat, der leverer foder et par gange pr nat. Så kunne jeg måske også undgå at blive vækket af overvægtig, lækkersulten kat, der bare lige vil fortælle mig, at madskålen er TOOOM.

• #4   4. mar 2013 lyder smart med en foderautomat der er chip styret....men vil de andre katte -hvis man har flere- ikke bare spise samtidigt?
    Jeg har lavet en foderkasse med en chip kattelem, som tilader at min ene kat kan komme ind men ikke den anden. Dette er nødvendigt, da min ene kat altid har værret til den for tynde side og samtidig er meget kræsen, så hun har sit foder derinde, for ellers vil min for tykke kat tømme det hele på nul komma fem. For mine katte fungere dettte godt.

• #6   4. mar 2013 Synes det lyder smart og ville gerne købe sådan en. Hvis man nu har forskellige aldre på katte og forskellige behov. f.eks har vi en gammel kat, som får Royal Canin Agering 12+, som jeg ikke synes min 2-årige hun-kat skal have, men lige nu har hun jo frit adgang til det, men jeg synes faktisk at hun er blevet lidt mere kræsen af det (der er jo en blød kerne indeni, som er meget velsmagende). Jeg har desuden planer om en killing snart, og der synes jeg da ikke at min sterill. hun-kat, skal have frit adgang til killingefoder, for det vil hun sluge i store mundfulde - og blive veldig tyk - der er jo ekstra energi i det. Jeg har faktisk gået og grublet over denne udfordring - for det er jo meningen at tørfoder altid skal være tilgængeligt.
    Så jeg er meget interesseret - og den er jo bare beregnet til tørfoder, når de skal have andet kan det være i en alm. skål i hvert deres hjørne. Hjemme hos os har vores katte hvert deres lille bord, hvor de får deres mad - det er et levn fra da vi havde hund, og det fungere rigtig godt. De besøger dog hinandens bord indimellem for lige at se hvad den anden får ;o)) Da vores hund død prøvede jeg at fjerne bordene, men det blev de rigtig kede af, så nu er det fast inventar ;o))
    De sidder selv klar på hver deres bord, når de skal have vådkost om aftenen :o)

Og Fruen på Godset har vist misforstået ideén med den - det er ikke for at spare på hverken opgaver eller foder, men for at sikre at den enkelte kat får det der er beregnet til den og kun det....og kun tørfoder :o)

• #7   4. mar 2013 God ide´med foderkassen også ;o)

• #9   4. mar 2013 Hej Helle og Fruen
    Min ide er at kontrolere den ene korats forbrug af foder, hun er madglad og har svært ved at holde sig fra madskålen. Men hvor er automaten set og til hvilken pris?

• #12   4. mar 2013 Det kunne man, men de de gider absolut ikke vådfoder.

• #14   4. mar 2013 Jeg har som Rannva lavet en foderkasse, med chiplem i. Så har de fertile herhjemme adgang til den og de lækkerier, der er derinde, og kastraterne må så "nøjes" med fri adgang til alm. tørkost i deres foderbræt og -bold, samt vådfoder i massevis (og gerne med vand på).

(Og den styres i øvrigt af batteri, og ikke strøm - og kan lige anes på et af billederne i mit album med kravlegården, hvor den står lige udenfor)

• #15   4. mar 2013 Steen J **Men hvor er automaten set og til hvilken pris?**

Jeg gentager lige: Prøv at skrive <b>foderautomat</b> i søgefeltet. Så kan du finde flere tråde om emnet og se flere forskellige links.

Jeg overvejer selv denne:

http://www.zooplus.co.uk/shop/pet_supplies_specials/pet_supplies_seasonal/get_active_cats/snack_toys_and_balls/223737

det er godt nok ikke en foderautomat, men jeg lurer på, om den måske kunne begrænse tørfoderindtaget.... bare lidt.... måske....

• #16   4. mar 2013 Forresten, når man har flere katte, og fodrer via automat, kan man vel ikke være sikker på at begge/alle katte får noget at æde? Tænker om den første kat, der opdager at der er kommet mad, måske vil æde det hele....

• #17   4. mar 2013 Eva - har lige været inde og se dit galleri....Hold da op hvor smart!!! Jeg er både imponeret over kravlegården og foder-katte - genialt! Har i selv lavet den kravlegård?? - hvis ikke hvor kan man så købe den - det er jo super smart at den er lavet i sådan noget "glat" træ, men også med glas i stedet for net - så kan de jo ikke kravle ud ;o) Foderkassen er det bare en vasketøjskurv som i har lavet om?? - smart! Ha slet ikke overvejet at man da bare kan gøre det - og det er i hvert fald bedre end en foderautomat til dette formål...;o)

• #18   4. mar 2013 Ja den kunne jeg også godt have brugt, og får jeg problemet igen, så har jeg ideen smiley tak

• #19   4. mar 2013 Eva: Den er godt nok smart, og perfekt til dit behov smiley Er det en vasketøjskurv du har bygget den i?

Jeg har denne til min meget hurtigtspisende kat: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/foderskaal_plast/231595
    Den har indtil videre fungeret ubeklageligt, og mit indtryk er at hun hygger sig med den..

• #20   4. mar 2013 Eva: din foderkasse er smart smiley Jeg synes min er lidt mørk, da der ikke kommer meget lys ind, men den fungerer super aligevel smiley

M.S : den der foderlabyrint har jeg til den tykke og hurtig spisende af mine katte, men hun har totalt styr på at få foderet ud og gør det lyn hurtigt....men jeg tænker aligevel at det sætter hastigheden ned.

• #21   4. mar 2013 Hun skal da bruge poten et par gange for at blive mæt smiley så der er indbygget motion, og hun kan heller ikke guffe i et væk, jeg tror på det er bedre og sjovere for dem.

• #22   4. mar 2013 Jeg har købt foderlabyrintet til min hun-kat i julegave;o) og hun er super glad for den - hun spiser hellere af den end af hendes normale skål - jeg må dog ikke fjerne den anden, så bliver hun frustreret ;o) Men hun snyder lidt med labyrinten - hun stikker hovedet ned ovenfra, og spiser på den måde det i den øverste skål - tror hun er lidt doven ;o))

• #23   4. mar 2013 Haha Helle smiley Det fandt Freja også hurtigt ud af, så jeg fordeler foderet i hjørnerne og i den midterste plade.. Så er det lidt svære for hende at få puffet ned smiley

• #24   4. mar 2013 Helle og M S - Mange tak smiley
    Nej, det er ikke en vasketøjs kurv, men sådan en triptrap kasse. Jeg husker desværre ikke lige hvad den hedder, men låget oven på kan åbnes, det er så dejligt nemt jo. Har købt den i Silvan til 300 kr. som jeg husker det. Jeg kunne godt lide præcis det med hullerne, for så kom der stadig luft og lys derind smiley

Helle - Mht kravlegården, så synes jeg også den er både praktisk og pæn. Den er købt hos Animal Nusery: http://www.animal-nursery.de/
    Det er i øvrigt ikke glas, men plexiglas - både lidt mere sikkert og ikke helt så tungt smiley

• #25   4. mar 2013 Mht foderbræt, så kan man i øvrigt få flere forskellige.
    http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_toys/cat_intelligence_toys

Dette er nok favoritten: Trixie Cat Activity Fun Board

Men osse disse to er gode til kattene herhjemme: Catit Design Senses Food Maze og Cat Activity Turn Around

• #26   5. mar 2013 M s - de spriger over hvor gærdet er lavest hihi ;o))) Har overvejet om jeg skal forsøge at lukke det hul eller noget, men ved ikke lige hvordan - og hvis hun ikke synes det går hurtig nok med at få dem ud længere nede og bliver utålmodig - så vælter hun da bare hele klim bimmet, med fuldt overlæg - så kommer de hurtig ud - hun er i hvert fald ikke dum, min lille mis ;o))) - men det har hun nu kun gjort få gange i starten. Nu nyder hun faktisk at prøve at få dem ud - ellers kunne hun jo bare spise af den normale madskål, men det er for kedelig - den er kun til nødstilfælde (når alt andet er tømt ;o))))

Jeg vil da lige snuse lidt rundt inde på den hjemmeside, Eva - lyder spændende ;o)

• #27   11. mar 2013 Det eneste chip styret foder "kasser " jeg har hørt er opdrættere der har katte på speciel kost. De bygger en kasse stor og rummelig nok til katten og sætter en chiplem i som kun den(eller de) katte som må få af det foder kan komme ind af lemmen.

Det kan foreksempel være en stor gammel kat der gør hend og spise killinge-tørkosten, den er jo for fed for den gamle kat så man enten sætter killingen maden ind i et rum hvor der er lem imellem også kan kun killingerne gå ind og spise og den gamle kat kan ikke komme til killingefoderet.

• #28   11. mar 2013 Jeg var i øvrigt lige i Silvan igår - de har stadig samme kasse, og den hedder bare Kiste, så det blev jeg jo ikke meget klogere af, hehe

• #29   13. mar 2013 Eva. Din ide med kisten er smart, så den ide snupper jeg. Vi ses i Fredericia. smiley

• #30   13. mar 2013 Steen - Godt at høre at den kunne bruges smiley
    Ja, vi gør! Jeg er der dog først søndag. Der er lige et sølvbryllup i vejen lørdag smiley

Kommentér på:
Foderskål der er chipstyret!!!!

Annonce