4.174 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Foderskål der er chipstyret!!!! Foderskål der er chipstyret!!!!
Hej alle.
Jeg har hørt at man kan få foderskåle der er chipstyret, så hver kat kun får dens egen portion. Jeg har søgt højt og lavt, men intet resultat. Er der nogle i dette oplyste forum der kan give mig et link?
Korat passer.
0 synes godt om
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2006
Indtil for nylig har jeg aldrig fattet meningen med den slags foderautomater, men nu er jeg så småt begyndt at greje, hvad de kan bruges til.
Den ene af mine (overvægtige) katte tømmer gerne - under høj spinden og velbehagelig smasken - madskålene for det tørfoder, der er beregnet til at skulle holde hele natten. Jeg kan egentlig godt se fidusen i en automat, der leverer foder et par gange pr nat. Så kunne jeg måske også undgå at blive vækket af overvægtig, lækkersulten kat, der bare lige vil fortælle mig, at madskålen er TOOOM.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 19
Jeg har lavet en foderkasse med en chip kattelem, som tilader at min ene kat kan komme ind men ikke den anden. Dette er nødvendigt, da min ene kat altid har værret til den for tynde side og samtidig er meget kræsen, så hun har sit foder derinde, for ellers vil min for tykke kat tømme det hele på nul komma fem. For mine katte fungere dettte godt.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Så jeg er meget interesseret - og den er jo bare beregnet til tørfoder, når de skal have andet kan det være i en alm. skål i hvert deres hjørne. Hjemme hos os har vores katte hvert deres lille bord, hvor de får deres mad - det er et levn fra da vi havde hund, og det fungere rigtig godt. De besøger dog hinandens bord indimellem for lige at se hvad den anden får ;o)) Da vores hund død prøvede jeg at fjerne bordene, men det blev de rigtig kede af, så nu er det fast inventar ;o))
De sidder selv klar på hver deres bord, når de skal have vådkost om aftenen :o)
Og Fruen på Godset har vist misforstået ideén med den - det er ikke for at spare på hverken opgaver eller foder, men for at sikre at den enkelte kat får det der er beregnet til den og kun det....og kun tørfoder :o)
jan 2013
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
Min ide er at kontrolere den ene korats forbrug af foder, hun er madglad og har svært ved at holde sig fra madskålen. Men hvor er automaten set og til hvilken pris?
nov 2008
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
(Og den styres i øvrigt af batteri, og ikke strøm - og kan lige anes på et af billederne i mit album med kravlegården, hvor den står lige udenfor)
dec 2006
Jeg gentager lige: Prøv at skrive <b>foderautomat</b> i søgefeltet. Så kan du finde flere tråde om emnet og se flere forskellige links.
Jeg overvejer selv denne:
http://www.zooplus.co.uk/shop/pet_supplies_specials/pet_supplies_seasonal/get_active_cats/snack_toys_and_balls/223737
det er godt nok ikke en foderautomat, men jeg lurer på, om den måske kunne begrænse tørfoderindtaget.... bare lidt.... måske....
dec 2006
jan 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
Jeg har denne til min meget hurtigtspisende kat: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/foderskaal_plast/231595
Den har indtil videre fungeret ubeklageligt, og mit indtryk er at hun hygger sig med den..
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 19
M.S : den der foderlabyrint har jeg til den tykke og hurtig spisende af mine katte, men hun har totalt styr på at få foderet ud og gør det lyn hurtigt....men jeg tænker aligevel at det sætter hastigheden ned.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
jan 2013
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
jun 2006
Nej, det er ikke en vasketøjs kurv, men sådan en triptrap kasse. Jeg husker desværre ikke lige hvad den hedder, men låget oven på kan åbnes, det er så dejligt nemt jo. Har købt den i Silvan til 300 kr. som jeg husker det. Jeg kunne godt lide præcis det med hullerne, for så kom der stadig luft og lys derind
Helle - Mht kravlegården, så synes jeg også den er både praktisk og pæn. Den er købt hos Animal Nusery: http://www.animal-nursery.de/
Det er i øvrigt ikke glas, men plexiglas - både lidt mere sikkert og ikke helt så tungt
jun 2006
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_toys/cat_intelligence_toys
Dette er nok favoritten: Trixie Cat Activity Fun Board
Men osse disse to er gode til kattene herhjemme: Catit Design Senses Food Maze og Cat Activity Turn Around
jan 2013
Jeg vil da lige snuse lidt rundt inde på den hjemmeside, Eva - lyder spændende ;o)
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det kan foreksempel være en stor gammel kat der gør hend og spise killinge-tørkosten, den er jo for fed for den gamle kat så man enten sætter killingen maden ind i et rum hvor der er lem imellem også kan kun killingerne gå ind og spise og den gamle kat kan ikke komme til killingefoderet.
jun 2006
nov 2008
jun 2006
Ja, vi gør! Jeg er der dog først søndag. Der er lige et sølvbryllup i vejen lørdag
Foderskål der er chipstyret!!!!