896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lars Hovaldt  H
Lars Hovaldt H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Killing der piber ynkeligt :) Killing der piber ynkeligt :)

Hejsa, ny bruger her på galleriet smiley vi har fået en lille hul-i-hæk killing,Magnus, og har et par spørgsmål omkring ham, han er 13 uger nu og er meget skinger i sine lyde , lyder helt ynkelig, selvom han spinder på fuld drøn, han spiser og drikker som han skal, nogen der ved om det bare er en pylre kat eller?? Mvh Lars og Stine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing der piber ynkeligt :)
  • #1   6. mar 2013 smiley "hul-i-hækken-killing" det er vist første gang jeg hører den betegnelse smiley

En killing har ofte en meget skinger miaven, og ja de er mega dygtige til at lyde ynkelige, hvis den spiser, drikker og går på bakken helt normalt, og ellers er kælen og kontaktsøgende så er der ingen problemer..

Og hvis det er en killing der er fortidligt taget fra sin mor, så er de ofte mere kontaktsøgende og har nogle gange seperationsangst, og så lyder de ekstra ynkelige smiley

Jeg har selv en ungkat på 10mdr. hun er hittekat og jeg ved derfor ikke om hun er fjernet for tidligt fra sin mor, men jeg tror det ikke for hun fungere på alle måder som en normal kat og har lært at man ikke bruger klør når man leger, men jeg tror det er pga hun er bevet efterladt alene et fremmed sted, at hun lider af seperationsangst, og ja det gør hun stadig, hvis hun kan høre en igennem en lukket dør så græder hun aldeles ynkeligt og lyder nærmest som om hun bliver tortureret, hun er blevet væsentligt bedre og gør det nu ikke hvergang hun bliver efterladt bag en lukket dør, og hun skriger heller ikke så højt og ynkeligt mere...

Jeg har haft hende siden hun var ca 4mdr. (skøn fra dyrlægen)

Så ja mit bud er han blot er noget pylret, og det vil sansynligvis blive bedre jo mere tryg han føler sig, og så vil jeg lige tilføje at spinden også er en måde som killinger beroligere sig selv på, så det behøver ikke at betyde velvære, det kan også betyde utryghed, altså at han spinder for at berolige sig selv..

• #2   6. mar 2013 Hvis du ikke kender denne, så syntes jeg det er en god ide at læse dette, link:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Kattens-adfaerd.pdf

• #4   6. mar 2013 Jeg venter stadig på at min kat stopper sin pylren..... Den er to år til den 20.:D

• #6   6. mar 2013 Haha:D
    Ej det er heldigvis kun når hun er sulten/ikke er tilfreds med maden i skålen/mener hun skal have en kylling mere

Så lyder det som en killing der er blevet forladt af sin mor

• #7   6. mar 2013 1000 tak for svarende smiley han er meeeeget kælen, så håber ikk det er for og berolige ham selv, at han spinder smiley kan være han bare minder om sine ejere smiley syntes hul i hæk er meget passende til ham smiley

• #8   6. mar 2013 Hvor gammel var han da i fik ham... og hvor lang tid har i haft ham ????

• #9   7. mar 2013 Han var 12 uger da vi fik ham:) og er en 15 uger nu smiley lige et hurtigt spørgsmål til smiley han være byens store muse fanger smiley (vi har mus på vores grund ) hvordan med kasterstion , så han ikk strejfer væk? smiley (eller strinter indenfor) hvad tid kan det være "bedst" for ham? Mvh Lars og Stine

• #10   7. mar 2013 Plus minus et par dage smiley

• #11   7. mar 2013 Det kan du gøre allerede nu, nogle dyrlæger siger dog at katten helst blot skal veje minimum 2kg. Men ellers kan de kastreres allerede ved 12 ugers alderen, så se at få det gjort hurtigs muligt, jo yngre katten er jo nemmere kommer den sig over indgrebet.
    Men i hvert fald skal det gøres inden den er fyldt 6 mdr. hvor den bliver kønsmoden, men i det den er 15 uger nu, så kan den godt pga årstiden blive kønsmoden før, så jeg ville gøre det hurtigtst muligt, så du er sikker på den ikke begynder at strinte og strejfe..

• #12   7. mar 2013 Hov og hvis din dyrlæge er af den gamle skole og siger nej til at kastrere før 6mdr. så find en anden dyrlæge, der er nemlig nogle dyrlæger der stadig er kontrære, men undersøgelser viser at det er bedst at få det gjort så tidligt så muligt, det giver færrest komplikationer og hæmmer ikke væksten som nogle tror..

• #13   7. mar 2013 Okay:) mange tak!

• #14   7. mar 2013 Min Figaro, som er fra maj måned sidste år,lyder som en helt nyfødt killing.
    Han siger ikke mijaw,men siger kurrende lyde.... Meget underholdende at se og høre på,for det er gerne i leg han siger sådan eller vil have opmærksom fra de 2 andre katte jeg har.... faktisk i skrivende stund har han lige sagt sådan smiley

• #15   9. mar 2013 Kiggede lidt online med det kasteration, det er ikk liiiige til og vurderer for mig om testiklerne er faldet ned, det ser dyrlægen vel med det samme ?

• #16   9. mar 2013 Ja det kan dyrlægen helt klart se eller mærke...

• #17   12. mar 2013 Snip snap snude! Øremærkning og kasteration smiley Idag må han godt pibe lidt ekstra smiley sølle mand da smiley

Kommentér på:
Killing der piber ynkeligt :)

Annonce