{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Kan i hjælpe? {{forumTopicSubject}}

hej

Jeg var ude ved min veninde igår de har en lille spinkel perser kat på 3 år, min veninde fortæller så at de har lidt problemer med den.

hun er renlige nedeunder men hvis den kommer på første salen, skider eller tisser den i deres senge eller på deres tøj.. den vil især gerne gøre det på børenes værelse, hun fortæller den har bakke oppe ovenpå, men bruger den ikke..

nedeunder er der intet problem, der er den renlig og går i bakken..
min veninde er selvfølige meget træt af det, katten har en meget sart mave, bliver foderet med RC sensitive.. katten er ikke sterileseret.

hvad kan hun lige gøre?? udover at få hende fikset ved dyrlægen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan i hjælpe?
  • #2   6. mar 2013 Jeg er ret enig med Gaia&momo

    Få katten fixet, det kan være den føler sig nødsaget til at afmærke på førstesalen fordi den ikke føler der dufter nok af den..

    Og så skal de huske på at rengøre grundigt med rodalon og urine off, rodalon fjerner bakterier og lugt for os mennesker, men er giftig for katte og det er derfor nødvendigt at skylle grundigt med rent vand bagefter, urine off fjerner lugten for katten. Man må aldrig rengøre med Ajax, klorin eller andre rengøringsmidler med salmiak, da dette tiltrækker katten og får dem til at afmærke igen..

    Og når en så kat på den alder får en sådan ide, så er det en rigtig god ide at lukke af for den mulighed at komme i værelserne, for at bryde mønsteret..

    Sidst ville jeg for en sikkerheds skyld få katten tjekket for urinvejssygdomme, bare for at udelukke at den skulle have blærebetændelse eller krystaller i urinen..


  • #3   6. mar 2013 super jeg vil give jeres råd videre til hende, lige pt er det muligt at aflukke 1 sal.. men til sommer vil hun gerne have fri udgang til haven, og så er det ikke muligt at lukke af mere..
    jeg rådet hende også til at få, den fikset ved dyrlægen.. så det håber jeg hun vil..


  • #4   6. mar 2013 Det behøver heller ikke at være for tid og evighed, at hun skal lukke af, man nogle gange bliver urenlighed en dårlig vane, og så kræver det at for en tid at man afskærer muligheden for den dårlige vane..

    Og så kan jeg kun råde til at de husker ikke at have tøj til at ligge på gulvet, for det kan være for stor en fristelse for katten..

    Jeg skal lige høre en gang, hvis du altså ved det..
    Er det almindeligt store tissetår eller er det mere strinteri?? For hun katte kan nemlig også strinte..
    Og hvor står kattebakken på førstesal i forhold til hvor katten vælger at tisse??
    Nogle gange kan det hjælpe at have kattebakker i de rum katten er urenlig, så der er lettere adgang til kattebakken, så når katten begynder at bruge kattebakkerne hver gang, så kan man <b>meget</b> langsomt flytte kattebakken hen hvor man gerne vil have den..

    Se Stuen's tråd om bakketræning..
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103405-saadan_blev_min_hunkat_renlig


  • #5   6. mar 2013 Jeg vil også anbefale at få den steriliseret. Dernæst, så er der lavet specielt perserfoder, som jeg vil anbefale.

Kommentér på:
Kan i hjælpe?

Annonce