1.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvad tager katte mest på af??? Hvad tager katte mest på af???

Jeg ved selvfølgelig godt, det oftest er enten fordi, de spiser meget eller ikke rører sig nok...

- Går ud fra indekatte har større tendens til at tage på end udekatte, da udekattene får en del motion - Dette er ikke ment som kritik at indehavere af indekatte...

- Jeg har 2 udekatte, og min kæreste hat 2 indekatte. (5 og 7 år)

Mine 2 udekatte vejer det de skal, men dyrlægen siger, st min hunkat ikke skal tage mere på. Hun er robust men ikke tyk.

Min kærestes ene kat er stor (8-9 år), men den virker ikke tyk, da den er en MCO, og vi tror dens størrelse er passende.

Han har nu fået en voksen almindelig huskat(6 år), der spiser rigtigt meget. Jeg ved, den tidligere var rimelig tyk, da det er en kat, jeg havde sammen med min X-mand.. Den har nu boet hos min kæreste 3 uger, og vi kan se den har taget på. Tidligere var den udekat, men der var den på et tidspunkt meget tyk, da den er en sofakat, som jeg kalder det... (Det er katten på billedet)

Alle 4 katte er neutraliserede.

Spørgsmålet er egentligt, om det når man ikke tænker på motionen og mængden af mad, er *tørfoder eller vådkost, der får katten til at tage mest på*...????????

Hører gerne om andres erfaringer omkring tykke katte, samt hvorfor de mener, katten har taget på, og hvorledes de forholder sig til det...

P.S. Jeg ved godt, at katte nogen gange tager på, når de bliver ældre...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad tager katte mest på af???
  • #1   9. mar 2013 Den kat på billedet er i hvertfald ikke tyk smiley

Katte tager på og taber sig igen... det passer med årstiderne... mine katte er ude/inde katte... og i okt/nov. tager de en del på.... musene er er meget fede så de kan klare en vinter... og når mine katte æder de mus tager de selvfølgelig også på... nu er der forår... og allerede nu løber de mere rundt og er begyndet at tabe sig....
    Selvom det er indekatte så gør deres instinkter at de tager på om vinterne og taber sig om sommeren:)

Og selvfølgelig når man tager en udekat og pludselig "spærre" den inde ... så keder den sig måske bravt og spiser derfor mere ... og den får jo heller ikke samme motion som før.... og derfor går der et stykke tid inden katten vænner sig til det smiley

• #2   9. mar 2013 Som G.H siger den kat på billedet er i hvertfald ikke tyk, den ser meget passende ud smiley

Og jeg er også meget enig med resten af hvad G.H skriver..

Jeg vil dog tilføje at indekatte tager nok mere på af tørkost end af vådkost, det hænger sammen med at de kan spise mere tørkost end de kan af vådkosten, så de indtager flere kalorier end de kan nå at forbrænde, netop fordi en indekat ofte er mindre aktiv end en udekat..

Vådmaden mætter hurtigere og længere, og derfor spiser katten ikke mere end den kan, den får hurtigt en mæthedsfølelse, hvorimod med tørkost der går der lidt før mæthedsfølelsen kommer, da det først er når tørkosten kommer ned i maven og rammer væsken og udvider sig..

Så hvis du vil fodre bedst så giv vådmad morgen og aften og hav tørkost stående 24/ 7, så spiser din kat ikke formeget (forhåbentlig smiley )

• #4   9. mar 2013 Billedet er taget den dag min kæreste fik katten.... - Og nej den er overhovedet ikke tyk der, for den havde tabt sig meget, lige inden min kæreste fik ham, fordi x-en åbenbart ikke gik til dyrlægen, da katten havde orm...
    Han var også kun hjemme ved katten og en anden kat, han havde hver 2. eller 3. weekend....

Tror katten var meget ensom, for det virker ikke til, den savner udelivet. Den er meget kælet allerede, selvom den tidligere var sky.

Spørger fordi den tidligere vejede 8 kg, så jeg ved, dan namt kan tage på igen, når den har det godt...

Skrev ikke katten var tyk nu, men at den havde taget lidt på...

• #5   9. mar 2013 G.H.... Mine ene udekat er meget tynd om sommeren, fordi den drøner rundt... Har haft den til dyrlæge, men hun sagde, han var ok og bare en slank kat. Det er min kat Ymer.

• #6   9. mar 2013 Nogen der kender cirka-kalorieindhold i hhv. tør- og vådfoder?

Jeg har ikke gidet regne det ud præcist, men antager, at cirka 70 gram tørfoder i kalorier svarer til 400 gram dåsemad.

• #7   9. mar 2013 Jeg syntes tit jeg oplever, at dyrlæger ikke syntes det er så slemt når en kat er tynd, tyndere end jeg bryder mig om ??

• #8   9. mar 2013 Efterlyser lige nogle bud på mit spørgsmål om kalorier....

• #10   10. mar 2013 Her er et billede af Simba, da han var overvægtig... Når han smed sig på gulvet, så hørte man et *bump*

profilbillede
  • #11   10. mar 2013 Hvis nogen tænker over ragdollens hale på billedet, så sagde dyrlægen, det var fordi, at katten savnede mig/Den bed pelsen af), da jeg boede 3 mdr hos min mor efter skilsmissen, og først kunne have ham hos mig, da jeg havde fundet en lejlighed...

• #12   10. mar 2013 Min Sofus laver og et højt bump når han lægger sig, han er lige som han skal være vægtmæssigt. Han smider sig bare;-) Sofie er lidt lettere og en rigtig dame, hun lister altid lydløst rundt. Vi ved altid hvor Sofus er;-)

• #13   10. mar 2013 Tak for svar, Felis smiley

Jeg kender en, hvis dyrlæge har ordineret light-tørfoder, så det var netop mhp "slankekur", jeg gerne ville kunne give nogenlunde korrekte informationer om kalorieindhold.
    Meget nemmere, hvis jeg bare kunne henvise til mine egne kattes (ikke eksisterende) slanke-succes :-/.

Kommentér på:
Hvad tager katte mest på af???

Annonce