1.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp min kat vil ikke bruge sin kattebakke!! Hjælp min kat vil ikke bruge sin kattebakke!!

Hej håber virkelig I kan hjælpe mig!
Har min dejlige hunkat på næsten 9 mdr. Hun synes ikke længere hun skal bruge sin kattebakke, for det meste er det kun når hun skal tisse. Men da jeg kom jeg fra byen her fredag aften, havde hun altså skidt inde på mit værelse...men for det meste er det "kun" ved tisseri, at hun ikke længere god til at bruge bakken, det er næsten dagligt at hun tisser indenfor, og ja det er jo ved at være et ret stort problem...Hvad kan vi gøre ved det? og hvad kan det skyldes? Hun har været helt renlig...
Hjælp hjælp! gode råd modtages med kyshånd! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min kat vil ikke bruge sin kattebakke!!
  • #2   10. mar 2013 puha der kan være mange ting.
    er hun neutraliseret?
    hvor mange kattebakker har hun?
    er det en åben eller lukket bakke?
    tisser hun de samme steder?
    tømmer du bakken hver dag?
    hvor tit gør du den ren?
    er i måske lige flyttet?
    andre stress elementer?
    er der gjort ordenligt rent der hvor hun har haft uheld?
    indekat eller udekat?

undskyld alle spørgsmålene men det er nemmere at hjælpe hvis vi ved lidt mere smiley

• #3   10. mar 2013 hun er ikke neutraliseret, men skal hun snart. Hun har kun en, den er åben da vi havde en der var lukket, ville hun slet ikke bruge den. Nej ikke de samme steder. Altså tømmer ikke hele bakken hver dag, men hver gang hun har lavet noget, bliver det selvfølgelig fjernet med det samme. gør den ren ca 1 gange i ugen(ved ikke, er det for lidt??) Nej, vi har altid boedet her. hmm andre stress elementer, ved ikke om det måske kan generere hende at vores hanhund er meget interesset i bakken? Ja det gør der, og hun er ude kat, men dog inde når vi er i skole/arbejde smiley

• #4   10. mar 2013 personligt ville jeg få hende til dr. dyr for at blive fixet med det samme så er det overstået og hun bliver ikke stresset af alle de homoner der raser.

se om i kan få plads til en bakke mere, måske en af de steder hun har haft uheld. min winston tissede også i vores seng men da vi fik en bakke mere stoppede det lige så stille, da ikke alle katte kan li at tisse og lave nr 2 i den samme bakke:)

hun kan måske ikke li der hvor bakken står? hvis der er for meget trafik omkring den. og ja jeg tænker lidt på hunden, hvem gider tisse med nysgerig selskab smiley

få jer en katte lem? måske har hun lært sig selv at det er dejligt at gøre det der udenfor?

en ting mere, hvad grus bruger i? har i skiftet det på et tidspunkt?

• #5   10. mar 2013 Tak for alt det! smiley bakken står ellers det mest stille sted, men vil prøve om det ikke vil hjælpe med en mere smiley
    katte lemmen kommer, der er bare lige en dør som skal skiftes først...
    havde også selv tænkt det kunne skyldes hunden hmm.. vi bruger Miav kattegrus tror jeg det hedder, vi har skiftet på et tidspunkt, men det er ved at være lang tid siden smiley

• #6   10. mar 2013 Det stille sted, er det så hunden kan spærre vejen væk der fra? Jeg har flere bakker for at kattene ikke kan spærre vejen til og fra bakkerne, det var et problem på et tidspunkt for flere år siden, andre katte, og en lukket bakke.
    Jeg ved også min datter som har hund og kat, har måttet sikre katten kunne komme og gå uden hunden kunne genere hende ved bakken.

• #8   10. mar 2013 Han kan ikke spærre vejen smiley
    okay, så vil jeg prøve at tømme den oftere i håb om at det vil hjælpe...:)

• #9   10. mar 2013 Gaia du mener vel for klatter ? Du smider vel ikke alt grus ug hver dag?
    Jeg fjerner alle klumper morgen og aften, bakken gøres rent hver uge, men gruset kommer i igen, men bruger så også ekstreme clasik.

• #12   10. mar 2013 smiley vi kunne jo ikke slæbe nok hjem hvis vi smed 15 kg ud om dagen, det slår ca til til 3 bakker smiley

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #14   10. mar 2013 Meget enig med Solveig H..

• #15   10. mar 2013 Puha blev lige lettet, at det kun var for klatter hver dag, tænkte ellers ville det hurtig rende op i mange penge på kattegrus smiley tømmer for klatter hver dag smiley
    Men vi har også snakket om at hun snart skal afsted og neutraliseres, så vi må jo bare skynde os og komme afsted, og håbe det vil hjælpe smiley

• #16   11. mar 2013 er det sand eller grus du bruger?(-:

• #17   11. mar 2013 det er grus smiley

Kommentér på:
Hjælp min kat vil ikke bruge sin kattebakke!!

Annonce